Setelah 15 minit berlalu , Adrian Dan Aisyah sudah tiba di ADLEEK MALL .
" Awak.. janganlah termenung tengok mall ni , tahulah awak bakal CEO mall ni tapi cepatlah sikit . Saya dah Tak sabar nak pergi arcade " kata Aisyah sambil menarik tangan Adrian .
" Ok , ok Kita pergi masuk dalam sekarang " balas Adrian.
" Yeah yeah ! Baby , Jom enjoy! Papa dah bawak bonda main arcade " ujar Aisyah keriangan .
" Are you Adrian Hannan ? " Tanya seseorang gadis yang umurnya lebih kurang dengan umur Adrian Dan Aisyah .
"Yes I am " balas Adrian.
" Kenapa you pandang I macam tu ? You dah lupakan I ke sayang , I am Wafiyyah Clara " ujar Wafiyyah.
" Your ex girlfriend" sambung Clara lagi .
" Kau dah kenapa ? Sejak bila pulak aku bercinta dengan kau ? Ye aku mengaku aku pernahlah crush dekat kau lepastu confess dekat kau guna surat Tapi kau Tak terima . Dah kenapa pulak harini datang dekat aku lepastu mengaku yang kau ni ex girlfriend aku ! " Marah Adrian .
" Oh ye eh ? Tapi fikiran I selalu teringat yang you tu boyfriend I sampai sekarang " kata Clara yang masih lagi tidak mahu mengalah lagi .
" Imagination you ni tinggi sangat Clara , your ex boyfriend is Hayder bukan I " balas Adrian.
" Koala sayang , dia Tak pernah ada hubungan pun dengan . Awak percayakan saya kan ? " Soal Adrian kepada Aisyah .
Aisyah mengangguk kerana dia kenal Clara yang sedang melakukan onar dengan Adrian itu .
Aisyah tetap percayakan Adrian kerana dia sendiri tahu bahawa Adrian tidak pernah bercinta sejak lahir lagi .
" saya pergi masuk dalam dulu , panda . Jumpa dekat arcade " bisik Aisyah.
Adrian mengangguk setelah mendengar bisikan Aisyah itu . Sempat lagi Aisyah menjeling ke arah Clara .
" Eh dia ni gila betul ! Tiba- tiba nak claim laki aku ni ex boyfriend dia dah kenapa ! Kau Salah orang lah nak ajak masuk perangkap .
Nasiblah aku sabar kalau tak rambut kau tu dah lama aku tarik sampai rambut kau tu botak belah tengah " bebel Aisyah di dalam hati .
______________________________________" Awak .. awak kenal Clara ? " Tanya Farhah sebaik sahaja dia mendapat message daripada Aisyah .
" Oh ex crush Rian tapi diaorang Tak pernah bercinta pun ." Jawab Aidil .
" Aisyah cakap dia tiba - tiba jumpa Adrian dekat mall uncle Maleek " ujar Farhah .
" Lepastu Aisyah ada cakap apa - apa tak ? " Soal Aidil .
" Tak ada cuma dia terus pergi arcade kat dalam mall tu " balas Farhah.
" Kita kena pergi mall uncle Maleek tu sekarang jugak , awak tahu kan Clara tu kalau dah datang gila dia tu macam mana " ujar Aidil.
" Awak datang ambil saya dekat rumah , minah tu memang nak kena lenyek dengan kereta agaknya baru otak dia stabil ! " Dengus Farhah .
Dia tidak akan membiarkan Clarissa menganggu Adrian , Aidil Dan Zarif.
Otaknya giat memikirkan cara untuk menyingkirkan Clara kerana Dirinya Dan Aisyah tahu kelemahannya Walaupun dirinya bersama Aisyah itu tidak rapat pada era persekolahan.
________________________________________" Apahal kau ni nak pegang tangan aku ? Kau memang nak rasa penampar aku ek ?" Soal Adrian .
" I nak kahwin dengan you .. " balas Clara.
" Engkau memang gila ! Aku memang dah Tak ada perasaan langsung dekat kau sejak kau tolak aku . Sekarang ni hati aku dah dipenjarakan oleh Aisyah zafirah , bini aku " tengking Adrian .
" Aku malas nak jadi lelaki dayus , sebelum sabar aku hilang baik kau pergi daripada sini " tengking Adrian lagi.
" Tolonglah dengan explaination I dulu " rayu Clara.
" Oh no ! It was to late to make an explaination my dear Wafiyyah Clara , sayang ek nama dengan muka cantik Tapi otak letak dekat lutut " sindir Farhah .
" Hai betina, Tak sangka pulak jumpa kau dekat sini " balas Clara .
" Kau jangan nak betinakan aku lah " marah Farhah .
" Boleh Tak kau jangan nak kacau aku dengan Adrian , kitaorang nak berdating ni " kata Clara .
" Eh gila ! Kau dengar sini eh Adrian dengan kau mana ada hubungan , lepas kau kena langgar dengan kereta terus biul ! " Kata Aisyah daripada arah belakang .
Sungguh dia tidak tenang untuk pergi ke Arcade apabila mengenangkan suaminya bersama dengan perempuan yang tidak sedar diri ini .
" Eee Adrian tengok bini you ni , selamba dia je Hina I " ujar Clara lalu memeluk erat tangan Adrian .
Melihatkan aksi spontan gila Clara ini membuatkan Aisyah mengigit tangan Clarissa.
" Hoi sakitlah ! " Jerit Clara.
" Ini baru sikit sakitnya Tak macam sakit hati aku ni bila tengok kau mengedik dengan Laki aku " balas Aisyah .
" Kau Ingat aku nak lepaskan dia , hei langkah mayat aku dulu lah " ujar Clara yang masih berdegil itu .
Aisyah segera menyumbat Bawang yang dipegang oleh Farhah sejak tadi ke dalam mulut Clara.
" Eee bawang ! Habislah mulut aku bau bawang " ngomel Clara.
" Eleh kau selama ni makan bawang dekat dalam lauk elok je apahal dengan bawang besar yang belum dipotong ni kau takut " sindir Aisyah.
" Arghh!! Malaslah aku nak dekat sini lama - lama " ujar Clara lalu pergi .
" Panda .. memandangkan betina gila tu dah pergi , jomlah pergi main arcade " ajak Aisyah .
" Pergilah , aku dengan Farhah pun memang ada dekat sini tapi kitaorang nak tengok wayang " ujar Aidil .
" Tapi kan Aisyah , slay betul kau tadi halau betina Tak sedar diri tu " puji Farhah .
" Dia salah orang tu nak ajak main " balas Aisyah.
" Ok guys , Selamat berenjoy dengan date masing - masing " kata Aidil riang .
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...