" kini diumumkan pelajar- pelajar yang berjaya mendapatkan... " Belum sempat guru yang bertugas itu menghabiskan kata-katanya , Aisyah sudah merengek .
" Saya nervous lah panda .. " ujar Aisyah .
" Shh.. saya ada ni , koala . Jangan takut .. awak mesti cemerlang " pujuk Adrian.
" Tahniah diucapkan kepada Adrian Hannan bin Tan Sri Abdul Maleek kerana berjaya mendapatkan straight A spm !!! "" Congratulations my dearest Panda " ujar Aisyah dengan nada yang biasa tetapi gembira apabila mendengar nama Adrian diumumkan .
Setelah nama Adrian diumumkan, hatinya rasa berdebar-debar yang tidak mampu dia ungkapkan .
" Terakhir, murid yang mendapatkan straight A spm jatuh kepada ..... Aisyah Zafirah Binti Tan Sri Amirullah"Tuhan.. ini semua bukan mimpi kan? Rasa bagaikan ingin tercabut jantungnya apabila mendengar namanya diseru di atas pentas . Dengan segera , Aisyah menuju ke pentas walaupun tidak begitu laju berjalan .
" Jom..." Ajak Adrian sambil menghulurkan tangannya.
" Aik ? Bila masa turun daripada Pentas ni ? " Tanya Aisyah.
" Since I Heard you name was called by the teacher . Nak dukung tapi malu pulak orang tengok so I just do this way " jawab Adrian.
" Wuuuuuu Adrian gentleman siut " sorak Aidil .
" rian.. angkatlah aisyah .. nak juga tengok kau larat ke tak nak angkat " usik Zarif.
'' ui .. korang ! ni sekolah tau .. malulah aku nak angkat aisyah.. pengetua pun ada dekat sini ni " bidas Adrian sambil menjerling ke arah Zarif yang sakan mengusiknya .
_________________________________________
" Awak... Saya Tak sabar nak kahwin dengan awak " ujar Aidil. Hah sudah , datang dah perangai gila Aidil ." Sabar sekejap boleh ? Esok kan Kita dah kahwin " balas Farhah .
" Hah baguslah .. Aisyah , Nayla dengan Farhah dah berpunya . Aku ni bila lagi ? Uwaaaa" rengek Batrisya .
" Mamat sebelah ni kan available, pergilah Caras " Ayat Adrian itu ditujukan khas kepada Ilham , lelaki disebelahnya yang masih lagi single .
" Amboi engkau Suka Suka hati je nak kenenkan aku. Aku dah ada crush lah " kata Ilham .
" Ceh , engkau cakap macam crush kau tu terima engkau lah pulak .. padahal dah banyak kali kena reject dengan perempuan Sama " sindir Aidil.
"Bat, kau terima ajalah dia ni" usik Farhah. Tersipu malu Batrisya dibuatnya.
" Diam tu maknanya setuju lah kan , kahwin lah cepat lepastu bercinta lepas nikah macam Rian dengan aisyah . " Sambung Nayla .
" Eits.. korang nak kahwin saing Dandra dengan Fahmi ke asing? " Terbatuk Batrisya dibuatnya apabila mendengar persoalan Aisyah .
" Huh ? Dandra dengan Farish ? Serious lah ? Wei Farish tu bukan ex kau ke ? Macam mana diaorang boleh bercinta ni ? Ya tuhan .. plot twist apa yang sedang berlaku sekarang ini ? seriously otak aku memang dah tak boleh nak proses sekarang ini " dengan nada yang tidak percaya , Ilham bertanya .
" Tu hah merpati Dua sejoli tu tengah Jalan , korang tanyalah diaorang sendiri nanti .. cite diaorang berdua ni dah macam novel balas dendam dah " jawab Aisyah lalu menunjukkan jarinya ke arah Dandra Dan Fahmi walaupun dia sendiri belum berjumpa dengan mereka ketika ditahan di penjara .
Di mana dia Tau berita mengenai mereka ? Mestilah dia sendiri yang menyiasat yang lebih kepada mendengar berita yang diperkatakan oleh orang sekeliling .
" Ai... Aisyah ? " Tergagap sedikit Farish dibuatnya apabila melihat susuk tubuh Aisyah di hadapannya . siapa sangka dirinya dapat berjumpa dengan bekas kekasih yang dia telah lukakan hatinya sehingga dia trauma untuk bercinta dengan lelaki yang tidak setaraf
" Hei , chill lah .. kenapa tergagap ni ? " Tanya Aisyah sambil menepuk bahu Dandra .
" Kau tahu kan kitaorang banyak silap dekat kau .. kalau aku Tak bagi rasuah dekat Farish ni mesti kau Tak akan trauma teruk " jawab Dandra sambil menunjuk ke bawah .
Syukurlah dirinya dibebaskan kerana perkara itu sudah lama terjadi Dan kes itu tidak akan dibicarakan lagi .
" Unexpected betul , tapi yang lagi unexpected korang berdua ni dah nak kahwin dah pun kan " kata Aisyah.
"Nampak sangat kifarah tu kena balik dekat kitaorang berdua ni " sampuk Farish.
"Farish .. Dandra .. jemputlah datang majlis nikah aku dengan Farhah esok " ajak Aidil .
" Eh kau Tak jadi kahwin dengan Aisyah ? " Tanya Fahmi dengan riak wajah yang terkejut .
" Tak .. jodoh Aisyah bukan dengan aku tapi dengan Adrian ni hah .. lepas dah bercinta dengan kau , aisyah bercinta dengan aku tapi itulah jodoh dia tertulis dengan rian ni " jawab Aidil .
" Betul- betul plot twist ni , aduhai . " seloroh Fahmi lalu masing-masing ketawa.
" Dandra... What are you doing here ? You want to be friends with this idiot ? Are you sure you are Clarissa Dandra ? " Tanya Vanice daripada arah belakang .
" Wah wah dasar mulut Tak ada insurans! Bukan main engkau mengata aku ye " Bebel Aisyah di dalam hati .
" Shut up , Vanice ! She is not an idiot ! Dia Tak ada buat Salah pun dengan Kita " bela Dandra .
" Wah , sejak bila korang berkawan ni , hrm ? Kau kena sihir apa dengan minah ni, Dandra ? " Soal Vanice .
" Kesian betul anak kau ye , dapat mummy mulut puaka sindir orang padahal perangai dia lagi macam masyaAllah malas betul nak mencarut" balas Aisyah.
Malas mahu berada di situ lama, Vanice segera melangkah pergi . Hatinya terlalu sakit untuk menerima semua itu.
" Disebabkan Kita ni dapat berita gembira , jom barbeque dekat rumah aku sebelum Rian sambung berlajar dekat UK dengan berhoneymoon + babymoon for the second time " ajak Aidil .
" Barbeque tu bukan sebab aku je , sebab masing masing dah gembira dengan life sendiri " potong Adrian.
" Campur dengan Kita berjaya dapat keputusan Yang cemerlang dalam spm walaupun papa dengan bonda aja yang straight A , kitaorang semua kurang satu A " seloroh Zarif.
" Ish abang ni cakap macam Tak bersyukur langsung ! " Kata Nayla sambil menepuk bahu suaminya.
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...