" you nak bawak I pergi mana hah , zarif ?" Tanya Nayla .
" Aku nak halalkan kau , aku nak kau jadi bini aku Dan kau lupakan niat kau untuk hancurkan rumah tangga Adrian " jawab Zarif .
" I janji I akan lupakan Adrian tapi tolonglah jangan paksa I kahwin dengan you " rayu Nayla .
" Oh no sayang , dah terlambat . Kita dah sampai dekat pejabat agama dah " balas Zarif selamba .
" You gila ke zarif , kenapa cepat sangat hah ? " Tanya Nayla dengan nada yang sedikit kuat .
" Yes , aku memang gilakan kau Nayla " jawab Zarif .
" Tapi tolonglah , fikirlah masak - masak . Parents Kita Tak tahu lagi pasal ni Tau " ujar Nayla .
Selagi dia tidak kehabisan daya untuk melawan , selagi itulah dia akan terus melawan .
Tok tok
" Nayla , keluar sekarang ! " Herdik encik Chairul sambil menepuk kuat tingkap kereta zarif .
" I told you sangat , jangan main- main dengan I " ucap zarif dengan riak wajah tidak berperasaan itu .
" Apa yang kau dah buat dengan anak aku hah , jantan ?" Soal Encik Chairul .
" Saya tak buat apa apa pun uncle cumanya saya nak halang Nayla daripada terus tergila - gilakan suami orang " jawab Zarif .
" Siapa suami orang tu ? Adrian ? " Soal Encik Chairul lagi .
" Yup , kalau uncle nak tahu Nayla melalak sorang sorang masa tengok gambar Adrian dengan isteri dia tadi dekat rumah Batrisya " jawab Zarif .
" Kurang ajar punya anak ! Kamu tahu kan meruntuhkan masjid orang lain tu berdosa ! Kamu keluar sekarang . Abi kahwinkan kamu dengan zarif ni sekarang jugak " jerit encik Chairul .
" Lepas kamu kahwin dengan zarif , kau bukan anak aku lagi Nayla " sambungnya .
" Abang .. abang sedar Tak apa yang abang cakap tadi ? " Tanya Puan Zakiah .
" Sedar sangat Dan masih lagi waras " jawab encik Chairul .
" Kalau abang marahkan dia sebab dia berniat nak meruntuhkan rumah tangga orang , Tak payahlah sampai buang dia daripada keluarga Kita , bang " ujar Puan Zakiah .
" Alah awak ni jangan nak takut sangat boleh Tak ? Saya saja je buat dia takut " tegas Encik Chairul.
" Banyak cantik abang buat macam tu dekat dia ! Tahu Tak saya ni macam nak pengsan bila abang cakap macam tu dekat dia " bebel Puan Zakiah .
" Benda boleh bertenang Dan boleh dibawa bincang , kenapa kena takut " balas Encik Chairul.
" Haish abang ni , ada jugak saya campak abang dekat laut biar kena ngap dengan ikan jerung " ucap Puan Zakiah dengan nada yang tidak puas hati.
" Yang , janganlah macam tu . " Pujuk encik Chairul.
Terketar - ketar dia dibuatnya apabila isterinya sudah naik hantu.
" Nanti abang cakap dengan Nayla yang abang Tak sengaja cakap macam tu dekat dia , kalau tak abang jangan tidur dengan saya malam nanti " . Mendengar kata - Kata Puan Zakiah itu membuatkan encik Chairul menelan liurnya.
_________________________________________" You nak tahu sesuatu Tak ?" Tanya Adrian.
" Nak! nak!" jawab Aisyah seperti Kanak - Kanak riang .
" Zarif dengan Nayla dah nak kahwin kejap lagi " ujar Adrian.
" Hah ? Biar betul ? Rasa macam baru semalam tengok Nayla sedih dengan ugut Kita untuk tinggalkan awak"ujar Aisyah .
" Ye betul, koala . Tadi zarif ada bagi link zoom " ucap Adrian .
" Masuklah awak , Kita nak tengok jugak diaorang nikah " desak Aisyah .
" Betul ni ?" Tanya Adrian untuk mendapatkan kepastian.
" Yes, my dear panda gemuk " jawab Aisyah.
" Eh hello , I panda kurus keding Tau . Memandai je cakap I gemuk" balas Adrian.
" Zarif Aidan bin Hisham, aku nikahkan dikau dengan anakku , Nayla Sajeeda Binti Chairul Hafizan dengan mas kahwin RM999.00, tunai"
" Aku terima nikahnya , Nayla Sajeeda Binti Chairul Hafizan dengan mas kahwinnya RM999.00 , tunai "
Dengan sekali lafaz , Nayla dah menjadi isteri sah kepada zarif .
" Wahai hati , lupakan Adrian Dan terimalah zarif seadanya kerana syurgamu bukan Adrian tetapi zarif " doa Nayla di dalam hati .
" Nayla , termenung jauh nampak ? Salam lah suami kamu tu " teguran Puan Zakiah membuatkan Nayla tersedar .
" Sorry sorry .. " ujar Nayla sambil menyalam tangan sang suami .
" Assalamualaikum Nayla Sajeeda , isteri abang " Kata zarif sambil mencium ubun-ubun isterinya itu .
"Waalaikumussalam , syurga saya " balas Nayla .
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...