" panda..." Panggil Aisyah.
" Yes , koala. what's wrong ?" Tanya Adrian sambil mengangkat keningnya .
" Are you happy with me ?" Soal Aisyah. " Of course I did , loving you is my priority" jawab Adrian .
" Kalau I nak post gambar Kita nikah dekat Instagram boleh Tak ? Kesian I tengok you kena sorokkan muka I masa post story Instagram" soal Aisyah lagi .
" It's not the time yet , koala " jawab Adrian.
" Then , sampai bila nak sorok ?" Tanya Aisyah .
" Tunggu sampai hari result spm keluar then I akan bagitau semua orang termasuk media masa clarification" jawab Adrian .
" Then kawan kawan you Tak syak apa- apa masa you post gambar I daripada jauh ?" Tanya Aisyah lagi .
" Siapa je kawan I selain zarif dengan Aidil . Diaorang tu dah tahu " jawab Adrian.
" How about your secret admirer ? Macam lah I tak tahu yang dekat sekolah tu ramai yang crush dekat you " Tanya Aisyah yang masih lagi tidak berpuas hati .
" Tu hak diaorang , koala . Lagipun I tak ada hak untuk halang diaorang daripada Suka I . Tapi I janji walaupun I ni famous tapi I setia dekat you sorang je , koala " respond Adrian .
" Kalau macam tu I pun nak bagi diaorang teka teki jugaklah " kata Aisyah .
" Teka teki macam mana tu ? " Soal Adrian sambil mengangkat keningnya .
" Let them guess who is the person that I posted on my Instagram stories " respond Aisyah sambil tangannya laju memilih gambar Adrian yang diambil daripada jauh lalu di post di Instagram story .
" I'm so sorry koala , lepas clarification baru Kita honeymoon betul- betul , okies ?" Ujar Adrian.
" Hei janganlah minta maaf dengan I, panda . Rare apa pre- honeymoon Kita ni atleast I'm happy when I with you " kata Aisyah .
" I nak nyanyi untuk you , you sudi Tak nak dengar ? " Tanya Adrian .
Aisyah mengangguk laju .
Engkau datang
Ketika aku jatuh bangun dan jatuh
Dalam langkah menyusuri kehidupanku yang kelam
Dan hampir-hampirku tak dapat melangkah lagiDirimu hadir
Bagaikan sinar menerangi jalanku
Kau tunjukkan arah mana yang kini harus kutempuh
Agar diriku kutak sesat lagi seperti duluBersama bayanganmu kasih
Seakan-akan kuterjaga dari mimpi-mimpi
Dari kehidupan yang semu dan melenakanku
Membuat kuterlupa akan segala-galanyaHari ini hari ini
Aku mencoba berdiri dan melangkah lagi
Bila esok sinar mentari pagi kan bersinar lagi
Aku kan menuju cita-cita yang pastiDirimu hadir
Bagaikan sinar menerangi jalanku
Kau tunjukkan arah mana yang kini harus kutempuh
Agar diriku tak sesat lagi seperti duluBersama bayanganmu kasih
Seakan-akan kuterjaga dari mimpi-mimpi
Dari kehidupan yang semu dan melenakanku
Membuat kuterlupa akan segala-galanyaHari ini hari ini
Aku mencoba berdiri dan melangkah lagi
Bila esok sinar mentari pagi kan bersinar lagi
Aku kan menuju cita-cita yang pasti
Yang pasti
Yang pasti ho" Sedapnya panda I nyanyi , nanti nyanyikan untuk I hari - hari . " Pinta Aisyah.
" Sedap ke , I rasa suara I sumbang teruk kot " nafi Adrian.
" Haish, kalau suara you sumbang macam mana you boleh menang pertandingan nyanyian dekat sekolah ? Takkan you pakai rakaman suara orang kot " perli Aisyah.
" Tahu jugak rupanya , ingatkan bercinta dengan Aidil Tak nak ambik kisah pasal sekeliling " sindir Adrian.
" Wah , panda . Kemain eh you sindir I ! Mestilah I tahu sebab semua orang asyik mention nama you memanjang masa you menang pertandingan tu erm senang cite semua benda yang pasal you memang orang sekeliling I dekat sekolah tu asyik puji you je " balas Aisyah .
" Koala I jealous ke ni , erm ? " Tanya Adrian.
" Tak jealous sebab I boleh dengar you nyanyi secara exclusive and bila- bila masa je I boleh dengar tapi diaorang tu limited " jawab Aisyah.
" Can I ask you something, my dear koala ? " Tanya Adrian lagi .
"Sure , go ahead my dear Mr panda " jawab Aisyah.
" Kenapa dulu you nak cari lelaki yang berasal daripada keluarga yang kaya?" Soal Adrian .
" Sebab I taknak kawan- kawan I Hina I kalau I kahwin dengan lelaki yang Tak setaraf . Diaorang akan perli I kaw kaw " balas Aisyah lalu menangis .
" Shhh.. don't cry my dear koala . You ada I sekarang " pujuk Adrian.
" You know what , diaorang dah kecam I dah bila I bagitau I dah kahwin dengan you " kata Aisyah .
" Shh.. ignore them . Kekayaan Takkan dapat menjamin kebahagiaan . As long as you happy with me , I lega sangat walaupun I terpaksa sorokkan identiti keluarga sebenar I daripada pengetahuan orang lain buat masa sekarang ni termasuklah you sampai you berkeras taknak I masa sebelum nikah dulu " pujuk Adrian lagi .
" Tapi ayat - ayat diaorang terlalu sakit untuk I hadam " ujar Aisyah .
" Koala sayang, I janji lepas clarification nanti diaorang akan menyesal sebab Hina you" kata Adrian sambil mengetatkan pelukannya itu .
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...