21. Csak azért sem

76 14 3
                                    

A bambusz házban Shen Qingqiu idegesen dobol az ujjaival. A vacsoraidő lassan közeledik és Shen Yuan még sehol sem volt. Talán egy kicsit túlzásba esett. Megunta a várakozást és elindult a könyvtár felé.

Lassan és előkelően sétált, de belül fortyogott a dühtől. Túl sokan és túl sokszor látogatták meg mostanában. Főleg Yue Qingyuan. Három napból, mind a három nap megjelent a bambusz ház ajtajában. Túl sok volt ez Shen Qingqiunak. A szektavezetőt még a rossz tea sem tántorította el. Az a nyamvadt  pletyka tehet mindenről. Még a szektavezető is elhitte, hogy Shen Yuan, a fia.

_ Sok idióta, aki nem tud számolni- mormolta a fogai között.

Sosem figyelt a Cang Qiongon terjedő pletykákra. Sosem érdekelte. Most viszont bánta, hogy nem hallgatta meg őket. Előbb megtalálta volna Shen Yuant és nem történt volna meg az az eset. Sőt, a csúcsán kötött volna ki. Egyáltalán nem való Bai Zahnra. A sok vadállattól nem tanul semmit. Azok csak harcolni tanulnak, semmi stratégiát nem tudnak alkalmazni. Csak szemből támadnak a harci erejükre hagyatkozva. Shen Yuan legalább megmutatta, hogy tud gondolkodni. Az orra elöl szökött meg, pedig ő egy Peak lord. A tömeget használva elveszítette a nyomát.
Egy büszke mosoly húzódott az arcára, ami nagyon gyorsan elillant. Elküldte másolni a könyvtárba, ahonnét bármikor elmehet. A száját egyenes vonalba húzta. Shen Yuan helyében már rég visszatért volna a saját csúcsára.


Shen Yuan keze nem hálálta meg a hirtelen mozdulatot. Nem gondolta volna, hogy ilyen nagy erő lesz Luo Binghében. Nem gondolkodott, csak cselekedett, amit nagyon megbánt. A fájdalom enyhült a sok gyógyteának köszönhetően, de  a lüktetés most újult erővel visszatért.
Luo Binghe felajánlotta a segítségét, a másolás befejezéséhez, amit egyből elutasított. Megmelengette a szívét, hogy a fehér lótusz segíteni akar neki, de nem szerette volna, ha miatta megbüntetik. Shen Qingqiu biztos észrevenné a kétféle írást. Luo Binghe vonakodva, de magára hagyta a feladatával. 
Shen Yuan újra belemerült a másolásba. Elölről kellett kezdenie, mert az összes papírt megsemmisítették. Volt még elég papír, de ideje az kevés volt. Kint már kezdett sötétedni. Előző életében nem egyszer maradt fent sokáig. 

<< Segítettél a főszereplőnek. + 50 pont.
Egyenleg: 630 pont.>>

Majdnem eldobta az ecsetet a kezéből, mikor a rendszer megszólalt. Nem számított rá, hogy random pontot fog kapni és a semmiből megjelenik a rendszer. Még jó, hogy nincs senki a környéken...

_ Miért vagy még mindig a könyvtárban?
_ Ez a tanítvány még nem fejezte be a feladatát.
_ Azt mondtam estig, nem vacsoraidőig.
_ Ez a tanítvány nagyon belemerült a munkájába.

Shen Qingqiu odament az asztalhoz és felkapta az első papírt a kupac tetejéről. Hosszasan vizsgálta és felvette a következőt. A szeme elkezdett rángatózni.

_ A holtak is felsírnak, olyan csúnya az írásod.
_ Ez a tanítvány elhanyagolta az írás gyakorlását.
_ Egy rabszolgától nem vártam mást.
_ Nem vagyok rabszolga.
_ Ó tényleg? Akkor hol van a családod?
_ Nincs.
_ Hol van A-niangod?
_ Nem tudom. Alig emlékszem rá.

Hosszú csend után Shen Qingqiu folytatta a beszédet. Elkezdte legyezni magát, míg az asztal előtt oda vissza sétált. Lassan beszélt, mintha órát tartani Shen Yuannak.

_ Tudtad, hogy egyes családok az erdőben található növényekből készít ételt?

A hirtelen téma váltás meglepte Shen Yuant. Az előbb még teljesen másról beszéltek. Hogy jön ide, hogy mások, miből készítenek vacsorát?

_ Léteznek olyan gombák, amik túl sok fogyasztás esetén a kultivátoroknál qi eltérést, míg egy normális embernél magas lázat okoz. A hátrányai ellenére mégis vannak, akik vállalják ezt a kockázatot. A gomba elfogyasztása a gyerekekre a legveszélyesebb. A magas lázat nehezen élik túl, de az emlékeikben is kárt okoz.  A rabszolga kereskedők nagyon szeretik használni.
 _ Shen shishu mire szeretne utalni?
_ Valószínűleg találkoztál ezzel a gombával.

BingYuan: Segítség megakarnak enniWhere stories live. Discover now