" sayang .. abang minta maaf pasal tadi . Maafkan abang sebab terkasar dengan sayang tadi sebelum Kita nikah " ujar Zarif kesal .
" It's okay abang , Salah sayang jugak sebab Tak ikhlaskan Adrian pergi daripada hidup saya " ujar Nayla.
" So this is the sign that sayang akan lupakan Adrian ? " Tanya Zarif .
" Dah lupakan dah pun . Sayang cuma nak bahagia dengan abang . Maafkan saya , abang sebab lambat nak terima abang dalam hati saya walaupun Kita dah bercinta lama " jawab Nayla .
" Maaf diterima " ujar Zarif.
" Nayla ... , Abi nak minta maaf pasal tadi . Abi saja je nak gertak kamu bukannya betul - betul pun " kata encik Chairul yang datang daripada arah belakang .
" Takde apa lah abi , Nayla tahu perangai abi macam mana . Tak terasa sangat pun " ujar Nayla .
" Zarif , Selamat datang , menantu pertama ibu abi . Selamat bertahan dengan perangai abi yang kadang - kadang mintak penampar ni " sampuk Puan Zakiah.
" Walaupun perangai macam ni , ibu tetap sayang " sambung encik Chairul.
" Perasan betul orang tua ni ! " Ujar Puan Zakiah lalu menepuk bahu encik Chairul. Mereka berempat ketawa serentak melihat telatah encik Chairul itu.
" Tak apa lah ibu , zarif lagi Suka kena hadap perangai abi macam ni . Meriah rumah Tau takkan sunyi " ucap zarif.
"Aduhai zarif ni , Tak pasal - pasal muka abi merah tanggung malu " kata - kata encik Chairul itu membuatkan mereka berempat kembali bergelak ketawa.
" Rian .. sorry kau terpaksa tengok drama spontan kitaorang " ujar Zarif sambil menepuk dahinya disebabkan dia terlupa untuk end meeting di zoom .
"Tak ada apalah , lagipun aku tengah Tak buat apa - apa pun . Bini aku pun syok senyum sorang sorang tengok drama spontan ni " kata Adrian sambil memandang ke arah Aisyah .
" Eh panda ni , dipetiknya I sorang je padahal you pun tersengih sorang sorang jugak tadi " balas Aisyah.
" Zarif , jaga Nayla betul betul Tau . Bahagiakan dia . Makin dia bahagia makin bertambah sayang dia dekat awak " pesan Aisyah .
" Wah , sejak dah jadi bini Rian makin berubah teruk kau Ni Aisyah " sampuk Nayla .
" Aku buat nasi kangkang dekat dia itu yang dia berubah teruk ni " usik Adrian .
Mendengar kata- kata suaminya itu membuatkan aisyah menjeling tajam ke arah Adrian lalu tangannya segera mencubit perut Adrian .
" Aduh , sakitlah you! Ok ok sorry okay ? Jangan merajuk . I saja je nak gurau gurau manja " ujar Adrian sambil menggosok perutnya yang berdenyut akibat dicubit oleh Aisyah.
" Cakap macam tu lagi , I humban you dalam mangkuk tandas ! " Marah Aisyah .
" Ok ok sorry ok " pinta Adrian.
" Lain Kali kalau dia buat lagi awak humban je masuk dalam mangkuk tandas tu aisyah , dia memang layak dapat macam tu " usik Zarif .
" Wah , cakap orang eh ! Awak tu kalau awak buat Hal memang saya campak awak dekat loji biar lagi teruk kena daripada Rian kena " bebel Nayla .
" Alamak Rian , sebelum bidadari syurga Kita ni mengamuk makin teruk baik Kita end meeting ni , bye !" Ujar zarif lalu menamatkan sesi zoom bersama Adrian.
" You , sorry okay? You sendiri nampak kan yang I ni Tak pernah buat nasi kangkang dekat rumah " pujuk Adrian.
" I tahu tapi please jangan bergurau then cakap macam tu lagi " ujar Aisyah yang jelas memberikan peringatan itu .
" Promish " ujar Adrian.
" Its promise syurgaku , sejak bila Suka Pura Pura pelat macam baby ni , huh ? " Soal Aisyah.
" Alah dengan you je Kita macam ni " ujar Adrian.
__________________________________
" Abang .. tengok ni bang .. bahagia adik dekat menantu Kita " ujar Puan Sri Adila ." Alhamdulillah, pintu hati menantu Kita dah terbuka untuk terima adik " balas tan Sri Maleek sambil melihat gambar yang ditunjukkan Puan Sri Adila itu .
" Abang rasa adik dah bagitahu perkara sebenar dekat Aisyah ?" Tanya Puan Sri Adila.
" Dah lagipun dia ada bagitau abang tadi Dan aisyah pun dah mula terima dia " jawab tan Sri Maleek. " Baguslah kalau macam tu " sambung Puan Sri Adila .
" Bila abang nak buat press conference untuk bagitau semua yang adik tu anak Kita ?"soal Puan Sri Adila .
" Tunggu results spm keluar dulu baru abang umumkan " jawab tan Sri Maleek.
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...