28

1.2K 82 11
                                    

"Eh mana phone aku" Qayla membelek belek beg yang dibawanya tadi.

"Eh takkan la tertinggal" Qayla mula risau, dia masih mencari cari di dalam beg nya.

-

"Kau tengok cerita apa ni?" Tanya Rayfal kepada Rayyan yang sedang khusyuk menonton drama.

"Alah cerita korea tu la" Jawab Rayyan tapi masih khusyuk memandang TV.

"Oh"

'Eh, apa ni' Bisik Rayfal apabila dia seperti terduduk di atas benda yang keras.

"Eh?! ni phone Qayla kan?" Tanya Rayfal apabila dia mengambil 'benda' yang didudukinya tadi.

"Ha?" Rayyan terus terkejut kerana Rayfal menyebut nama Qayla, dia terus mengalihkan pandangan dan terus memandang ke arah abangnya.

"Phone Qayla tertinggal?!" Tanya Rayyan dengan wajah yang risau. Tak mungkin Qayla nak datang ke sini kerana jarak rumahnya dengan Qayla terlalu jauh.

"Adu macam mana ni" Adu Rayyan.

-

"Ahhh! ni mesti tertinggal kat rumah mamat tu, macam mana ni?! esok dah nak balik Uni" Rungut Qayla, dia sudah mencari di dalam kereta mamanya juga, tapi masih tiada..

"Nak call dia ke?" Tiba tiba Qayla teringat yang mamanya ada nombor Rayyan.

"HA!" Qayla terus keluar dari bilik dan terus berlari untuk pergi ke bilik mamanya.

PAP!

Qayla membuka pintu bilik mamanya dengan kuat. Puan Anieta yang baru habis solat terus terkejut.

"MAMA!" Jerit Qayla.

"Apa datang bilik mama macam jumpa hantu ni ?!" Marah Puan Anieta, tak pernah pernah Qayla macam orang gila datang bilik dia.

"Nak pinjam phone bole?" Tanya Qayla dengan tercungap cungap. Tulah lari lari lagi.

"Ambil lah"

"THANKS MAMA!" Ucap Qayla lalu terus beredar keluar dari bilik mamanya.

'Mana ni'

'Eh ni nombor Dhia'

'Bukan bukan'

'Mama save nama dia apa eh, asal tulis Rayyan tak ada'

'Aduuu'

'Jap rasanya aku ingat nombor dia'

'0136580923'

'Ha ni kot'

'Eh apasal-'

'Menantu mama' Qayla cepat cepat menekan nama tersebut, walaupun dia rasa macam nak muntah bila mamanya save nama Rayyan begitu.

Hello?

"Ha Qayla! ni kau kan?"

Ha ni aku! phone aku dekat kau ke?

"Ha ye ye, macam mana kau nak ambil ni?"

Aaaaa aku pon tak tahu, macam mana ni?!!

"Haa apa kata aku bagi esok kat Uni"

Oh haah lah! bole bole

"Kalau macam tu, jumpa esok! byeee"

Ha bye

"Fuh nasib dia jumpa phone aku" Lega Qayla apabila phonenya ada di tangan Rayyan.

"Qayla!! bagi phone mama!!" Jerit Puan Anieta dari dalam biliknya.

Perempuan Itu Suri HatikuWhere stories live. Discover now