Setelah mengharungi minggu yang memenatkan dengan majlis perkahwinan insan - insan tersayang , kini tibalah masa yang paling berat untuk dilalui oleh Aisyah Dan Adrian iaitu LDR.
" Panda ... Tak boleh ke kalau panda Tak pergi sana ? " Soal Aisyah dengan hati yang berat untuk melepaskan Adrian pergi .
" Jangan macam itu koalaku sayang ... Saya pergi sana untuk berlajar bukan untuk cari madu untuk awak " pujuk Adrian.
" Tapi .. saya berat hati untuk bagi awak pergi , saya dapat rasa ada sesuatu yang bakal menimpa awak " kata Aisyah .
Senyuman nipis terukir di bibir Adrian sebelum membalas kata-kata Aisyah .
"Awak overthinking ni .. jangan risau takkan ada apa- apa pun berlaku dekat saya ." Adrian memujuk menenangkan Aisyah.
" Anak - anak papa .. tolong jagakan bonda untuk papa Tau . Jangan nakal- nakal ! " Ujar Adrian kepada anak-anaknya yang berada di dalam perut Aisyah itu . Kandungan itu sudah menginjak kepada 2 Bulan .
" Give me a hug before you go " sedaya upaya Aisyah menahan sebaknya.
Adrian segera memeluk tubuh Aisyah dengan erat ." Believe me I will be fine and I will return to you safely just like today " pujuk Adrian. Aisyah mengangguk sahaja setelah mendengar kata- kata Adrian itu .
Entah mengapa hatinya menjadi semakin berdebar tatkala Adrian masuk ke tempat menunggu sebelum berlepas.
" Ya Allah.. hilangkan rasa resahku ini ya Allah.. lindungilah suamiku yang merantau ke UK kerana ingin menimba ilmu, ya Allah " doa Aisyah di dalam hati sambil tangannya laju mengupload story Instagram dengan caption yang berbunyi begini.
" LDR start now , return to me safe and sound panda "
" Aisyah ... Kenapa ni ? Kenapa nampak macam resah semacam aja ni ? Aisyah Tak sihat ke ? Nak akak bawak pergi klinik? " Soal Ainan cuak.
" Tak ada apa-apa pun akak cumanya Aisyah Tak sedap hati " Aisyah membalas pertanyaan kakak iparnya itu .
"Jangan fikir macam- macam Aisyah , InshaAllah Rian Selamat . " Pujuk Ainan .
" Jom Kita pergi dekat abang Affan a.k.a angah HAHAHA panggillah mana mana Aisyah Suka lepastu balik rumah Umi dengan abah Aisyah .. Rian dah pesan supaya kitaorang jagakan Aisyah dengan baby " ajak Aisyah .
" Tak susahkan akak dengan abang ? " Tanya Aisyah.
" Mana ada susahkan , kitaorang ikhlas lagipun Rian pun amanahkan akak untuk jaga Aisyah dengan baby sepanjang dia Tak ada ni "
Seiklas hati Ainan menjawab .________________________________________
" Panda! " Jerit Aisyah. Aisyah terjaga daripada Lena Dan apabila melihat sekeliling, dia berada di biliknya seorang diri .
" Ya Allah , aku mimpi rupa-rupanya" Gumam Aisyah di dalam hati.
Tok tok!
" Along.." ujar Adham .
" Kenapa angah, kenapa angah nampak macam resah aja ni ? Ada yang berlaku ke ? " Bertubi-Tubi soalan Aisyah tuturkan kepada Adham .
" Angah nak tunjukkan something tapi Angah nak along bersabar " kata Adham lalu menghulurkan telefonnya kepada Aisyah .
Hati Aisyah bagaikan terhempas kaca apabila membawa berita itu . Berita mengenai kapal terbang Malaysia Airlines , MH 8811 terhempas akibat ditembak membuatkan hatinya terluka kerana kapal terbang itu merupakan kapal terbang yang dinaiki Adrian .
" Angah .. bagitau along ni semua mimpi along aja kan ? Ni semua tipu kan" Tanya Aisyah sambil menangis.
" Angah Tak tipu along , ini perkara yang betul Dan Tak patut dibohong. Satu dunia tahu kapal terbang ni terhempas sebab kena tembak " Dengan nada yang sedih tatkala melihat kakaknya sedih , Adham terpaksa menjawab soalan itu .
" Along nak pergi sana , along nak abang Rian dirawat dekat sini " tegas Aisyah lalu menuju ke almari bajunya untuk mengemas baju.
" Along .. along nak pergi mana ? Jangan pergi sana nak " soal Puan Sri aina cemas tatkala melihat Aisyah sedang mengemas baju . Jujur dia sendiri sedih mendengar berita itu kerana menantunya merupakan Salah satu mangsa .
"Along nak pergi sana Umi .. kalau ada apa- apa dekat Rian biar semuanya berlaku dekat depan mata along ... I don't want to lose him Umi. All of us need him especially our kiddos. Along nak bawak dia balik Malaysia " tekad Aisyah.
" Umi ikut along " Kata Puan Sri Ayna tekad .
" Abang.... Anak Kita bang .. anak Kita " kata Puan Sri Adila.
" Kenapa dengan anak Kita ? " Tanya Tan Sri Maleek.
" Kapal terbang adik naik tadi terhempas sebab kena tembak , ni ada list dia Dan video kejadian . Tengoklah ni " jawab Puan Sri Adila sambil menekan link video yang berkaitan kemalangan yang dimaksudkannya .
" Sayang rasa menantu Kita dah tahu ? " Soal Tan Sri Maleek. Puan Sri Adila mengeluh lemah sebelum menjawab.
" Dah Dan sekarang ni diaorang rush pergi airport .. Ayna ikut sekali. " Balas Puan Sri Adila.
_______________________________________
Aidil Dan Farhah yang kebetulan berada di UK itu segera menuju ke hospital tatkala mendengar berita mengenai Adrian itu .
Kejadian yang menimpa Adrian itu betul- betul berlaku di kawasan sekitar airport Dan kesemua mangsa berada di tempat yang sama jadinya siasatan sahaja yang akan dijalankan Tanpa perlu mencari mangsa .
" Adrian Hannan got a serious Injury and he is in coma " ujar Doktor lelaki bernama David itu .
" When is the possible date that he will wake up , doctor ? " Tanya Aidil .
"It's hard to confirm it either he will be lay down inside the room and coma forever or he will take a year to wake up " jawapan yang diberikan oleh doktor David itu membuatkan Aidil terduduk.
" Awak .. tolong call kan Tam untuk saya , dia ada dekat sini juga Dan tengah tunggu Rian dekat apartment dia " pinta Aidil. Tanpa berkata apa-apa , tangan Farhah segera membelek bag tangannya untuk mencari Telefon bimbit Aidil .
Apabila jumpa , Telefon Aidil itu diserahkan kepada tuannya.
Setelah Telefon bimbitnya berada di tangannya, Aidil segera mendail nombor Telefon Tam .
" Tam .... " Aidil memanggil nama tam dengan nada yang lemah .
" Rian.. Rian.. Rian accident sebab kapal terbang dia naik tu terhempas kena tembak tam .. kau datang hospital Milton Keynes sekarang " Tanpa segan silu Dan Tanpa memberikan peluang untuk tam menyahut , Aidil menyambung ayatnya .
" Ok aku datang sekarang tapi tolonglah jangan sedih macam ni , Dil . Kalau Rian tahu kau macam ni mesti dia sedih " tegas Tam .
" Aku tunggu kau , cepat sikit datang " rayu Aidil sebelum memutuskan talian dengan Tam.
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...