Adrian Dan Aisyah melangkah keluar daripada bilik mereka Dan terjumpa dengan Puan Sri Adila.
"Eh adik, Aisyah .. nak pergi mana ni ? Awal siap " soal Puan Sri Adila.
" Menantu kesayangan mama ni hah nak main motor dekat arcade , sebelum ramai orang baik kitaorang gerak sekarang " balas Adrian.
" Layankan jelah adik , kang nanti kalau cucu- cucu mama keluar lepastu mengences sebab Tak dapat naik motor mama Tak Tau " kata Puan Sri Adila.
" Jangan tanyalah kalau tiba-tiba adik pergi beli arcade dekat mall tu "balas Adrian.
" Mentang - mentang kamu dah nak pegang jawatan jadi owner mall papa tu kemain ye kamu nak beli arcade" sindir Puan Sri Adila.
" Mestilah , arcade tu jadi arcade khas untuk anak- anak adik " ujar Adrian.
" Bertuah punya anak ! Kemain kamu ye " sindir Puan Sri Adila lagi .
" Untuk memuaskan hati Dan membahagiakan anak - anak , adik sanggup" kata Adrian .
" Melayan kamu punya kata- kata ni boleh membuatkan mama rasa macam mimpi Tau Tak , dah- dah cepat pergi " balas Puan Sri Adila lalu menolak tubuh Adrian .
________________________________________" Awak .. bila awak nak upload gambar kahwin Kita dekat Instagram ? " Soal Aisyah tiba - tiba .
" Kena eh ? Harini jugak saya upload " jawab Adrian sambil menggarukan kepalanya .
Jauh di sudut hatinya , dia memang tidak mahu untuk upload gambar pernikahannya di Instagram tetapi untuk mengelakkan lebih banyak fitnah walaupun sudah terbongkar rahasianya itu ketika conference, jadi Adrian pun mengambil keputusan untuk post gambar di Instagram.
Tiba-tiba" Pandaaaa!!!!! Sweetnya awak ni , boleh kena diabetes saya Tau " jerit Aisyah.
"Baru sekarang eh awak puji saya sweet , habistu yang saya buat selama ni Tak sweet ke ? " Sindir Adrian.
" Alolololo panda Kita merajuk lah , apa yang awak buat selama ni untuk saya tetap sweet Dan lebih berganda sweet daripada post gambar " pujuk Aisyah .
" Heh ni Adrian Hannan anak tan Sri Abdul Maleek lah mestilah sweet sebab dah terikut ajaran papa " puji Adrian kepada dirinya sendiri .
" Kurang ajar punya anak , main petik je nama papa ye " kata Tan Sri Maleek yang sedang berdiri di muka pintu .
" Adik cakap benda yang betul so janganlah marah " Adrian membela dirinya .
" Kamu berdua ni nak pergi mana ? Baru pukul 9:45 kot " soal Tan Sri Maleek.
" Nak pergi arcade dekat mall papa tu " Jawab Adrian.
" Naiklah dengan papa , papa pun nak pergi mall tu " ajak Tan Sri Maleek .
" Eh , Tak apalah papa lagipun Aisyah yang nak naik motor " sampuk Aisyah sambil mengakui dirinya sendiri mengidam nak naik motor suaminya itu.
"Kalau macam tu , adik bawak motor elok- elok . Kalau papa Tau ada something bad happen memang papa jotos kepala kamu biar bocor " pesan Tan Sri Maleek.
" Come here , koala " pinta Adrian. Aisyah bergerak menghampiri Adrian lalu Adrian memakaikannya Topi keledar .
"Hiks"
" Eh koala sayang , kenapa nangis ni ? " Soal Adrian cuak apabila melihat Aisyah menangis .
" S ... Sa..saya terharu " Jawab Aisyah . " Terharu sebab saya pakaikan awak helmet ke ? You don't need to cry my wife . Remember that you are my priority " pujuk Adrian.
" Huwaaaa.... Awak cakap macam tu lagilah saya rasa saya nak nangis " Kata Aisyah . Adrian tersenyum sendiri lalu menenangkan Aisyah yang semakin kuat menangis itu . Al maklumlah , emosi ibu mengandung ini memang kerap berubah seperti roller coaster.
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...