bab 14

56 1 0
                                    

" panda .." panggil Aisyah .

" I'm here , koala " sahut Adrian .

" You Tak bosan ke panggil I dengan you memanjang ? " Soal Aisyah.

" I baru terfikir nak Kita bahasakan " Awak saya " jawab Adrian.

" Kalau macam tu proceed jelah awak saya lagipun lidah ni dah berbuih asyik panggil I dengan you sejak zaman sekolah lagi " ujar Aisyah .

'' jom balik rumah mama papa " ajak Adrian .

'' ru.. rumah mama papa ? kenapa cepat sangat ? s.. saya takutlah awak '' balas Aisyah .

'' janganlah takut lagipun pintu rumah mama papa selalu terbuka untuk awak tau '' ucap Adrian .

'' diaorang boleh terima i ke ? '' tanya Aisyah ragu - ragu .

'' diaorang dah lama terima awak , koala since a week before our marriage. '' jawab Adrian .

'' Tapi kenapa masa kita nikah diaorang takde ?" soal Aisyah .

'' sebab awak lah sayang , saya tak bagi mama papa datang sebab belum bersedia nak bongkarkan perkara sebenar '' jawab Adrian .

'' kalau awak buat lagi macam ni , siaplah awak panda ! memang saya langgar awak sampai koma '' pesan Aisyah sambil memberikan jelingan tajam kepada Adrian . '' kita balik rumah mama papa naik motor awak boleh tak ?'' Soal Aisyah .

'' fulamak ! Aisyah Zafirah Tan Sri Amirullah dah suka naik motor lah ! happy betul saya , mestilah boleh lagipun naik motor lagi best daripada naik kereta sebab dapat udara segar free of charge '' jawab Adrian .

'' Mama Papa suka apa , awak ?" soal Aisyah lagi .

'' suka kita balik rumah diaorang '' ujar Adrian selamba .

'' haish . tolonglah jangan nak mengada sekarang ni '' rungut Aisyah .

'' Mama suka brownies kalau papa tu dia suka koktail buah '' ujar Adrian jujur .

'' kalau macam tu awak ajar saya buat dua tu boleh? nak bawak balik sana nanti '' pinta Aisyah .

'' come on , small matter lah " balas Adrian .

Senyuman tipis terukir di bibir Adrian , impiannya yang dipasang sejak azali lagi iaitu untuk baking bersama dengan isteri tercapai jua walaupun dia tidak menyangka akan tercapai secepatnya. " mak.. mak dah masak kan ? '' Tanya Adrian .

'' dah , tapi mak tak masak banyak hari ni '' jawab Hajah Aminah .

'' oklah kalau macam tu , adik nak guna dapur kejap . " pinta Adrian .

"nak buat apa tu ?" Tanya Hajah Aminah .

'' nak buat brownies dengan koktail untuk mama papa bersama dengan isteri tercintaaaa '' Jawab Adrian dengan nada yang ceria lalu memulakan misi pencarian perkakasan dapur untuk membuat brownies dan koktail .

" Haish apa awak ni , tengok satu badan saya dah kotor ! " Marah Aisyah sebaik sahaja badannya Kotor akibat terkena tepung yang dibaling oleh Adrian .

"Rileks lah , awak Kotor saya pun Kotor " jawab Adrian .

" Wah wah kemain korang kotorkan dapur Mak eh " tegur Hajah Aminah daripada belakang .

" Bukan selalu Mak , nanti kitaorang kemas balik " balas Adrian sambil tersenyum kambing .

" Nak berasamara Dana dekat dalam bilik lah adik oi " sampuk Affan .

" Lah kau kenapa ngah ? Jealous ke ? Hah tulah aku suruh kahwin kau taknak" ujar Adrian.

" Alah sabarlah dulu , aku muda lagi kot " balas Affan .

" Wah kau , aku pun muda lagi okay . Bukan kau je yang muda lagi" serang Adrian lagi.

" Haish , nasiblah Aisyah ada dekat sini kalau tak dah lama aku smackdown kau dik " ujar Affan mengalah .

" Awak jom kemas lepastu siap - siap pergi rumah mama papa " ujar Adrian .

" Baik boss panda ! " Jawab Aisyah .
___________________________________________

" Cik Dandra, Sila ikut kami ke balai " ujar seorang anggota polis .

" Apa Salah saya ? Saya rasa saya Tak ada buat benda yang menyalahi undang- undang " Dandra mempertahankan dirinya .

" Cik Dandra pernah melakukan kesalahan rasuah , takkan dah lupa kot " ujar anggota polis wanita dengan nada yang tegas .

Glup!

Rahsia dia merasuah diri Farish , bekas kekasih Aisyah semasa sekolah rendah terbongkar . Tetapi siapa yang membuat laporan ?

" Siapa yang buat laporan pasal saya ni hah ? Mana ada saya buat apa- apa ! Ada bukti ke saya buat ? " Soal Dandra .

" Maaf Cik, saya memang Tak boleh nak bagitahu mengenai pelapor " jawab anggota polis perempuan yang bernama Ratna itu sambil mengari tangan Dandra .

" Huh , harap muka je cantik tapi kecik- kecik lagi dah pandai rasuah orang " rungut Ratna di dalam hati .

My Dear SoulmateWhere stories live. Discover now