Bab 1 : lecturer baru

1K 28 2
                                    

Aku Syahira bt Shahmi aku adalah pelajar Universiti Islam.Aku sebenarnya dari kecil lagi suka akan mata pelajaran bahasa Arab ni.

            Tak peliklah kalau aku cakap taste aku ni tinggi,of course taste aku adalah orang arab. Aku juga mempunyai seorang rakan baik yang bernama Farisha Adelia nama macam sopan jer kan tapi perangai buruk.

       Mahu geleng kepala bakal suaminya nanti.

       

           "  Bhaa"! tiba-tiba ada seseorang manusia yang tidak bermoral menjergahku dari belakang dan menyebabkan aku terkejut. "Ish kau ni nasib baik aku tak sakit jantung."

               terus ku pukul bahu Farisha menggunakan buku setebal kamus dewan ."Aduh sakitlah". Terus Farisha mengurut bahunya yang menjadi mangsa kekejamanku.

         " Itulah balasannya sepatutnya aku ketuk jer kepala kau tu biar betul sikit otak kau tu."ku menjeling tajam ke arah Farisha.

        "Hehehhe... sorrylah,weh kau nak tahu tak  yang ada lecturer baru masuk universiti kita hensem siot."

       " Hmmm... Yelah tu."

         "Betullah". Farisha berkata sambil menunjukkan
Ekprsesi yang dia tak menipu. Tiba tiba Farisha Menepuk bahuku sambil menunjukkan ke arah seseorang.

     "Apa kau ni sakitlah". Aku mengurut bahuku yang menjadi mangsa kekejaman Farisha.

         T..t..tu... Lecturer baru tu. Terus aku pandang ke arah lecturer baru  tu untuk menganalisis bertapa hensemnya sampai buat Farisha tak tentu arah.

SUAMIKU USTAZKUWhere stories live. Discover now