Bab 29

36 1 0
                                    

" awak .. awak merajuk lagi ke ? " Sejurus sahaja duduk , Aidil terus mengajukan soalan kepada Farhah .

" Eh Tak adalah , Tak nampak ke saya tengah senyum sorang - sorang macam kambing ni " balas Farhah .

Pedih ulu hati Aidil dibuatnya tatkala mendengar jawapan Farhah itu .

" Janganlah macam tu , awak .. saya memang Tak sengaja pun nak cakap macam tu " Tenaga yang disimpan untuk memujuk Farhah digunakan sepuas- puasnya hari ini .

" Kalau awak cakap lagi memang saya potong lidah awak ! " Tegas Farhah .

" Apa ni , Tak payahlah ugut sampai nak potong lidah saya , nanti saya dah Tak handsome Tau " kata Aidil sambil menekup mulutnya .

" Tak ada yang kisah pun lidah awak tu jadi pendek , bukannya lidah tu ada dekat muka pun " balas Farhah.

" Tapi awak kisah kan " Aidil berkata demikian sambil membuat muka comel .

" Jangan teruskan merepek awak tu Aidil Rayyan . Ada jugak saya merajuk lagi kang". Sempat lagi Farhah memuji muka comel Aidil di dalam hati .

" Kenapa blushing ni erm ? Awak nak saya belanja cendol ke ? " Tanya Aidil .

" Awak ni kan , jangan sampai sandal saya ni sampai dekat muka awak . Kalau Tak cukup saya boleh tambah dengan tumbukkan " Balas Farhah garang .

"Ampun bang jago, sorry bang jago ! " Mendengarkan jawapan Aidil itu membuatkan Farhah rasa seperti ingin mencekiknya kerana geram dengan perangai Aidil itu namun dia tahankan saja .

Nampaknya Aidil sudah terpengaruh dengan TikTok walaupun dia langsung tidak upload video di account tiktoknya .

" Jangan nak sorry bang jago sangatlah dengan saya , ada jugak saya lenyek awak dengan bajak tu " sindir Farhah sambil menunjuk ke arah Bajak yang sedang lalu lalang di sebelah restoran itu .

" Berani awak eh nak suruh bajak lenyek saya " Kata Aidil yang berpura - Pura merajuk itu .

" Eh hello kalau awak mati pun saya still laku Tau . Ramai je lelaki nak saya , bukan awak sorang je wahai Aidil Rayyan" sembur Farhah .

Hilang sudah idea Aidil untuk membalas kata - kata Farhah itu .

Sesungguhnya dia memang tidak dapat mengalahkan Farhah dalam membahas kerana semestinya Farhahlah yang menang .

" Ok ok jom kosong - kosong , tapi ingat eh tolong jangan cakap pasal tu lagi . Sila hadam Dan lekatkan dekat kepala ye wahai Aidil Rayyan " ujar Farhah .

" Finally this session is finally over ! Saya tahu awak takkan merajuk dengan saya sebab saya ada aura yang boleh memujuk awak " kata Aidil .

"Hei jangan nak perah santan dekat sini boleh Tak ? Bila masa pulak awak ada aura memujuk saya ni ? Tak langsung ! Saya dah Tak merajuk dekat awak pun sebab awak dah janji taknak cakap pasal tu lagi . That's all " Farhah memberitahu Aidil Alasan dia tidak merajuk dengannya lagi .

" Tak apalah asalkan awak dah Tak merajuk dengan saya lagi , saya happy je . Awak Tak Tau yang hati saya ni bagai disirat seratus kali bila awak merajuk dengan saya " Aidil mereka cerita sedih untuk menarik perhatian Farhah .

" Tak payah nak buat Alasan lah Aidil . Macamlah saya Tak Tau yang awak tu macam orang Tak betul dah merayu dekat saya untuk tak merajuk dengan awak . Bukan Hati awak yang sakit tapi PEMIKIRAN awak tu yang sakit " Farhah tahu bahawa Aidil bagaikan orang gila bertanyakan pendapat Adrian Dan Zarif untuk memujuknya . Nice effort tapi itulah sebenarnya Alasan mengapa dia tidak mahu merajuk dengan Aidil lama .

***************************************
" Minggu depan ada rombongan meminang nak masuk minang awak " tutur Aidil.

" Hah? Kenapa cepat sangat ? Awak ni gelojoh lah . Kita masuk university pun belum Tau " hampir sahaja nafasnya terhenti apabila mendengar kata - kata spontan Aidil itu .

" Jangan risau tadi Bonda saya dah jumpa dengan Ayah awak Dan Ayah awak setuju " sambung Aidil apabila melihat Aisyah yang bagaikan tertelan kapur tatkala mendengar ayatnya tadi .

" Awak ni kan kenapa Suka sangat buat keputusan sendiri Tanpa berbincang dengan saya ? " Farhah h sudah berubah menjadi singa jadian .

" Benda baik Tak baik tangguhkan " Aidil tekad mahu menikahi Farhah pada waktu yang terdekat ini .

" Allahuakbar, nasiblah dekat sini Tak ada kerusi jadinya Selamat lah awak harini " Perasaan geram masih lagi menguasai diri Farhah namun dia malas untuk tunjuk kepada Aidil .

" Kalau Ayah saya tahu yang menantu dia ni Suka buat orang darah tinggi memang padanlah muka awak kena blacklist dengan dia" Farhah masih lagi ingin bertikam lidah Dan tidak mahu mengalah .

" Kalau dia kena masuk hospital awaklah tanggung " dengan selamba , Aidil membalas kata - kata Farhah itu . " Ewah- ewah dia lah penyebab , Kita jugak kena tanggung . Suka - Suka hati dia je nak elak ek " Farhah masih lagi sakit hati mendengar respons gila yang diberikan Aidil.
________________________________________

" Awak... Saya nak cookies famous amous lepastu nak cotton candy , please " pinta Aisyah .

" Sekarang ni Kita beli cookies je dulu , okay ? Then bila dah sampai nanti baru beli cotton candy " balas Adrian.

" Cotton candy tu panda kena belikan koala dua kali ganda bergantung kepada hari Kita honey+ baby moon " Kata Aisyah.

" Amboi sampai Dua sekali , lupa ke yang sekarang ni awak tengah mengandung wahai Aisyah zafirah " balas Adrian.

" Kalau taknak belikan , Kita cancel jelah plan Kita " rajuk Aisyah.

" Haish lemah jantung tengok muka awak merajuk , koala.. oklah macam ni makan macam biasa please , sehari sekali " pujuk Adrian.

" Sehari sekali pun Tak apa, asalkan dapat makan cotton candy tu hari hari" Aisyah berkata dengan tangannya ditepuk seperti
Kanak - Kanak yang baru mendapatkan sesuatu .

My Dear SoulmateWhere stories live. Discover now