Bab:20

393 8 0
                                    

              Kandungan ku telah masuk sembilan bulan. Sekarang perut pun makin membesar. Makin berat nak membawa bayi di dalam perut ini. Bayi ini pun tunggu masa nak keluar saja.

  .....................

           Perlahan aku membuka mata. Cahaya lampu menerobos ke dalam mata. Kelihatan Rahiz baru keluar dari bilik air. Aku cuba untuk bangun. Tetapi Rahiz lebih pantas menangkap. Dia berjalan kearahku dan membantu aku untuk bangun. Susah betul nak bangun bila perut dah besar. Sekarang aku sudah tahu apa yang dirasai oleh seorang ibu. Lagi-lagi umi.

         "Assalamualaikum sayang,dah bangun. Assalamualaikum anak baba okey, naughty tak kat dalam ni?.hm?." Rahiz berkata seraya mengusap perutku. Sempat lagi cium perut ni. Haishhh tak boleh jadi ni.

            "Haish.... Cakap dengan baby jer?. Ni mama baby taknak cakap?. "Ujarku merajuk.

              "Kenapa?. Mama baby ni pun nak kiss. Hm?." Ujar Rahiz seraya mendekatkan mukanya ke arahku. Tiba-tiba satu kucupan singgah di pipi kanan dan kiri ku.  Aku kulum senyum. Tak boleh blushing dekat sini sabar Syahira.

             "Eiiii..... Sayang busuk la. Bau air liur basi. Ujar Rahiz. Ish dia ni potong la. Baru nak blushing merajuk balik lah macam ni.

            "Ish!. Taknak kawan abang!." Rajukku. Aku cuba untuk bangun tapi itulah susah. Tiba-tiba Rahiz berada di hadapanku lalu menolong aku untuk bangun.

               "Taknak kawan kita. Lepastu suruh kita tolong apalah tak malu kan mama ni baby." Ujar Rahiz.

           Aku menghadiahkan jelingan tajam ke arah Rahiz. Terus aku berjalan ke arah tuala dan mencapai lalu melangkah masuk ke dalam bilik air.

............

            Aku turun ke bawah. Kelihatan Rahiz sedang menyediakan sarapan. Sekarang giliran Rahiz pulak masak. Aku rilek saja tidak perlu membuat kerja apa. Hanya duduk rehat seperti seorang puteri. Haaa gituew...

              "Sayang!. Tengok apa abang masak." Ujar Rahiz teruja.

            "Alah roti salut telur je... Lainlah abang masak lamb chop ke sedap jugak." Eleh masak roti telur pun teruja ke..

             "Ye lah penat tau abang masak. Kenapa sayang mengidam nak makan lamb chop ke nanti abang masak. Abang kan chef terhandal. Ni bukan sebarang roti telur tau. Nah rasa." Ujar Rahiz lalu menyuakan roti ke mulutku. Aku dengan laju menggigit dan menguyah dengan perlahan.

          "Sedap.?" Tanya Rahiz.

          "Hmmm boleh la. Sayang masak sedap lagi." Ujarku bangga.

           "Ye lah sayang menang." Ujar Rahiz mengalah.

          Ini baru suami mithali. Kan bagus mengalah demi isteri.

           "Okey lah sayang abang pergi kerja dulu. Sayang duduk rumah baik-baik tau. Baby jangan naughty tau jangan buat mummy penat okey." Ujar Rahiz lalu menolong aku bangun dari duduk

            Aku mengikut Rahiz hingga ke pintu. Rahiz menyuakan tangan lalu aku menyalami tanganya. Rahiz pula mencium dahiku. Rahiz masuk ke dalam perut kereta. Lalu kereta itu keluar dari perkarangan rumah. Aku melambai ke arah Rahiz.

           "So baby kita nak buat apa sekarang. Makan nak.? Mama lapar lagi lah. Lepastu kita layan drama korea. Layan muka oppa hensem. Tapi baba hensem lagilah dari oppa tu." Ujarku.

            Hello Assalamualaikum readers. Rindu tak update dari saya.? Sorry sangat dah lama tak update. Kita baru lepas habis exam. Jadi sebagai hadiah untuk readers yang selalu support saya. And sanggup tunggu saya update.  Sebagai hadiah Saya bagi double update ha gituew. Sorrylah kalau story saya ni membosankan. Baru belajar tulis novel. Kalau best share lah dengan kawan-kawan biar ramai yang baca novel ni. Okeylah terima kasih sudi dengar bebelan saya.😘

       Bismillah


SUAMIKU USTAZKUWhere stories live. Discover now