Tunang

496 15 0
                                    

Aku selamat sampai di rumah umi dan abi. Sampai sahaja di hadapan pintu pagar aku melihat umi dan Datin Suri sedia menjemputku dengan senyuman yang paling manis. Kalau orang tengok boleh kena kencing manis tahap kronik.

         "Anak umi dah balik". Tubuh kecilku dipeluk umi. Datin Suri menapak ke arah ku aku mencium tangannya sebagai tanda hormat. Aku mencium tangan umi,tiba-tiba ku rasa tanganku bagai ditarik. Umi menarikku untuk menaiki sebuah kereta berjenama Alphard.

         "Ehhhh.... Umi kita nak pergi mana ni. Ni kereta siapa"?. Tanyaku. "Kita nak pergi butiklah ni kereta mommy". Jawab Datin Suri. Ouh aku lupa yang umi ada bagitahu aku yang nak pergi beli baju pengantin. Aku tak lama lagi  bakal  jadi isteri orang.

          Sampai sahaja di hadapan pintu butik macam nak terkeluar biji mata aku. Ni butik bukan kaleng-kaleng. Ni butik untuk orang kaya. Bakal suami aku ni kerabat diraja ke?. Kami masuk ke dalam butik exclusive itu yang diberi nama Maya exclusive. Kesemua baju di situ semuanya kelihatan cantik,exclusive,dan elegant.

       Datang seorang wanita sebayaku menegur Datin Suri. "Eh Datin may i help you? Ni nak cari baju untuk anniversary ke?". Tanya wanita itu. " "Eh taklah saya nak cari baju untuk bakal menantu saya". "Wahhh anak Datin dah nak kahwin ke yang mana satu  datin yang sulung tu ke". " Ya " jawab datin Suri.

           "Mana bakal pengantin biar saya jahitkan baju exclusive untuk datin sebab anak sulung datin tu nak kahwin. Saya bagi diskaun sekali". "Ni ha bakal menantu saya". "Uishhhh datin cantik orangnya. Untung datin".

       
            "Ok you i nak ukur badan you boleh for your wedding dress. Tanya wanita itu. Aku hanya mengganguk. Selesai mengukur baju. Aku duduk berehat sebentar di atas sofa empuk di butik itu. Penat. Ukur baju macam lari marathon.

      
      Usai berbincang dengan maya dan memilih tema perkhawinan kami. Aku mengambil keputusan untuk membelanja bakal ibu mertuaku dan umi makan tengah hari.

SUAMIKU USTAZKUWhere stories live. Discover now