bab 6

91 2 0
                                    

" Kita dah sampai " ujar Adrian.

" Pantai ? Seriously? Lamanya aku Tak jejak dekat pantai " jerit Aisyah keriangan .

" Tapi kenapa pantai ni Tak ramai sangat orang ? " Tanya Aisyah pelik.

" Pantai ni Tak famous sangat itu yang Tak ramai orang " jawab Adrian.

" Pergilah main pantai , nanti Kita camping kat sini "belum sempat Adrian menyambung kata-katanya, Aisyah sudah membidasnya.

camping ? Tapi kau Tak bawak khemah, kan? " Tanya Aisyah lagi .

" Kau yang duduk depan takkan kau Tak perasan , oh lupa kau sakan sangat peluk aku sebab tu Tak nampak . Aku bawak luggage dengan backpack dekat bakul depan tu lepastu khemah aku letak dekat luggage " jawab Adrian.

" Haish janganlah cakap kuat kuat pasal aku peluk kau tu , malulah aku " ujar Aisyah lalu menutup mulut Adrian .

" Oklah aku Tak cakap pasal tu lagi , pergilah mandi . Aku tengok daripada sini " ujar Adrian.

" Kau taknak mandi dengan aku sekali ? " Tanya Aisyah .

" I would love to tapi bagi aku pasang khemah dulu lepastu baru aku join kau mandi but please jangan jauh jauh " jawab Adrian.

" Yeah , pantai !! Here I come " ujar Aisyah lalu memulakan aktivitinya iaitu mandi pantai .

" As long as kau happy , aku pun happy " ujar Adrian perlahan sambil matanya tertumpu ke arah Aisyah .

Bulan madu ? Biarlah camping pada hari ini menjadi pre- honeymoon mereka selebihnya akan dirancang kemudian .

Telefon yang diletakkan di pocket seluarnya dikeluarkan . Cepat- cepat dia mengambil gambar Aisyah yang sedang menikmati kesejukkan air pantai itu .
_______________________________________

" Abang .. kaklong ada cakap apa- apa dengan abang Tak ? " Tanya Puan Sri Ayna .

" Tak ada pulak " jawab tan Sri Amirullah.

" Maknanya dia tengah bahagia lah tu dengan Rian" ucap Puan Sri Ayna sambil menuangkan air kopi ke cawan .

" Semoga Rian boleh mengubah along jadi lebih baik " ucap tan Sri Amirullah.

" InsyaAllah saya dapat rasakan Rian boleh " ujar Puan Sri Ayna mengiyakan kata - kata suaminya itu .

" Abang dengan kaklong tengah dekat pantai tu Umi, abah " sampuk Amani .

" Macam mana ani tahu ? Ani skodeng diaorang ke ? " Soal tan Sri Amirullah.

" Abang Rian ada tunjuk gambar kaklong tengah mandi pantai " balas Amani sambil menunjukkan gambar yang dimaksudkan olehnya .

" Lain macam betul style honeymoon Kanak - Kanak riang Dua orang ni " ujar Puan Sri Ayna.

"Baguslah tu lagipun Kita sendiri yang minta Rian untuk ajar kaklong hidup sederhana " sambung Tan Sri Amirullah.

" Tapi kaklong Tak tahu lagikan sebenarnya aunty dila dengan uncle Maleek tu mertua sebenar dia ?" Tanya Adham yang baru sahaja tiba di ruang makan .

" Belum lagi sebab abang Rian kamu tu nak uji sejauh manakah kaklong kamu tu boleh hidup dengan dia Tanpa mengetahui status keluarga dia yang sebenar " jawab Puan Sri Ayna.
_________________________________________
" Rian ... Lama lagi ke pasang khemah tu ? Aku dah bosan nak mandi pantai sorang sorang ni " ucap Aisyah .

" Dah Tak sabar nak mandi pantai dengan aku ke ? " Soal Adrian .

" Bolehlah sikit " jawab Aisyah. Adrian melangkah ke arah pantai sambil membuka bajunya .

" Kau kenapa bukak baju ? Nanti orang nampak lah " kata Aisyah sambil melihat sekeliling.

" Jealous orang nampak six pack aku ke Cik isteri ? " Tanya Adrian.

" Mana taknya , badan kau dahlah sado macam umur 25 padahal umur kau baru 18 tahun lepastu six pack berketul " jawab Aisyah.

" Jangan risaulah , six pack aku ni cuma kau sorang je boleh tengok " kata Adrian lalu memakai balik bajunya .

"Gulp ! Blushing aku dibuatnya, walawei. Umi, tolong kaklong !! Attractive sangat menantu kesayangan Umi ni " ngomel Aisyah di dalam hati .

" Dah jom mandi , ada aku ni bolehlah pergi dekat tengah sikit " ujar Adrian sambil menarik tangan aisyah .

" Tak payahlah nak tarik tangan aku , tangan aku bukannya Tali " rungut Aisyah.

" Aku cuma takut kau hilang je sayang , kalau kau hilang boleh gila aku nanti " kata Adrian dengan selamba tetapi dia betul betul memaksudkannya .

Splash!

" Hoi asal kau simbah air dekat aku ?" Tanya Aisyah .

" Dah kau jauh sangat termenung bila tengok muka aku , memang padan lah aku simbah air dekat kau " jawab Adrian.

" Oklah aku nak mengaku something dengan kau ni " ujar Aisyah .

" Macam serious je bunyinya " kata Adrian .

" Do you love me ? " - Aisyah

" If my answer is yes , what would you do?"-Adrian

" I what to spend my whole life with you even though I used to hate you sebab Kita Tak setaraf " - Aisyah.

" Aku sayangkan kau Dan aku cintakan kau sejak aku lafazkan akad nikah . I will make sure that you will never regret loving me as your husband " - Adrian

" Boleh Tak I call you, panda " Tanya Aisyah .

" Erm .. tapi kenapa ? " Tanya Adrian balik .

" Entahlah , I tak Tau . Tiba-tiba je rasa nak panggil panda . Unik sikit " jawab Aisyah. " Kalau you panggil I panda , I will call you koala " ujar Adrian.

My Dear SoulmateWhere stories live. Discover now