Akhirnya hari yang ditunggu iaitu hari keputusan spm keluar sudah tiba. Macam- macam perasaan menyelubungi hati .
" Panda.. kalau koala Tak dapat keputusan cemerlang macam mana , do you still love me more as a bonda to your kiddos? " Soal Aisyah yang sedang ralit melihat dirinya di cermin .
" Hei, keputusan spm Tak akan mampu mengubah peratus cinta saya dekat awak , koala. " Balas Adrian .
" Tetapi ada Alasan lain kan yang boleh menyebabkan awak dah Tak cintakan saya " duga Aisyah .
Berkerut dahi Adrian dibuatnya tatkala mendengar ayat yang dituturkan Aisyah itu .
"Kenapa awak cakap macam tu , koala ? " Duga Adrian .
" Sebab awak dah kena sayang orang lain selain daripada saya" ujar Aisyah sambil menunjukkan perutnya.
" Aduhai, ingatkan apa tadi .. awak ni pun janganlah fikir bukan - bukan , memanglah saya kena sayangkan dia tetapi diaorang Tak dapat rasa cinta saya macam saya bagi dekat awak .. cinta and sayang were a different words " dengan begitu yakin , Adrian membalas .
"Ok then what is cinta and sayang ? " Tanya Aisyah.
" Cinta tu macam I love you .. mencintai Dan menyanyangi ikhlas daripada hati kalau sayang tu macam Kita sayang adik beradik Kita " jawab Adrian .
"Awak adalah kiriman Allah untuk saya cinta, jaga awak Dan melindungi awak sepenuh hati . Kalau awak bahagia , begitu juga saya " ujar Adrian lagi .
" Argh baby bonda, tengok papa korang ni . Blushing bonda dibuatnya " ngomel Aisyah sambil pipinya memerah.
" Kita kena gerak sekarang ni , koala" ajak Adrian .
Aisyah mengangguk sambil tangannya memaut lengan Adrian.
" Awak.. saya Tak pernah sangka saya akan memboyot macam tembikai masa ambil keputusan " ujar Aisyah.
"Chill lah koala .. awak kan kurus lepastu tinggi , mana nampak sangat perut awak tu " dengan jujur Adrian membalas .
" Nampak sangat membodek ni! " Jerit Aisyah sedikit kuat tatkala mereka berdua baru sahaja melepasi pintu bilik.
" Adik.. Aisyah .. Tak tengok keputusan dekat online dulu ke ? " Tanya Puan Sri Adila.
" Tak apalah mama .. saja nak suprise" jawab Adrian spontan .
" Nak dating eh salah ride naik motor ke pergi sekolah ? " Duga Puan Sri Adila.
" Nampaknya macam itulah , menantu kesayangan mama ni madukan adik dengan motor adik sendiri Tau . Nasiblah tidak pandai bawak motor " sambil memandang Aisyah , Adrian menjawab.
" Jealous ke , pandaku sayang? " Sindir Aisyah .
Tahu sangat dia bahawa Adrian cemburu kerana setiap Kali ingin berjalan , motorsikal berkuasa tinggi itu pasti akan disebutnya terlebih dahulu .
" Jealous ? Adrian Hannan jealous ? Your panda ni jealous ? HAHAHA no way " dengan hambar , Adrian membalas .
" Jomlah naik madu saya yang Tak boleh nak bercakap ni " tambah Adrian lagi .
Senyuman nipis terukir di bibir Aisyah . Aduhai ! Handsome sangat Adrian bila cemburu.
__________________________________________" Hei mummy buyung " ujar Zarif .
" What's up daddy buncit " sahut Nayla.
" Amboi sampai hati cakap abang buncit" kata Zarif dengan nada yang sedih.
" Biarlah Kita Sama sama mengemukakan diri beberapa Bulan ni , bila sayang dah gemuk abang pun kenalah gemuk sekali " balas Nayla .
" Haish apa pasal bergaduh ni ? Cepatlah gerak , nanti terlambat pula" celah Puan Zakiah.
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...