Suasana di dalam dewan kuliah dah macam pasar malam,riuh dengan pelbagai karenah pelajar ada yang sedang bermain telefon ada yang sedang menubuhkan kroni makcik bawang .
Tiba -tiba suasana yang meriah itu bertukar sunyi dah macam malaikat lalu maksudnya pensyarah bakal menapak masuk ke dalam kelas.
Tetapi kelihatan susuk yang sangat asing masuk ke dalam kelas dan ianya bukan puan Rashidah,yang paling mengejutkan dia ialah lecturer baru tu.
Aku dan Farisha saling berpandangan. Assalamualaikum ismi Dr Muhammad Rahiz Reza bin Zulkifli sambil memamparkan namanya di slaid besar dewan kuliah. Saya akan menggantikam kelas Puan Rashidah untuk beberapa bulan, kerana Puan Rashidah mengalami kemalangan yang tidak serius tetapi dia memerlukan rehat yang secukupnya.
Satu nasihat saya, ketika saya mengajar dan waktu kelas saya adalah seorang yang strict ketika mengajar lagi-lagi subjek tu ialah subjek paling penting. Sekiranya ada yang mengambil kesempatan untuk ponteng kelas saya takkan teragak-agak untuk membuat tindakan.
Senyap... semua gerun mendengar arahan dari Dr Rahiz. Okey sebelum kita memulakan kelas saya nak tanya kamu semua dah pernah buat apa-apa presentation sebelum ni?. Belum Dr,Rizal menjadi wakil untuk menjawab pertanyaan Dr Rahiz.
Baik ada sesiapa yang volunter untuk menjadi class representative?anyone?oh.... please i really hate people with no confident and afraid of commitment.
Wow petah berbahasa English aku ingat dia pandai cakap arab jer. Ishhh... kau ni syahira,mestilah dia pandai speaking dia kan lecturer lagipun muka dia pun macam ada mix. Tapi nampak attractive lah bila dia speaking arghhh cair.
Astaghfirullah Syahira dan dilamun cinta. Ok so lets call a name suara garaunya menyedarkanku dari lamunan.
Adakah aku salah dengar dia cakap nak panggil nama ouh tidak janganlah nama aku tolonglah... dia mencapai kertas kehadiran yang berada di atas meja. Tolonglah jangan nama aku tolonglah jangan nama aku... Hmmm "Nur Syahira Rose bt Syahmi".
Alamak apasal dia sebut nama aku kan ada beratus nama kat list tu nama aku jugak dia nak sebut. Mana Syahira Rose bt Syahmi?."
lambat-lambat aku angkat tangan saya Dr. Okey baik lepas class ni jumpa saya.
Haaa.... Sudah dia ajak jumpa pulak Ya Allah Ya Tuhanku kuatkanlah Hamba untuk menghadap muka dia
Terus ku pandang ke arah Farisha yang masih khusyuk memandang Dr Rahiz macam nak kasi tembus tahulah dia hensem hmm.
"Okey jadi mari kita bincang tentang task presentation yang kamu perlu buat untuk minggu pertama untuk project group."
YOU ARE READING
SUAMIKU USTAZKU
RomansaBuku ini mengisahkan tentang Syahira yang jatuh hati akan seorang pensyarah baru di universitinya.Pada suatu hari Syahira pulang ke kampung dan ibu bapanya memberi tahu bahawa seseorang jejaka misteri telah masuk meminangnya dan lebih tragis ibu bap...