" aku terima nikahnya Amni Farhah Binti Khaleed dengan mas kahwin RM 2000 tunai " dengan sekali lafaz Aidil Dan Farhah sah menjadi suami isteri .
" Finally our third couple are married ! Jom tunggu Farish x Dandra dengan Batrisya x Ilham pulak " Ujar Zarif gembira .
"Sebelum aku jauh Dan Tak contact dengan korang lama ... " Belum sempat Adrian menghabiskan kata- katanya Zarif mencelah .
" Apa maksud kau dengan Tak contact kitaorang lama ? Engkau nak pergi mana ? Kau jangan macam - macam eh Rian ! " .
Adrian mengeluh lemah sebelum dia membalas kata-kata Zarif itu . " Engkau ni kan Tak bagi aku chance nak habiskan ayat aku ni dah kenapa ? Selalu sangat gelojoh . Maksud aku Tak contact korang tu sebab busy study lah bijak . Nombor aku akan deactivate seketika Tapi Instagram aku on " .
" Hah nasib baik kau cakap macam tu , ingat kau Tak nak contact dengan kitaorang sebab nak cari madu untuk aisyah '' kutuk zarif .
Laju sahaja tangan Adrian mengetuk kepala Zarif disebabkan geram dengan kata-katanya .
'' kau ingat aku ni macam kau ke ? " soal Adrian .
''ampunkan saya , besan ! '' kata Zarif sambil menggosok lembut kepalanya yang sakit diketuk Adrian sambil matanya terarah kepada Aidil yang terkaku di hadapan Farhah .
"abang! tahulah kak farhah tu cantik macam bidadari tapi tak payahlah tenung dia lepastu macam tertelan kapur '' perli Aryana .''alah engkau ni dik , tak bagi chance langsung lah '' balas Aidil lalu melakukan upacara pembatalan air wuduk.
" sudahlah tu kalau nak melebih dengan farhah , buat nanti bukan sekarang ... kitaorang lapar dan taknak membazirkan masa '' pintas zarif .
''makan aja kerja kau patutlah perut kau sama naik dengan Nayla '' perli Adrian .
''barulah sweet '' balas Zarif tidak mahu mengalah .
" Awak ... Nanti Kita terus buat misi Kita Tau , taknak ketinggalan jauh dengan diaorang ni " bisik Aidil .
" Gatal! " Kata Farhah dengan nada yang sedikit kuat lalu menepuk peha Aidil .
" Hah.. apa ni , baru kahwin dah buat dosa " tegur Puan Laily .
" Mak tengoklah menantu Mak sorang ni , belum apa- apa lagi dah gatal" kata Farhah .
" Oh pasal cucu ye ? Baguslah tu buat cepat , kalau boleh bagi Mak Ayah cucu kembar " balas Puan Laily.
Merah padam muka Farhah apabila mendengar permintaan Emaknya itu mankala Aidil hanya tersenyum menyembunyikan tawanya .
" Rian .. bagi aku tips ! " Kata Aidil .
" Salah orang kau minta aku tips ni" balas Adrian.
" Lokek lah engkau ni " rajuk Aidil .
" Eh eh nasiblah kau tu pengantin baru kalau tak dah lama aku ketuk kau Dil " ugut Zarif.
" Sudahlah kau, merosakkan mood aku aja kerja " ujar Aidil tidak puas hati .
" Sudahlah tu, photograher nak ambik gambar ni , abang oi ! " Sampuk Aryana
__________________________________________" Rian.. aku dengar kakak kau nak kahwin dengan angah kau " Kata Zarif .
" Huh serious lah ? Wei asal kau Tak bagitau aku ni Rian ? Kata kawan .. kemain kau sorokkan eh ! Kalau bukan media buat article pasal kakak kau dengan angah kau entah entah sampai Hari diaorang kahwin pun kitaorang Tak Tau " bebel Ilham .
" Dah papa aku nak umumkan sendiri .. rileks lah lagipun majlis kakak aku ni memang nak buat besar-besaran pun " balas Adrian.
"Habistu engkau taknak buat majlis sekali dengan Kakak dengan angah kau argh susah sangat ni let me perbetulkan ayat aku ... Engkau taknak buat majlis sanding ke ? " Tanya Ilham .
" Buat masa sekarang ni memang Tak lah .. Aisyah tengah mengandung tu , takut dia mengah pulak " jawab Adrian.
" Kakak kau kahwin kau ada kan dekat sini ? " Soal Zarif .
" Ada aja sebab masatu Dua hari lepas aku balik daripada honeymoon kedua yang Tak beberapa nak panjang ni Dan paling penting 3 hari sebelum aku sambung berlajar dekat UK" panjang lebar Adrian menjawab.
_______________________________________Puan Sri Enira menuju ke arah Aidil Dan Farhah yang sedang berjalan menuju keluar sambil mengesat air matanya . Rasa sebak menyelubungi dirinya .
" Abang ... Kakak.. Dil dah kahwin . Kita semua dah ada menantu " Kata Puan Sri Enira di dalam hatinya .
" Bonda ...kenapa sedih ni ?" Soal Aidil cemas apabila melihat Puan Sri Enira mengesat air matanya .
" Mana ada apa-apa .. cumanya bonda sebak sebab ibu Ayah Tak dapat nak tengok Dil kahwin" Kata Puan Sri Enira . Melihatkan Puan Sri Enira sebak membuatkan Aidil memeluk tubuh Puan Sri Enira .
" Bonda ... Janganlah sedih . Dil bersyukur sebab bonda ada dekat majlis pernikahan Dil . Bonda ada Dil dengan Farhah . Kitaorang akan jaga bonda ." Pujuk Aidil Tanpa mempesoalkan mengenai tan Sri Rahmat yang tidak hadir ke majlis pernikahannya kerana kerja yang bertimbun di officenya .
Puan Sri Enira Dan tan Sri Rahmat tidak pernah bergaduh namun adalah juga terkasar bahasa sesama sendiri seperti pasangan suami isteri yang lain .
Masyarakat sekeliling menyangkakan hubungan rumah tangan Puan Sri Enira Dan tan Sri Rahmat retak tetapi tidak , Tan Sri Rahmat selalu berada di luar kawasan atas desakan kerja .
" Bonda pergi dahulu lah ye , bonda taknak kacau pengantin baru ni " ujar Puan Sri Enira. " HAHAHA bonda ni , ada je bahan nak usik Dil " balas Aidil.
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...