Bab 27

42 1 0
                                    

" leek, itu ke anak kau dengan menantu kau ? " Tanya Rakan kongsi Tan Sri Maleek.

" Betullah tu , diaorang " jawab Tan Sri Maleek mengiyakan soalan rakannya itu .

" Sweet betul lah , ni mesti ikut perangai kau " usik Dato' Sri Faiqal .

" Memandai jelah kau ni , Qal. Alhamdulillah termakbul juga impian bini aku dengan Ayna untuk berbesan ".

" Tapi itulah walaupun kahwin paksa tapi diaorang tu Tak nampak macam kahwin paksa langsung " tambah Dato' Sri Faiqal .

" Diaorang bercinta lepas nikah , sakan sangat bercinta sampai bakal cucu aku tu 4 orang Tau " Kata Tan Sri Maleek.

" Dahsyat ! Kau bagi ilmu apa dekat anak kau sampai 4 orang sekaligus ni ? " Tanya Dato' Sri Faiqal.

" Itu rezeki diaorang yang Allah bagi " jawab Tan Sri Maleek .

" Hajat kau nak ada 11 cucu boleh tercapai ni " usik Dato' Sri Faiqal lagi .

" Haish kau ni , cukuplah tu 4 orang daripada anak aku yang bongsu tu kalau nak tambah kena tunggu kakak dengan abang dia kahwin dulu lah " balas Tan Sri Maleek yang tekun memerhatikan gelagat Adrian Dan Aisyah itu .

" Lepas ni kau memang berehat main dengan cucu jelah leek , anak kau pulak yang take over " Kata Dato' Sri Faiqal.

" Halah - halah kau ni pun Tak payah nak buat muka sedih lah , aku tetap akan muncul kalau ada mesyuarat besar " potong Tan Sri Maleek lalu kedua - duanya ketawa.
________________________________________
" Comotnya koala ni " ujar Adrian sambil mengesat mulut Aisyah .

" Koala tengah lapar lah panda , mana fikir pasal comot ke tak " balas Aisyah.

" I just want to say that you still cute walaupun makan tak ingat dunia " sambung Adrian lagi.

Pap !

" Hello .. ingat Kita ni saja - saja ke nak makan banyak ? Ingat sikit yang ada 4 nyawa dekat dalam ni " kata Aisyah sambil menunjukkan perutnya .

" Ada empat nyawa pun perut tetap Kempis lagi " ujar Adrian.

" Ni puji ke membodek ni ? " Tanya Aisyah.

" Puji lah , mana pernah saya membodek awak " jawab Adrian.

" Panda ... Can I ask you something ? " Soal Aisyah.

" Sure , go ahead " jawab Adrian. " Macam mana awak dulu pernah tersuka dengan Clara ek ? Apa istimewanya minah gila tu ? " Soal Aisyah lagi sambil bercampur dengan perasaan cemburu .

" Biasalah , orang kalau dah Suka tu , baik buruk pun dia hadam Tau . I'm not sure about the reason why I used to had a crush on her tapi memang diluar jangkaan" jawab Adrian lagi .

" Tapi sebenarnya Salah satu Alasan yang saya ingat adalah saya Suka dia sebab dia atlet " sambung Adrian .


" Biar betul Alasan awak ni , panda ? Memang diluar jangkaan betullah .
" Kata Aisyah sambil ketawa.

" Biasalah masa tu still mentah lagi tak tahu apa tu crush kat orang " Adrian membela dirinya sendiri .

" Tapi kan mana pergi si Hantu cina ex clara tu ek? Serious Tak nampak langsung batang hidung dia " soal Aisyah apabila mengenang kembali bekas kekasih clara .

" Dia dah kembali kepada pencipta awak , clara pernah masuk lokap sebab disyaki membunuh ex dia tu tapi Tak tahulah macam mana dia boleh lepas " balas Adrian.

" Polis Tak try cari dia ke? " Soal Aisyah.

" Dah banyak kali dah polis tangkap tapi dia dapat lepas jugak , polis pun dah setuju untuk hantar dia somewhere. Lokasi dia dekat mana nanti ? It is a secret " jawab Adrian sambil menyuap Aisyah .

Flashback

" Rian!!!" Jerit Aidil . " Wei wei kenapa ni? Kenapa kau jerit nama aku ? " Tanya Adrian cemas .

" Panggil Cikgu cepat, jack dah kena bunuh ni " jawab Aidil .

Tanpa membuang masa , Adrian segera memanggil guru disiplin .

10 minit kemudian ...

" Kamu tahu siapa yang buat jack mati ? " Soalan itu diajukan oleh Cikgu Xayder kepada Aidil .

" Saya Tak tahu langsung pun Cikgu , bila saya masuk Tandas tadi saya terus nampak Jack terbaring " Jujur Aidil .

Adrian bersama dengan Cikgu Farid menuju ke bilik kawalan CCTV untuk mencari siapakah yang membunuh Xayder itu .

Rakaman CCTV itu kelas menunjukkan bahawa Dandra merupakan orang terakhir bersama dengan Xayder .

" Saya syak Dandra ada letak sesuatu dekat minuman yang dia bagi dekat Xayder tu , Cikgu Farid .. Kita kena check air tu " ujar Pengawal keselamatan .

" Ini dia air yang Dandra bagi dekat Xayder tadi , bau air ni pun pelik sangat masa saya bau , Cikgu" ringkas Adrian sambil menghulurkan air yang disyaki diberikan oleh Dandra kepada Xayder.

Dua hari kemudian , Mayat Xayder pun dibakar Dan abunya dibuang di laut. Perasaan ingin mencampak Dandra yang berpura - Pura nangis itu terbit di hati Adrian , Zarif Dan Aidil .

Perempuan yang bernama Wafiyyah Clara itu sangat fake Dan boleh dinobatkan sebagai pelakon wanita terkenal kerana bakat lakonannya yang Pura Pura menangis itu menarik perhatian ketiga - tiga sahabat itu .

" Eh Pura - Pura nangis pulak minah ni , nasiblah dia perempuan kalau tak dah lama aku belasah kaw kaw " bebel Zarif .

" Betul - betul fake lah betina gila soranh ni , dahlah dia yang bunuh Jack " sambung Aidil sambil membuat muka menyampah .

My Dear SoulmateWhere stories live. Discover now