ting..
ting
ting
ting ting ting.."Eh Qayla jawabla mesej tu!" Marah Afrina, dari tadi bunyi notification Qayla berbunyi sampai tidak berhenti henti.
"Malas lah,buang masa je" Jawab Qayla lalu terus sambung membaca novelnya.
"Siapa chat kau sampai kau cakap macam tu?" Tanya Dhia.
"Rayyan" Jawab Qayla sepatah.
"Ha? Rayyan? asal kau taknak reply mesej dia tu? korang ada gaduh ke semalam waktu korang bercakap dekat luar?" Tanya Dhia dia lagi.
"Qayla! Dhia tanya kau lah" Marah Afrina apabila Qayla tidak menjawab soalan Dhia,dia buat seperti tiada apa apa berlaku.
"Korang faham tak? aku tak suka dia!" Akhirnya Qayla menjawab soalan Dhia apabila dia diam selama tiga minit.
"Haih..kau cakaplah dengan dia,cakap elok elok dengan dia faham?!"Kata Afrina,Dhia hanya mengangguk tanda setuju dengan kata Afrina.
"Haih,aku taknak buat dia sedih ke apa, jujur aku cakap,dia memang selalu happy kan aku even perangai dia selalu buat aku naik angin" Kata Qayla dengan rasa sebersalah.Dia sudah selesa dengan Rayyan tapi disebabkan perasaan yang tidak mungkin dia balas,dia jadi ragu ragu untuk memberitahu Rayyan.
"Ha see?! kau sendiri selesa dengan dia,tapi kau reject dia? dia perfect weh,dia sanggup pujuk kau dekat depan pintu bilik kau tau! laki mana je buat semua tu?" Kata Afrina sambil merenung wajah Qayla.
"Aku tak boleh suka dia balik,aku anggap dia sebagai kawan je..tak lebih pon" Terang Qayla dengan wajah yang sedikit menunduk.
"Suka hati kau lah Qayla,kitaorang dah buat macam macam untuk kau lupakan Izhan,apa payah sangat kau ni" Dhia hanya redha dengan sifat kawannya itu.
"Eh dah dah tukar topik, korang balik bila ni?" Tanya Qayla kepada Afrina dan Dhia,sudah 2 hari mereka tidur di rumah Qayla.
"Aku esok,sebab esok aku ikut ibu aku pergi event apa entah" Jawab Afrina.
"Ha kalau Afrina balik esok,aku pon sama la" Jawab Dhia pula.
"Ala Dhia,kau taknak teman aku lagi sehari ke?" Tanya Qayla,dia bosan duduk sorang di rumah.
"Eh kalau kau nak aku teman,aku on jee" Jawab Dhia.Kalau Dhia balik pun dia perlu duduk di hotel sebab keluarganya tiada di rumah minggu ni.
"Yeayy" Jerit Qayla lalu terus memeluk Dhia.
Afrina yang di tepi mereka hanya dihiraukan seperti patung.
"Wah suka lah tak ada aku?" Tanya Afrina sambil menjeling mereka berdua.
"Eh kalau tak ada kau bosan tau sebenarnya!!" Jawab Qayla lalu terus memeluk Afrina yang sedang mengemas bajunya untuk pulang ke rumahnya pada esok pagi.
"Ehh habis baju aku!" Jerit Afrina,habis baju yang dilipat sudah tunggang lambak.
"Hehe sorryy" Kata Qayla lalu melompat ke atas katilnya dan sambung membaca novelnya.
"Ya Allah,kawan siapa ni?" Tanya Dhia sambil ketawa bersama Afrina.
•••••
Seperti yang dikatakan semalam,Dhia masih dirumah Qayla untuk sehari lagi,Afrina pula sudah pulang ke rumahnya selepas sarapan pagi.
-
"Weh bosanlahh" Adu Dhia kepada Qayla yang kusyuk menonton kdrama sambil makan kerepek.
Qayla terus memandang Dhia sambil mengangkat keningnya.
YOU ARE READING
Perempuan Itu Suri Hatiku
Storie d'amoreKarya Pertama Afrina Natasya dan Dhia Ellyna cuba untuk menolong rakan mereka Qayla Adriana untuk melupakan bekas kekasihnya. Namun tiada satu pun cadangan yang berhasil bagi Qayla sampaikan muncul seorang lelaki yang mampu membuatkan nya untuk melu...