bab 7

85 2 0
                                    

" koala Suka Tak Kita punya pre honeymoon ? " Tanya Adrian.

" Suka sangat sebab dapat mandi pantai Dan camping " jawab Aisyah .

" Nah , for you" ujar Adrian sambil memberikan sepucuk surat kepada aisyah .

" Kenapa bagi Kita surat ? " Tanya Aisyah pelik .

" Baca ni , panda nak pergi beli air kejap " jawab Adrian.

Aisyah hanya mengangguk sahaja apabila mendengar arahan Adrian itu . Laju sahaja tangannya membuka sampul surat lalu membacanya.

" To my dearest wife , Aisyah zafirah . At first aku eh no saya tahu awak kahwin dengan saya bukan sebab cinta tapi sebab terpaksa kan ?

Sebenarnya saya ada benda nak bagitahu awak tapi saya Tak berani nak cakap depan depan .

Actually, Mak and Walid are not my biological mother but both of them are my aunt and uncle . They had raised me since I was a toddler. Sebenarnya, tan Sri Abdul Maleek Dan Puan Sri Adila merupakan papa Dan mama saya yang sebenar which is your real parents in law .

Maafkan saya sebab Tak bagitahu perkara sebenar awal - awal .

Saya cuma nak awak Suka dekat saya Dan cintakan saya bukan sebab atas dasar duit dan kekayaan tetapi saya nak awak sukakan saya atas sebab awak betul betul boleh terima diri saya . Maafkan diri saya sebab terpaksa menipu Dan maafkan saya kerana Tak berikan hidup yang Tak begitu mewah Dan Tak begitu susah untuk awak :)
Yours truly,
Adrian

" Panda!" Jerit Aisyah sambil berlari anak mendapatkan Adrian .

" Yes koala , kenapa ? " Soal Adrian .

" Kita dah baca surat awak Dan Kita nak berterima kasih sebab awak dah ubah hidup Kita , panda" jawab Aisyah.

" So you are not mad at me at all ? " Tanyanya lagi .

" Tak" jawab Aisyah . Adrian bersyukur kerana aisyah sudah boleh menerimanya.

"Gue cinta Sama kamu , Adrian Hannan" ucap Aisyah . "

"Aku juga" jawab Adrian lalu mencium pipi Aisyah.

" You , kalau Kita extend camping Kita jadi Dua hari boleh ?" Soal Aisyah.

" Betul ke nak ni ? Boleh je " jawab Adrian.

" Yes thank you panda !!" Jerit Aisyah.

" Small matter lah dear, tengok koala happy lagilah berganda panda happy. Makan ni dear nanti cair ice cream ni " ucap Adrian .

"Cuba teka selain ice cream apa lagi yang koala Suka ? " Soal Aisyah.

" Chocolate?" Teka Adrian .

" Salah " ujar Aisyah .

" Habistu ? " Tanya Adrian pelik .

" Adrian Hannan bin tan Sri Abdul Maleek " jawab Aisyah.

" You , malulah panda macam Ni " ujar Adrian sambil menahan malu. Aisyah buat -buat tidak tahu apa - apa sambil menikmati ice cream cotton candy yang dibeli oleh Adrian .

" Walaupun ice cream cotton candy ni Manis tapi lagi Manis senyuman kesayangan saya Ni " Aisyah memberikan pickupline kepada Adrian .
__________________________________________

" Haish menyampah lah aku ! Kau memang cari pasal kan dengan aku Adrian " ujar Nayla .

" Kau dah kenapa marah- marah ni ? Kau jangan mengada nak meruntuhkan masjid orang eh " tegas Batrisya.

" Masaalahnya aku memang Tak boleh nak tengok dia bahagia , tahu Tak " balas Nayla .

" Kalau macam ni perangai kau memang aku mintak zarif pinang kau cepat - cepat " kata Batrisya .

" Aku dah pernah cakap dengan kau kan , kalau kau sayang dekat Adrian tu kau doakan jelah kebahagiaan dia .

Bukan ke kau pernah cakap dia bahagia kau pun bahagia walaupun Tak bersama masa kau dah bercinta dengan zarif tu " sambung Batrisya.

" Kau ni Tak pernah bercinta kau diam jelah " marah Nayla .

" Excuse me ? Kau nak pandang rendah dekat aku ? Hei sesingle single aku ni pun aku Tak terdetik nak runtuhkan masjid orang , Tak macam kau ! Dah ada zarif tapi tamak nak dekat Adrian . Hati kau memang dah busuk macam bangkai yang dah mati seminggu Tau Tak " sindir Batrisya.

" Haish cakap dengan kau ni boleh buat hati aku sakit berkali Ganda tahu Tak " balas Nayla .

" Kau ni kan ada jugak aku hantar kau pergi hospital bahagia dekat tanjung rambutan , kang ! " Jerit Batrisya .

" Hantar jelah aku lagipun kau lagi Suka kalau aku masuk situ kan " jerit Nayla yang saling tidak mahu mengalah apabila dirinya ditengking oleh Batrisya . Biasalah perempuan mana je yang taknak menang .

Bam !

Terkejut tidak kepalang Nayla apabila melihat Zarif berada di hadapan pintu masuk rumah Batrisya itu .

" Z..za..zarif , apa you buat dekat sini ?" Tanya Nayla tergagap gagap apabila melihat Zarif tiba Tiba muncul di situ .

" You still ada perasaan dekat Adrian ? You bercinta dengan I sebab nak mempermainkan hati I ?" Jerit zarif Tanpa menghiraukan pertanyaan Nayla itu .

" No zarif , you Salah dengar " pujuk Nayla .

" You kata I Salah dengar ? Eh hello I tak pekak lagi Tau ! Hari hari I bersihkan telinga I Tau Tak . " Herdik Zarif .

" You ikut I sekarang, perempuan " ujar zarif lagi lalu menarik tangan Nayla .

" No, I taknak " ujar Nayla .

" Jangan degil kalau tak lagi teruk kau kena dengan aku " paksa Zarif.

My Dear SoulmateWhere stories live. Discover now