Dua bulan setengah kemudian...
Setelah selesai Azan Dan iqamatkan keempat orang anaknya , Adrian segera meletakkan mereka ke incubator.
" Selamat datang anak -anak papa Dan bonda.. betul-betul awal tahun korang lahir " ujar Adrian.
" Bahh!!" Sergah Zarif .
" Hei rif , engkau ni Tak payahlah jerit ! Terbangun jugak anak- anak aku nanti " marah Adrian .
" Sorrylah .. aku excited nak tengok bakal menantu aku " dengan selamba Zarif menjawab .
" Bakal menantu kau tu sorang aja wahai Zarif Aidan " tegas Adrian .
" Tak sabar betul aku nak azankan anak aku nanti .. Tak sabar betul nak jadi daddy " kata Zarif dengan nada yang ceria .
" Pastikan perangai biul abang tu hilang dulu sebelum anak Kita lahir "sindir Nayla.
" Biarlah kalau daddy dia nak biul pun , kalau anak Kita ikut biul sekali gempak Satu rumah " dengan nada selamba Zarif membalas sindiran Nayla.
" Apahal korang ni .. kitaorang datang nak tengok AA junior bukan nak dengar korang gaduh " potong Tan .
" Jealous ke apek ? " Soal Zarif memerli .
" Haiya.. sakit kepala woo melayan lu " ujar Tan lalu menuju ke arah Salah seorang anak Adrian Dan Aisyah
.
" Congratulations to my ex because you are officially a bonda to 4 , today ! " Jerit Aidil ." Farhah.. laki engkau ni dah kenapa menjerit macam orang gila ? Risau aku dibuatnya " soal Nayla .
" Laki Kita berdua je mental diaorang kelaut .. Rian aja yang normal " balas Farhah.
" Let's go back to our main topic , apa nama AA's legacy ni , Rian ? " Teruja Tan dibuatnya untuk mengetahui nama anak-anak Adrian Dan Aisyah .
" Adeena Aiyana, Adresia Aileen, Adhwa Aidan Dan Adyan Aisar " dengan sekali lafaz sahaja Adrian menyebut nama anak-anaknya .
" Fulamak!! Memang betul-betul AD dengan AI junior ni " kata Nayla .
_________________________________________" Koala .. awak ok ke saya dah kena balik UK? Tak boleh teman awak berpantang ? Are you ready to ldr with me ? Awak jangan mengada nak Sambung berlajar dekat oversea " Adrian menggunakan kuasa vetonya.
" Ok fine .. saya study dekat kl aja Tak pergi jauh- jauh pun , awak tu yang kena janji dengan saya " balas Aisyah.
" Oh janji yang pernah saya buat sebelum kejadian tu ke ? Of course saya akan tunaikan " kata Adrian .
" Saya rasa macam saya ni isteri askar pulak .. anak baru lahir dah kena ldr dengan suami sendiri " ngomel Aisyah.
" Empat tahun aja sayangku .. saya akan balik " ujar Adrian.
" Jangan janji tu awak busy masak capati macam sebelum sudahlah , kalau perkara tu terjadi lagi saya suruh doktor bunuh awak terus " sindir Aisyah.
" Amboi awaknya , sanggup eh nak suruh doktor bunuh saya " rajuk Adrian.
" I'm just thinking that , can we change our nickname ? Takut anak-anak Kita Tanya kenapa Kita panggil panda dengan koala " Tanya Aisyah.
" Sebenarnya panggilan Kita tu agak unik . Kita tetap akan guna panggilan tu tapi kalau depan anak-anak Kita aja Kita Tak guna panggilan tu ." Jawab Adrian.
" No need to keep our unique nicknames from our kiddos .. Kita cuma kena tambah sikit aja , pandaku husbaby " ujar Adrian .
" So we proceed it , koalaku sayang " balas Adrian.
" Nampaknya anak-anak Kita dah melalak sebab tahu papa diaorang nak pergi UK esok " kata Aisyah sebaik sahaja 4 orang anaknya itu menangis serentak .
" Adik .. papa cakap esok adik naik jet private je jangan naik airplane biasa ." Puan Sri Adila menyampaikan pesanan suaminya.
Adrian hanya tersenyum kelat Dan mengangguk .
Tepat pada pukul 4 pagi , Adrian sudah selesai siap Dan ingin menuju ke KLIA yang mengambil masa 3 jam lebih untuk tiba di situ.
" Yana, resia, adhwa , Aisar .. jagakan bonda untuk papa sepanjang papa berlajar dekat UK ye sayang ... Jangan naughty Dan jangan penatkan bonda , tokma dengan tokmi ye sayang " bisik Adrian sambil mencium pipi anak-anaknya sebelum melangkah ke arah Aisyah." sayang ... " Belum sempat Adrian menghabiskan kata-katanya , Aisyah menyampuk .
" Take care husbaby .. jangan lupa video call saya hari - hari .. comeback safe and sound and lastly give me a hug "
Tanpa membuang masa Adrian memberikan pelukkan erat kepada Aisyah." Take care my dear koala sayang.. I love you " ujar Adrian lalu mengucup dahi Aisyah .
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...