bab 13

56 1 0
                                    

Jam sudah menunjukkan tepat pada pukul 1 pagi tetapi matanya masih lagi tidak dapat dilelapkan .

Laju sahaja tangannya mencapai Telefon bimbitnya lalu memulakan perbualan dengan Aidil di WhatsApp.

" Dil , tidur dah ? "- Adrian

" Belum lagi " -Aidil

" Kau boleh tolong aku Tak ? Tolong ajar si Dandra tu " - Adrian

" Kenapa ? "- Aidil

" Aisyah tadi ada cerita sebab kenapa dia taknak kahwin dengan lelaki yang Tak setaraf dengan dia lepastu dia bagitahu yang semua ni berlaku sebab Dandra ." -Adrian.

" Allahuakbar, ok ok nanti aku ajar Dandra cukup cukup " - Aidil

Telefon bimbitnya diletakkan kembali ke dalam poket seluarnya .

" Everything's gonna be fine , koala . Dandra akan datang menyesal Dan minta maaf dekat you Tak lama je lagi " bisik Adrian ke telinga Aisyah .

Tatkala di rumah aidil , apabila Tamat sahaja perbualannya dengan Adrian , dia segera menghubungi seseorang yang amat dia percayai untuk memulakan misi mengerjakan Dandra .

" Tan , kau ada mana esok ? " - Aidil

" Ada je dekat rumah "- Tan

" Esok jumpa jom , aku ada benda penting nak mintak tolong kau ni . Aku ajak Adrian jugak esok " - Aidil.

" Okay nanti bagi aku location , Kita jumpa dekat situ " - Tan
___________________________________________
Sebaik sahaja semua aktiviti di pantai selesai , Adrian segera membawa Aisyah ke lokasi yang ingin dituju dengan membawa motor.

Bukan motor kapcai tapi motor Honda cbr250ccrr yang dihadiahi oleh tan Sri Maleek ketika hari jadinya yang ke 17.

         " Koala nak peluk I dekat mana ? Depan ke belakang ? " Tanya Adrian mengusik .

" Dekat belakang lah , nanti kalau diaorang nampak malu lah I " jawab Aisyah .

" Tau pulak eh malu dengan diaorang " usik Adrian lagi .

" Diamlah ,panda ! Ada jugak kena cubit dengan I kang " ujar Aisyah .

" Oklah , jom Kita pergi cepat " balas Adrian sambil memakaikan topi keledar ke kepala Aisyah .

           30 minit kemudian

Aisyah Dan Adrian tiba di restoran yang dimana aidil memintanya untuk datang berjumpa . Dengan segera , Adrian menarik tangan aisyah lalu menuju ke sebuah meja yang berdekatan dengan pintu itu .

      " Wah PENGANTIN BARU, awal sampai " ujar Aidil sebaik sahaja mereka berdua duduk .

" Kau ni kan Tak payah tekankan sangat perkataan tu boleh Tak ? Malu lah aku orang tengok " kata Adrian sambil memandang sekeliling.

" Tak apa , tan sampai nanti aku menjerit kuat lebih daripada ni " balas Aidil .

Edwerd tan memang tidak pernah on time , ada sahaja Alasan yang diberi.

       " Yow , sorry ." Sapa Tan.

" Engkau memang , Tak pernah punctual since zaman sekolah lagi " sindir Adrian.

Mendengar bebelan Adrian membuatkan Tan tersengih Tanpa rasa bersalah .

" So memandangkan semua dah ada so jom discuss pasal rancangan mengenakan Dandra tu " ujar Aidil .

" Hei sebelum tu order lah dulu , Kita belum order lagi Tau " potong Tan .

" Kau ni kalau bab makan semua nak cepat " sindir Aidil .

" Well , food is everything okay " ucap Tan yang tidak mahu kalah .

          " Koala , Abaikan drama spontan yang Tak beberapa nak spontan Dua orang ni " bisik Adrian.

" It's okay dah terbiasa tengok drama spontan orang " Kata Aisyah .

         " Koala nak apa for breakfast? Nasi lemak ? Pancake ? Roti bakar ? " Soal Adrian.

" Roti bakar lah lagipun dah lama Tak makan " jawab Aisyah.

" Nak air apa ? " Soal Adrian lagi .

" Teh ais , I tak minum Kopi " jawab Aisyah lagi. Adrian hanya mengangguk sambil tangannya segera mencapai kertas order .

           Sebaik sahaja order makanan , mereka berempat memulakan perbincangan .

           " Aisyah ... Kitaorang plan untuk ugut si Dandra tu then paksa dia mengaku and minta maaf dekat you" ujar Tan .

" Apa yang korang plan nak buat ? " Soal Aisyah .

" Oh plan kitaorang basic je Dan Tak akan meragut nyawa sesiapa pun . Kitaorang plan untuk heret dandra pergi balai then mengaku dekat situ " jawab Aidil sambil memandang tepat ke arah Aisyah .

Sedikit sebanyak penampilan Aisyah sudah berubah. Daripada pakai baju seperti tidak cukup kain kepada baju panjang Dan seluar slim- fit panjang .

           " Rian , kalau aku pinjam Aisyah kejap boleh ? Aku ada benda nak cakap dengan dia ni " Tanya Aidil .

" Pergilah " jawab Adrian pendek .
_________________________________________
"Sebenarnya I ada pengakuan nak buat dekat you " ujar Aidil.

" Pengakuan apa ? Nampak macam serious je ni ? " Soal Aisyah.

          " Sebenarnya I bukan anak orang kaya . I tak setanding dengan you , Aisyah. I sebenarnya anak saudara + anak susuan bonda I je .

I bukan taknak bagitahu you tapi I risau takut you marahkan I sebab masatu I langsung Tak tahu the main reason kenapa you nak sangat cari lelaki yang kaya .  Sampailah Rian bagitahu I .Sesungguhnya I bersyukur sangat sebab Adrian selalu ada untuk you , kalau you nak tahu dia yang desak I dengan Tan untuk fikirkan idea macam mana nak gertak Dandra . Nampaknya dia dah berjaya ubah hidup you , Aisyah Dan I dapat rasa he's the only one for you" jawab Aidil .

            " Tipulah kalau I tak marah lepas dengar pengakuan exclusive you ni tapi Tak apalah . I harap you boleh bahagia walaupun bukan dengan I lagi . " Balas Aisyah .

" I sebenarnya dah bercinta dengan Farhah Tau , classmates you tu" ujar Aidil.

" Kebetulan apakah ini ? Serious I cakap I langsung Tak sangka you bercinta dengan dia " kata Aisyah dengan riak mukanya yang terkejut .

" I ikhlaskan you pergi mencapai bahagia dengan Rian Dan I juga ikhlas mencintai Farhah " ujar Aidil

My Dear SoulmateWhere stories live. Discover now