BAB 35

35 1 0
                                    

Keesokan harinya

" Allah.. ya Allah.. cantiknya kau , amni Farhah!!!!" Jerit Nayla keriangan sambil melompat .

" Hei Mak buyung , Tak payahlah nak lompat . Hari- hari sebelumnya aku Tak cantik ke? " Soal Farhah .

" Cantik tapi harini extra cantik .. alah aku baru seminggu nak dekat Dua minggu . Relaks lah " kata Nayla .

" Kau punya usia kandungan dengan Aisyah dahlah Tak jauh beza .. beza Dua minggu aja " balas Farhah .

" Tapi aku yang bawak sorang pun dau penat apatah lagi Aisyah yang bawak 4 orang " Nayla berkata dengan jujur .

"Ni mesti Zarif bersaing nak lawan Rian kan , Kira dah jadi lah ni korang nak berbesan " Farhah berkata demikian kerana inginkan kepastian .

" Nampak gayanya aku kena buatkan anak aku bercinta dengan anak Rian dengan aisyah lah .. Tak sangka pulak daripada ex terus jadi besan " seloroh Nayla .

" Jangan kau pergi mengorat besan kau sudahlah " sindir Farhah .

" Woi kau ni ! Zarif dengar ni habislah aku nak kena pujuk dia , dahlah dia alahan dengan bau perfume aku ni " kata Nayla.

" Wei , ya Allah ! Serious ke ni dia alahan dengan bau kau ? Perfume kau tu wangi tahu Tak " terkejut Farhah dibuatnya apabila mendengar kata- kata Nayla.

" Ya amni Farhah.. dia memang alahan dengan perfume aku . " Balas Nayla.

" Aisyah mengidam makanan tetapi paling selalu mengidam nak makan cotton candy , engkau pulak si Zarif yang takeover alahan kau sampai loya dengan perfume kau . Aku punya turn nanti , aku sendiri pun tidak pasti macam mana gayanya " seloroh Farhah .

Kring!

Telefon Nayla menjerit Tanda ada panggilan.

" Bonda 4 orang anak dah call lah " kata Nayla lalu menekan icon hijau.

" Hai Aisyah.. macam mana Krabi ? Best ke tak ? " Soal Farhah tatkala panggilan itu bersambung .

" Alhamdulillah semuanya best je dekat sini .. awal sangat ke aku video call korang ni ? " Balas Aisyah dalam bentuk soalan .

" mana ada awal , Farhah pun baru aja nak keluar daripada bilik " potong Nayla .

" Farhah.. sorry sangat- sangat sebab Aku Tak ada dekat situ masa kau tunang sekarang ini " kata Aisyah dengan perasaan serba salah .

" Don't have to apologize with me lah aisyah .. enjoy lah moment dengan Rian sebelum korang berjauhan " Farhah faham dengan keadaan Aisyah itu Dan tiada sedikit pun perasaan kecewa kerana Aisyah tidak hadir ke majlis pertunangannya .

" Sebenarnya kitaorang dah buat keputusan , kitaorang akan pindah UK untuk beberapa tahun ni selepas aku habis pantang " terkejut tidak kepalang Nayla Dan Farhah apabila mendengar kata- kata Aisyah itu .

" Serious lah ?" Soal Nayla Dan Farhah serentak .

" Yes tapi parents kitaorang belum tahu lagi pasal ini . Rasa sayang lah pulak kalau tinggalkan anak - anak dekat Malaysia " balas Aisyah lagi .

" Tinggal ajalah dekat sini, kau dengan Rian boleh proceed untuk anak yang ke-5" Farhah mengusik .

"Amboi - amboi bukan main lagi mengusik aku ye . Engkau lah pulak yang proceed bukan aku .. aku nak proceed anak nombor 5 ni mungkin lagi 4-5 tahun lah tunggu quadruplets AA ni besar dulu" Aisyah mengemukakan perancangannya .

" Hah .. keluar nak .. bakal Mak mertua kamu dah sampai dah ni . " Panggil Puan Zainab daripada luar .

" Jangan nervous ok wahai tunang kesayangan Aidil rayyan " balas Aisyah.

" Kalau engkau ada dekat sini , mesti boleh rasa tangan Farhah ni sejuk macam ais " sambung Nayla .

Merah padam muka Farhah dibuatnya .
_______________________________________

" Rian.. rif.. kenapa aku kena duduk luar ? Aku nak masuk , nak tengok tunang sendiri " rengek Aidil .

"Pasrah jelah Dil.. dah memang macamtu . Sepatutnya engkau kena duduk rumah bukan dekat sini sebab kebiasaannya yang lelaki mana boleh datang majlis tunang " sembur Adrian .

" Rian .. takkan tak kenal perangai Dil ni macam mana ? Dia kan kalau boleh nak kahwin terus dengan Farhah hari ini " Zarif mencelah .

" Sabarlah sikit .. lagipun korang bertunang sekejap aja lepastu lepas result keluar korang kahwin kan " kata Adrian .

" Boleh ke tidak kalau aku nak ikut cara korang , kahwin mengejut ? " Aidil bertanyakan Soalan yang di luar kotak .

" Jangan macam macam eh ! " Adrian Dan Zarif berkata serentak .

" Abang .. bonda panggil suruh masuk .. nak Bergambar dengan kakak cantik " permintaan Puan Sri Enira yang disampaikan oleh Aryana membuatkan Aidil tersenyum .

" Amboi .. bukan main lagi dia ni bila dah dapat kebenaran untuk masuk berjumpa tunang sendiri " Perli Adrian .

" Eh mestilah , kesayangan kita kot " Aidil segera melangkah masuk ke dalam , tidak sabar rasanya ingin berjumpa Farhah dengan status tunang.

My Dear SoulmateWhere stories live. Discover now