BAB 47

73 1 0
                                    

Setelah empat tahun ...

" Ladies and gentlemen, we have arrived at Kuala Lumpur international Airport.. Kepada warganegara Malaysia , Selamat pulang ke negara tercinta "

Senyuman terukir di bibir Adrian apabila mendengar pengumuman Juruterbang itu . Empat tahun lamanya dia berpisah dengan aisyah Dan anak-anaknya .

Setelah selesai di imigresen Dan segala barangnya diambil , Adrian berjalan keluar daripada situ .

Tiba-tiba

" Papa ! " Adrian memusingkan badannya apabila mendengar laungan empat orang kanak- Kanak yang dikenalinya itu.

" Papa is back ! " Ujar Adyan .

"Rindu papa Tak ? " Soal Adrian sambil membongkokkan sedikit badannya .

" Rindu sangat .. tapi bonda yang paling rindu sampaikan hari-hari mengigau sebut nama papa " kata Adresia.

" Pandai - pandai aja kamu ni , mana ada bonda mengigau " Aisyah menafikan walaupun ianya benar .

" Are you sure with that bonda ? Kitaorang hari-hari dengar Tau " tambah Adeena.

" Budak tecik Tak pernah menipu " sambung Adhwa.

" Yelah , yelah .. memang bonda rindu papa sangat- sangat pun " Aisyah mengalah .

" Papa.. bonda.. kitaorang nak pergi dekat Ayah Dengan Ibu ye , taknak kacau Papa dengan bonda dating tapi nak main dengan Ayra " ujar Adeena mewakili adik-adiknya lalu berjalan menuju ke arah Affan , Ainan Dan Ayra .

" Bila saya dengar Kuala Lumpur international Airport disebut oleh kapten tadi , saya rasa macam nak lompat keluar daripada flight sebab Tak sabar nak berjumpa dengan koala kesayangan saya Ni Dan juga anak-anak. I miss you so much my dearest koala " ujar Adrian dengan memeluk Aisyah.

" Welcome home my dear ceo , nasiblah harini punya perjalanan smooth aja" bisik Aisyah ke telinga Adrian .

" I'm so glad that my wife are here to fetch her own husband " balas Adrian.

" bila suami balik , isteri kenalah jemput dia " ujar Aisyah lalu memandang tepat ke arah anak mata suaminya itu.

" Papa , bonda!! AYan nak adik! Bagi Ayan 4 adikkk " jerit Adyan.

" Ayannn!! Janganlah jerit , malulah orang ramai tengok " marah Aisyah sambil memandang ke sekeliling .

Anak oh anak , minta adik macam minta mainan pulak aduhai . Bonda mu ini bukanlah kilang penghasilan anak .

" Kesian bonda hampir nak tersedak bila dengar Ayan nak adik " ujar Dandra yang menghampiri pasangan suami isteri itu dengan Farish Dan anak lelakinya , Darish .

" Nak bagi tu boleh tapi malu dibuatnya sebab dia mintak dekat Airport, aduhai kalau esok terus dapat bolehlah juga " balas Aisyah.

" Hi uncle .." sapa Darish .

" Call him papa , rish .. he is your bonda's husband " Potong Farish sambil membetulkan rambut anaknya itu .

" Nasiblah anak -anak kau tu ada Tau Rian lagi - lagi adhwa. Sebiji betul perangai dia dengan kau terutamanya yang protective dengan sweet talker Ni" sambung Farish .

" Biasalah , like papa like son " jawab Adrian.Tawa tercetur di bibir Dua lelaki ini.

" Untunglah kau , dik .. ramai betul sambut kau balik harini . Jomlah Kita balik rumah mama papa , semua orang dah tunggu kau ni " celah Affan.

" Papa.. nak dukung ! " Jerit Adeena.

" Hah yang ni memang copy and paste perangai bonda dia yang manja dengan papa dia ni " usik Ainan.

" haish akak ni , janganlah ungkit .. malu tau " balas Aisyah .

" tak apa , nanti boleh bermanja dengan Laki bila anak-anak dah tidur " mendengarkan usikan Ainan itu membuatkan Aisyah tersipu malu.

__________________________________________

Setibanya di rumah Tan Sri Maleek Dan Puan Sri Adila...

" Welcome home , Adrian Hannan ! Our new Ceo " jerit kesemua orang yang berada di dalam rumah itu .

" Terima kasih semua , lagi lagi akakku yang tercinta .. kalau akak tu lelaki mesti adikmu ini Tak akan dapat jadi ceo " ujar Adrian.

" Asam keping punya adik !!! " Jerit Ainan sambil menepuk bahu Adrian .

"AYana , ADeena .. jom makan " ajak Nadhim sambil memegang kedua-dua tangan AYana Dan Adeena .

" Nampak sangat perangai dia sebijik daddy dia ni ... Allahuakbar " ngomel Nayla .

" Ni playboy versi adik beradik dia nak Caras " ujar Farhah sambil mengendong anaknya iaitu Alya Dan Alfian yang Sebaya dengan Darish .

" Omma.. appa dulu macam daddy rif ke macam daddy Dil ? " Tanya Darish.

Uhuk ! Terbatuk Zarif , Aidil Dan Fariah apabila mendengar soalan Darish itu.

" Appa dengan Daddy Dil setia pada yang satu even sebelum kahwin dengan omma dengan mummy hah pun Sama tapi daddy Rif tu Tak , Suka sangat pasang lebih daripada satu macam Nadhim tu hah " Nayla membantu untuk menjawab soalan Darish itu sambil mengutuk Zarif .

" Er.. rish please don't talk about that anymore , it is a serious issue that could made your Amma , bonda , mummy hah and mummy Nayla mad at you sayang " pujuk Adrian.

" Ok papa .. I'm so sorry for asking that question and will not ask it again " ujar Darish.

" Tuan CEO , Kita nanti nak pergi bercuti mana hujung tahun ni ? " Soal Tan .

Siapa sangka Jodoh tan merupakan Batrisya Dan jodoh Ilham pula merupakan gadis Sabah Dan sekarang ini Ilham Dan isterinya sedang berada di Canada atas urusan keluarga.

" Waduh waduh kerja dekat office tu berlambak lagi Basyir Tan .. tunggu Bulan 8 baru Kita buat kertas kerja fikir idea mana Kita nak pergi " Kata Adrian.

" HEHEHE sorry bos.. saya excited " ujar Tan .

" Excited sebab dah Tak bercuti sorang - sorang lah tu"bidas Adrian

My Dear SoulmateWhere stories live. Discover now