Bu ses...
Sanırım birisi Nehirle olan konuşmaları videoya almıştı. Ve sarışın yakuşukluda sınıftaydı. Konuştuklarımızı bir bir izlerken domates gibi kızarmıştım. Kimsenin yüzüne bakamadan ağlayarak sınıftan çıktım.
İlk günden kim bana böyle birşey yapardı ki? Kimseye zarar vermemiştim. Neden böyle birşey yapmışlardı? Koridora oturmuş ağlarken omuzumda bir el hissettim. Kısık ve güven veren bir sesle,
"Neyin var?"
Bu ses daha çok kızarmamı sağlamıştı. Utanıyorum olm. Ayağa kalkarak uzaklaştım. Peşimden geliyordu. Sarışın değildi. Ama iyi birine benziyordu. Herkes sarışın mı olacak lan? Arkamdan bağırdı.
"Dertleşmeye ihtiyacın olduğunda bul beni."
Aslında dertleşmeye çok ihtiyacım vardı. Ama bu olanları ona nasıl anlatacaktım ki? Yerin dibine gireydim iyiydi. Neden bu kadar utangaç olduğumu bilmiyorum.
...
Sabah alarm sesiyle sıçradım. Ulan ne güzel sarışın görüyodum rüyamda. Çıkma teklifi ediyordu bana. Kahretsin Allah seni alarm! Öl!
Telefonum çaldığında arayan Nehirdi."5 Dakikaya kapıdayım hazırlan."
5 dakikada hazırlanmak mı? Bunun saçı var, kıyafeti var, makyajı var. 5 dakikada bunlar nasıl olcak lan? Diye düşünürken bile 3 dakika geçmişti.
Tam kapıdan çıkarken aklıma dünkü rezil oluşum geldi. Ya bugün gittiğimde o konu hakkında dalga geçerlerse? Ya o çocuk bana birşey sorarsa? Gitmiyorum okula lan.
Nehir'i arayıp okula gitmeyeceğimi, dersimin olmadığını söyledim. "Dersten sonra uğrarım" diyerek kapattı telefonu. Birkaç gün ortalarda görünmesem belki unuturlardı.
...
Facebookta dolaşırken Nehirin geleceğini unutmuşum. Kapıyı açtığımda Nehir ellerinde poşetlerle içeri girdi. Cips ve patlamış mısır almış. Kız kıza dertleşelim diye. Benim odaya girip yatağın üzerine oturduk.
"Derin, bugün dersinin olmadığını söylemiştin, ama sınıfından birkaç kişi gördüm ve ders olduğunu söylediler. Neden yalan söyledin bana? Anlat bakalım."
Kime sordun dercesine kafamı salladım. Birşey söylemeden 'Ee' der gibi işaret yaptı. Olan biten herseyi ona eksiksiz anlattım.
"Çok merak ettim şu çocuğu yaa"
"Boşver hadi dışarı çıkalım otur otur kilo aldın olum."
"Sen kendine bak bee duba. Böyle gidersen şarışın bulamayacaksın."
Omzuna vurup, kötü bir bakış attım. Kapıya yöneldik ayakkabılarımızı giyerken,
"Şu sarışını bir ara göster lan. Nasıl birşey merak ettim."
Sinsice sırıtıp kapıyı çektim. Merdivenlerden inerken düşecek gibi oldum. Nehir gülmeye başladı.
"Çirkin olduğun kada..."
"Sus Nehir yolarım seni."
Aslında haklılar. Hem çirkinim hemde sakar. Düz yolda bile zor yürüyorum. Ama yüzüme vurmak zorunda değilsiniz dimi zalımlar?
Sokaktan çıkmıştık. Telefonla uğraşıyordum. Bir anda birine çarptım.
"Höst hayvan! Önüne baksana."
Derken kafamı kaldırdığımda karşımda bizim sarışın yakuşukluyu gördüm. Parfümünün kokusu burnuma gelince elim ayağım kesildi. O nasıl bi koku bee.
Yine kızarma nöbetine başlamıştım bile. Bu çocuğun burda ne işi var? Zengin bir tipe benziyordu. Okulda popiydi. Bir çok kız da vardı peşinde. Video meselesi aklıma gelince Nehir'in kolundan tuttuğum gibi hızlı adımlarla ilerledim. Arkayada bakamadım lan. Bakıyo muydu acaba derken,
"Aptal sarışın kızlar için söylenmiyor muydu yaa?"
Dedi. İyice kızardım. Sussana be.
"Bu arada adım aptal sarışın değil cici kız. Murat."
Ohaa adı Muratmış. Nehir'e baktığımda kıkır kıkır gülüyordu. Kaşlarımı çatıp bir bakış attım. Ama susmadı.
"Yakışıklıymış senin sarışın."
"Benim sarışın? Nehir mal mısın kardeşim?"
Kaşlarını çattı. Umursamadım güldüm. Ama kızarıklığım hala geçmemişti. Ne demek "Adım aptal sarışın değil Murat?" Ne demek "Cici kız?" Gerçekten mi cici demişti yoksa dalga mı geçmişti? Tabiki dalga Derin, ne saçmalıyon. Sus. O sana bakar mı? Ne diyorsun sen be. Sussana içses.
İç sesimle saç baş girişmeden susmayı tercih ettim. Nehirle ilgilenmeyi unutmuştum. Gönlünü almak için yapmadığım şey kalmadı. Nasıl inat birşey bu kız bilmiyorum. Ama çok seviyorum. Ben onun gönlünü almaya çalıştıkça o Muratın söylediklerini taklit ederek beni deli ediyordu.
...
Her ne kadar gelmek istemesemde okula gelmiştim. Murat daha gelmemişti.
Keşke derse gelmeseydi. Sınıfta kimse bana bakmıyordu. Acaba unutmuşlar mıydı? Gerçi Murat'ın unutacağını pek zannetmiyordum. Açıkça söylemek gerekirse çocuk bildiğin ona yavşama anımı izlemişti. Ben olsam unutmam.
Kafamı sıraya yaslamıştım. Yanıma birisi oturmuştu. Murat sanıp kafamı kaldırmadım.
"Dertleşmek için bul beni demiştim. Ama dertleşecek biri buldun galiba."
Dedi. Kafamı yavaşca kaldırıp ona baktım. Utanmamıştım ilk defa. Hafifçe sırıtıp,
"Evet yakın arkadaşımda burdaymış onunla konuştum."
Konuştuğumda hiç heyecanlanmamıştım. Bu ilk defa oluyordu. Birisi bana birşey sorduğunda kızarma nöbetim hiç beklemez beni ziyaret ederdi.
Uzun bir süre konuştuktan sonra,
"Arkadaş olabiliriz istersen. Her derdini dinlerim. Bende derdim olunca sana gelirim."
Ulan ya bu video meselesi gibi olursa? Yok abi ben derdimi Nehirle paylaşırım. Çünkü Nehir böyle şeyleri aklına getiremeyecek kadar saf. Hiç bana çekmemiş. Anca sarışınlara olan zaafımı kullanarak beni zıvanadan çıkarmayı bilir.
Nehir Bostan olmak bunu gerektirir.
Çocuğa hafif sırıttım. Ne yapıcağımı bilmiyordum.
'Adım Oğuz." Dedi gitmek için ayağa kalkarken.
Gülümsememi yüzümden düşürmeyerek,
"Derin, memnun oldum."
Dedim. O sırada Murat dikilmiş bizi dinliyordu. Kızarma nöbetim tuttu yine. Oğuzla konuşurken neden birşey olmadıda Muratı görünce hemen kızarıyorum anlam veremedim. Murat oturdu ve bana dönerek,
"Dünkü soruma cevap vermedin Derincim?"
Ohaa Derincim dedi ben şok.
"Hatırlamıyorum."
Dedim güldü. Bitir konuyu yakuşuklu nolur soru sorma.
"Aptal sarışın demişsin o kızlara söylenmiyor muydu?"
Cevap vermedim.
"Kızarmanı gerektirecek bir durum yok cici kız. Açıklama yapmazsan bunun acısını çıkarırım." Göz kırptı.
...
3. Bölüm biraz geç gelebilir. Çünkü 2. Yi erken yayımladım.
Votelerinizi bekliyorum sjdjksf
Bu arada amatör diye üstüne basa basa söyledim. Biraz hassaslık :)))))
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sarışınım. (Tamamlandı.)
HumorSarışınlara zaafı olan, Fazlasıyla sakar, Ultra utangaç, Mizahı bol, Yeri geldiğinde duygusal olan, yeri geldiğinde sarışın sarışın diye usandıran, şirin, deli dolu bir kızın üniversitede bir sarışına rezil olmasıyla başlayan daha sonra aşka dönüşüp...