bab 11

64 2 0
                                    

" encik .. encik " sapa seseorang.

"Hah ,sorry -sorry saya terberangan lah pulak" balas Aidil.

" Aidil rayyan ? You kan Aidil rayyan ? " Tanya Seorang gadis dengan nada yang seakan tidak percaya .

" Eh kejap , you ni farhah kan ? Amni farhah kawan sekelas Aisyah kan ? " Tanya Aidil semula kepada farhah .

" Yes , I am . Tak sangka pulak dapat jumpa you dekat sini " jawab farhah .

"You datang sini , sorang je ? Kalau I nak duduk sekali dengan you , boleh ? " Soal Aidil .

Farhah mengangguk Tanda setuju .

" You datang sini sorang duduk dengan I tak ada sesiapa yang marah ke ?" Tanya Farhah .

" Sesiapa tu sapa ? Aisyah ? Dia takkan marah sebab dia dah jadi isteri orang dah " jawab Aidil .

" Dengan siapa ? Bila dia kahwin ? Dengan lelaki kaya ke ?" Tanya Farhah lagi .

" Dengan lelaki yang you kenal which is Adrian . Diaorang kahwin lepas habis spm so maknanya baru jelah " jawab Aidil .

" Tapi kenapa bukan you yang kahwin dengan aisyah ? " Tanya Farhah yang tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberikan oleh Aidil .

" Sebab realitinya I bukan berasal daripada keluarga kaya " jawab Aidil lemah .

" Tapi you Tak rasa Aisyah akan trauma ? " Tanya Farhah .

" Trauma , what do you mean ? " Aidil kembali menyoal kepada farhah.

" Aiyoo, kata boyfriend dengan girlfriend paling sweet dekat sekolah tu takkan girlfriend sendiri trauma you Tak tahu langsung " rungut Farhah .

" Serious farhah , I langsung Tak tahu pasal Hal ni " ujar Aidil jujur .

" Oklah I cerita dekat you. Sebenarnya macam ni , Aisyah taknak kahwin dengan orang yang Tak setaraf dengan dia sebab dia taknak kawan kawan dia Hina dia . I kenal kawan - kawan dia macam mana , Dil . Diaorang tu kalau dah menghina pergh mulut diaorang langsung Tak ada insurans " cerita Farhah .

" I yakin sekarang ni Adrian dah tahu Dan I yakin Adrian boleh tenangkan Aisyah " ujar Aidil dengan penuh keyakinan.

" You pulak duduk sini melepak dengan I tak ada yang marah ke ? " Soal Aidil . " I daripada dulu single , takkan ada orang marah " balas Farhah sambil menyedut straw air green tea miliknya .

" Kalau macam tu , you jadi girlfriend I nak ? " Tanya Aidil .

" I tak Salah dengar kan ? Nak Kata I Salah dengan macam Tak logik dek akal lah pulak sebab I selalu bersihkan telinga " bebel Farhah .

" Tak .. you Tak Salah dengar " ucap Aidil .

" Kenapa you ajak I bercinta ? You ada hati dekat I ke ? " Soal Farhah .

" Yes , of course. I mengaku sebelum I bercinta dengan aisyah , you lah orang pertama yang I Suka " balas Aidil .

" You Tak mempermainkan I kan ? You tahu kan I ada trust issue sikit dengan orang ? " Soal Farhah lagi .

" I tak mempermainkan you , farhah . I cakap benda yang betul " balas Aidil lagi .

" Oklah kalau macam tu , I terima purposal you tu " ujar Farhah .

My Dear SoulmateWhere stories live. Discover now