bab 5

99 3 0
                                    

" Rian ..." Panggil Aisyah .

" Ye , babe . Ada apa panggil suamimu yang handsome ni ? " Tanya Adrian.

" Eee tolong jangan perasan please . " Jawab Aisyah sambil membuat muka menyampah .

" Aku lapar .. ada makanan Tak dekat rumah ni ?" Tanya Aisyah .

" Silap rumah lah kalau aku jawab takde makanan dekat rumah ni , jom keluar pergi dapur . Mak dah masak untuk Kita" jawab Adrian sambil menghulurkan tangannya .

" Asal kau hulurkan tangan kau dekat aku ? " Soal Aisyah .

" Lah Salah ke ? Nanti kalau jatuh ke apa ke jangan cari tangan aku kalau kau taknak pegang tangan aku sekarang ni " sindir Adrian .

" Haish yelah , aku pegang " ujar Aisyah lalu memegang tangan Adrian. Sempat dia merenung wajah Adrian yang mempunyai Chinese look itu .

" Aku tahulah aku handsome , Tak payahlah nak tenung muka aku lama - lama " usik Adrian .

" Excuse me ? Bila masa aku tenung muka kau ? Aku tenung dinding lah " balas Aisyah sambil menahan malu apabila Adrian menyedari perbuatannya yang merenung wajah Adrian itu .

" Daripada kau tenung dinding , baik kau tenung muka aku . Dapat pahala Tau " bisik Adrian .

" Eee malaslah nak layan loyer buruk kau ni , cepatlah bawak aku pergi dapur " marah Aisyah.

Adrian hanya tergelak melihat wajah Aisyah yang sedang jelas memarahinya . Wajah Aisyah sudah berubah menjadi kemerahan disebabkan marah dengannya .

" Apa muka merah - merah ni sayang ? Nak cendol ke ? " Usik Adrian .

" Adrian hannannnnn! Janganlah main main " jerit Aisyah lalu memukul lengan suaminya . Laju sahaja Adrian mengenggam tangan aisyah lalu membawanya ke dapur Tanpa berkata apa - apa . Risau dia dibuatnya , takut Aisyah menjadi singa jadian yang ke-1000 sekiranya dia masih mengusiknya. Salah timing betul dia mengusik Aisyah .

Setibanya di dapur

" Uuu awal pengantin baru sampai " usik Affan .

" Biasa lah , kejap lagi aku nak bawak Aisyah pergi somewhere" balas Adrian .

" Cepat cepat sikit bagi aku anak saudara " usik Affan lagi .

" Haish kau ni aku baru kahwin sehari kot , kalau kau nak sangat anak kau lah pergi kahwin " balas Adrian.

" Haish kamu berdua ni , Tak baiklah bergaduh depan rezeki . Aisyah , duduklah dulu jangan nak melayan sangat drama dua beradik ni " ucap hajah Aminah sambil menolong Aisyah untuk duduk .

" Takpelah Mak , Aisyah tolong Mak bawak makanan pergi sini dulu baru aisyah duduk " ujar Aisyah lalu berlari mengambil lauk yang dimasak oleh hajah Aminah.

Pada pagi itu , Hajah Aminah masak nasi ambeng Dan lepat Pisang beserta dengan air nescafe .
_________________________________________

" Kau nak bawak aku pergi mana ni ? Malas wei nak naik motor . Kalau aku jatuh macam mana ? " Soal Aisyah apabila dia dihulurkan helmet .

" Aku nak bawak kau pergi somewhere lah , confirm kau Suka nanti bila dah sampai sana . Alah kau kalau kau takut jatuh kau peluk jelah aku lagipun Kita ni dah halal bukannya dapat dosa pun kalau kau peluk aku " balas Adrian.

" Allahhh takkan tak boleh nak naik kereta " rengek Aisyah.

" Jalan yang Kita nak lalu ni sempit sebab tu aku bawak kau naik motor " ujar Adrian.

" Ishhhh yelah" balas Aisyah sambil memakai helmet.

" HAHAHA " gelak Adrian .

" Dah kenapa kau gelak ?" Tanya Aisyah sambil mengangkat keningnya .

" Kau pakai helmet terbaliklah sayang . Bukak balik biar aku pakaikan untuk kau " jawab Adrian.

Aisyah hanya menjelingkan matanya ke atas . Sakan betul Adrian mengelakkan dirinya .

" Bang tengok tu bang , comel betul diaorang walaupun diaorang kahwin bukan atas dasar cinta " ujar Hajah Aminah kepada suaminya di dapur .

" Tak lama lagi Kita dah boleh timang cucu dah , minah. " Balas Haji ilyas.

"Maleek Dan dila dah Tau ke yang adik dah kahwin ? " Tanya Haji ilyas .

Maleek Dan dila yang dimaksudkan oleh Haji ilyas itu merupakan adik Dan adik ipar kepada hajah aminah Dan merupakan ibu bapa kandung Adrian .

" Dah bang , saya ada hantar gambar dekat diaorang " jawab Hajah Aminah.

" Bila adik nak bagitahu perkara sebenar dekat menantu Kita eh ?" Soal Haji ilyas lagi .

"Bila masa yang sesuai dah sampai , masatulah baru dia bagitau " jawab Hajah Aminah.

" Lagipun adik bukan sengaja , dia nak tengok seberapa manakah bini dia boleh terima dia " sambungnya .

Haji ilyas menganggukkan kepalanya Tanda dia setuju dengan kata- kata hajah Aminah.

" Adrian ! Aku takut " jerit Aisyah.

" Haish kau ni, tunggu " ujar Adrian lalu memberhentikan motor di tepi Jalan .

" Dah kenapa kau berhenti ni ? " Tanya Aisyah .

" Kau duduk depan aku " jawab Adrian. " Asal pulak ? Kalau aku duduk depan kau , siapa nak bawak motor ? Takkan aku pulak " soal Aisyah.

" Boleh senyap Tak kau ni , kalau tak aku tinggal kau dekat tepi Jalan ni " bebel Adrian.

" No way ! Jangan mengedik nak tinggalkan aku dekat tepi Jalan " ujar Aisyah memberi amaran lalu bergerak ke bahagian hadapan dengan mulutnya yang dimuncungkan ke hadapan seperti itik itu .

Secara automatiknya , untuk menghilangkan perasaan takutnya , Aisyah memeluk tubuh Adrian dengan erat .

" Lah sejak bila pulak aku bela koala ni? " Tanya Adrian.

" Baru je ! Tak sampai satu jam yang lepas " jawab Aisyah.

"Dahlah tu , takyah tidur nanti kau Tak dapat nak nikmati angin Dan keindahan kampung ni " ujar Adrian selamba .

" Tapi aku takkan lepaskan pelukan ni Tau " Kata Aisyah .

" Peluklah, aku Tak kisah lagipun kau bini aku bukan bini orang lain " balas Adrian.
________________________________________

My Dear SoulmateWhere stories live. Discover now