Aisyah Dan Adrian menghimpunkan kedua ibu bapa mereka di kediaman Tan Sri Maleek.
Tidak sabar rasanya untuk mengumumkan berita gembira ini walhal Puan Sri Adila sudah menekanya dengan tepat .
" Mama papa Umi abah ... Kami berdua ada benda penting nak umumkan " ujar Adrian sebaik sahaja semuanya ada di ruang yang sama .
" Apa dia ? " Soal Tan Sri Amirullah.
" Mama Umi papa abah akan dapat cucu Tak lama lagi " jawab Aisyah .
" Allahuakbar, akhirnya boleh juga rasa pegang cucu sendiri nanti " kata Tan Sri Maleek keriangan .
" Bukan sorang Tau baby yang dekat dalam perut ni " kata Doktor Ratna yang turut diundang ke majlis makan makan sempena Aisyah disahkan mengandung.
"Habistu berapa ? " Tanya Tan Sri Maleek Dan Tan Sri Amirullah serentak .
Doktor Ratna tersenyum lalu menjawab pertanyaan itu " 4 orang , quadruplets" .
" Kalau macam ni gayanya memang setiap sorang ada cucu kesayangan sendiri " seloroh Puan Sri Ayna.
" Adik lagi advance daripada papa lah , walaupun papa lagi miang daripada adik tapi lagi gempak " sambung Puan Sri Adila .
" Apa ni sayang , sampai hati kutuk abang depan - depan " cebik Tan Sri Maleek.
" Mana ada saya kutuk abang , tu kan fakta " dengan selamba Puan Sri Adila membalas .
" Korang dah plan nak letak nama apa untuk cucu- cucu kami berempat ni ?" Soal Tan Sri Amirullah mencelah .
" Hrm.. huruf depan nama pertama Dan kedua diaorang A "Jawab Adrian sambil memandang ke arah Aisyah yang nampaknya setuju dengan kata- katanya .
" Semoga 2 perempuan 2 lelaki hah betul - betul fair and square" seloroh Puan Sri Ayna.
" Kalau macam ni Kita ada 11 cucu daripada adik dengan Aisyah pun Tak apa " sampuk tan Sri Maleek.
" Papa jangan macam - macam please , kalau tak adik taknak gantikan tempat papa jadi ceo dekat syarikat - syarikat papa tu " ujar Adrian.
" Haish janganlah macam tu , papa kena pencen letak jawatan jugak kalau tak mama taknak kawan dengan papa sampai masing masing dah kerepot " balas Tan Sri Maleek.
" Papa .. kalau adik sambung berlajar dekat Malaysia je boleh Tak ? Rasa serba salah pulak nak tinggalkan Malaysia dahlah Aisyah tengah mengandung , bukan sorang Tapi 4 orang Tau dalam tu " pinta Adrian.
" Panda , saya ok jelah lagipun Umi dengan mama kan ada boleh jaga saya . 4 tahun tu sekejap je Tak lama pun " pujuk Aisyah .
" Hrm yelah , Umi dengan mama tolong jagakan Aisyah Tau . Kalau dia curang bagitau Orang nanti orang terbang daripada UK balik Malaysia " kata Adrian .
" Baiklah ceo muda Adrian Hannan bin Abdul Maleek . Arahan diterima " balas Puan Sri Adila Dan Puan Sri Ayna serentak .
" Haish kamu ni adik , pesan banyak banyak macam kamu tu pergi esok lah pulak padahal pergi 2 minggu selepas keputusan spm keluar " perli Tan Sri Maleek.
" Eleh papa ni cakap senang lah kalau papa kena ldr lama dengan mama pun papa Tak sanggup kan ? Papa mesti merengek macam baby " Adrian membalas sindiran bapanya itu .
" Sebelum orang pergi sambung study dekat UK orang nak bawak Aisyah honeymoon+ babymoon lah " ujar Adrian mengemukakan ideanya .
" Kami setuju ! Pergilah honeymoon cipta memory banyak - banyak sikit untuk bekalan semasa ldr 4 tahun nanti " sokong Puan Sri Adila.
" Nak honeymoon dekat mana tu , dah beli tiket dah ? " Tanya Puan Sri Ayna.
" Buat apa nak beli tiket kalau boleh naik jet papa " jawab Adrian sambil memandang ke arah Tan Sri Maleek.
Tan Sri Maleek hanya mengangguk setuju lagipun dia tidak mahu Adrian menghabiskan duitnya membeli tiket kapal terbang yang mahal itu .
__________________________________________
" Kenapa awak bawak saya pergi pantai ? Tak ada angin Tak ada ribut Tiba tiba aja ni " soal Farhah kepada Aidil sebaik sahaja mereka tiba di Pantai ." Saja , nak bawak awak healing " balas Aidil yang sebenarnya dia mahu melamar Farhah menjadi isterinya pada hari ini .
" Awak ni bukannya nak bagitahu saya yang Kita pergi pantai , tengoklah Ni saya Tak bawak baju spare langsung " bebel Farhah .
" Tak ada masaalah, saya dah tolong bawakkan untuk awak " ujar Aidil sambil menghulurkan sebuah beg kertas kepada Farhah.
" Thank you superhero saya , kalau tak saya rasa saya Terpaksa telanjang kalau nak mandi pantai " kata Farhah.
" Jangan nak mengada nak terlanjang eh ! Awak tu perempuan Farhah bukan lelaki " bebel Adrian.
" Saya gurau jelah awaknya , dekat rumah pun saya pakai lengan panjang walaupun depan Ayah saya Tau" Kata Farhah.
" Have fun mandi, saya nak kena balik rumah " ujar Aidil.
" Huh already ? Kalau awak ada Hal kenapa awak ajak saya pergi sini hah ? " Soal Farhah .
" Saya pergi kejap je , 10 minit lagi saya datang balik " balas Aidil.
" 10 minit je Tau , saya ulang 10 minit je Tau . Kalau awak Tak datang lagi 10 minit saya tarik balik niat saya nak jadi isteri awak " pesan Farhah .
5minit kemudian
" Awak , datang dekat tempat kuda sekarang juga " - Aidil
" Sabar kejap saya jadi the flash pergi sana "- Farhah
Farhah menuju ke tempat kuda seperti yang diminta oleh Aidil dengan begitu pantas . Sempat juga dia mengomel di dalam hati .
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...