" panda ... Dukung saya daripada belakang please , Tak larat lah nak Jalan" ujar Aisyah manja .
" Meh naik belakang saya " ujar Adrian lalu membengkokan sedikit badannya .
" Jangan menyesal Tau sebab saya ni berat yang hampir Sama dengan tong drum " kata Aisyah.
" Nak menyesal apanya , setakat penat angkat awak takkan mampu kalahkan penat awak mengandungkan anak - anak Kita "ujar Adrian .
Terharu Aisyah dibuatnya apabila Adrian berkata demikian .
"Oh pandaku, kenapa awak sweet sangat ni . Kalau macam ni saya mengandung tiap tahun pun takpe " ngomel Aisyah di dalam hati .
" Kenapa tenung saya ni , Tak sabar nak mengandung lagi tahun depan ? " Tanya Adrian selamba .
"Erghh.. tu kita plan lagi 5 tahun akan datang " jawab Aisyah.
" Rilex lah kita dapat anak- anak ni masa Kita 19 tahun , bawak bertenang . Badan awak tu nak pakai lama koalaku .. bila awak dah ready untuk mengandung lagi baru Kita plan balik " ujar Adrian.
" Tapi Kita dah nak ldr lama " kata Aisyah dengan nada yang sedih . " Nanti masa awak bersalin saya balik " cakap Adrian .
" Janji ? " Soal Aisyah. " Ye awak , saya janji " balas Adrian.
Come on this is Adrian Hannan ok, mestilah janji yang dilafaznya akan ditunaikan .
" Nanti dah kahwin saya pun nak jadi macam Rian lah , sweet je dia dengan aisyah walaupun kena kahwin paksa " ujar Aidil yang sedang khusyuk memerhatikan gelagat Adrian Dan Aisyah daripada jauh .
" Eeeeee!!!! Awak ni kan , kenapalah awak asyik tekankan perkataan kahwin paksa tu ? Tak baiklah . " Marah Farhah .
" Sorry awaknya , lagipun itu memang kenyataan kan "
Pap! Kepala Aidil diketuk menggunakan beg Farha .
" Aduh ! Awak ni kenapa pukul saya ? Sakit Tau . Awak letak Batu ke apa dekat totebag awak tu ? Rasa nak benjol kepala saya dibuatnya " kata Aidil .
" Mana ada saya letak Batu dekat beg saya , saya letak shield Tau dekat dalam beg ni . Saya pukul awak sebab awak buat Hal . Awak Suka sangat sebut perkataan kahwin paksa tu , awak nak ke Kita kahwin paksa , maksud saya dengan cara yang Terpaksa? Mestilah taknak kan " sindir Farhah .
" Sorry again , awak " ujar Aidil.
" Sorry awak tu bagaikan masuk telinga Kiri keluar telinga kanan , Tau. Malas saya nak dengar sorry awak tu . " Kata Farhah.
" Tak payah nak kejar saya melainkan ada benda penting pasal Aisyah . Saya malas nak cakap dengan orang yang gila maaf sekarang ni " sembur Farhah .
" Weh korang .. " - Aidil
" Kenapa ? Kau gaduh dengan Farhah ke ?" - Adrian
" Tak adalah gaduh cuma dia marahkan aku sebab aku tekankan perkataan kahwin paksa tu " - Aidil
" Kau ni satu Hal , apahal kau sebut perkataan yang tidak sedap untuk didengari , pandai . Padanlah muka kena marah dengan dia sebab kau sebut benda yang semua orang Tak Suka untuk dengar " - Zarif
" Habistu sekarang ni aku nak buat apa ?"- Aidil
" Ya Allah , soalan kbat apa kau Tanya dekat kitaorang ni wahai Aidil Rayyan ? Mestilah kau kena pujuk dia " - Adrian
" Habistu kalau tak Jalan jugak macam mana ? " - Aidil
" Perempuan ni dia tengok kepada afford lah , pandai . Nak kata kau Tak ada experience nak pujuk perempuan memang mengarut betul " - Adrian
" HAHAHA padan muka kau , Dil . Kena marah + bebel dengan bakal papa ni . Sian kau HAHAHA " - Zarif
" Tolonglah aku zarif oi ! " - Aidil
" Kau bagi je apa yang Farhah Suka , kau bagi dia coklat ke bagi dia perhatian ke mesti dia Suka . Tengok Rian tu dia buat macamtu semua makin Aisyah sayang Tau " - Zarif
" Haduh masaklah aku macam ni , Rian tolonglah aku . Kau layan Aisyah boleh , kenapa Tak boleh nak tolong aku ? Haish bencilah " - Aidil .
" Eh kau ni , kau kenapa ? Jealous ke ? Aisyah tu layak dapatkan perhatian aku lebih daripada kau Tau . Kau kata dia Suka minum Starbucks kan ? Kau pergilah belikan dia Starbucks . InsyaAllah lembut hati dia nak maafkan kau " - Adrian
" Hah ingat pesanan Rian tu Dil. Haiyoo walaupun kau yang terpaling banyak bercinta dengan orang tapi Rian jugak yang kena bagi idea pujuk . Tiba - tiba aku rasa Rian ni playboy dalam diam lah sebab banyak sangat idea dia keluar sekarang ni " - Zarif
" Ni kalau bini aku baca memang aku campak kau dalam sungai biar kena ngam dengan buaya " - Adrian
" HAHAHA rasain lu , zarif " - Aidil.
" Papa taknak join kitaorang merempit ke ? .. daripada tadi ada dekat situ je " soal Aisyah.
"Tak apalah , bagi chance bonda merempit " balas Adrian.
" Takut lawan dengan bonda lepastu bonda memang lah tu " kata Aisyah .
Hampir sahaja Adrian tergelak namun tawanya terpaksa ditahan .
" Haah , kalau bonda kalau takut bonda merajuk lama - lama dengan papa , penat papa nak pujuk nanti " balas Adrian bersahaja .
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...