Majlis pertunangan kakak Sarah berjalam dengan lancar. Dapatku lihat wajah kakak Sarah yang gembira pabila bakal ibu mertuanya menyarungkan cincin di jari manisnya.
Usai, majlis pertunangan kakak Sarah terus ku pulang ke rumah sewa ku letih penat semua ada.
Yang aku fikir sekarang adalah katilku yang empuk,ku dapat rasakan seperti katil ku yang empuk sedang memanggil ku untuk baring di atasnya.
Selesai solat Asar terus ku mencari katil empuk untuk menghilangkan kepenatan. Baru sahaja aku mahu baring tiba-tiba telefon ku berdering menandakan ada mesej masuk.
" Aduh siapa pulak mesej time orang nak tidur ni!" Ku melihat telefon ku untuk memeriksa siapakah penghantar mesej yang mengacau waktu rehatku.
Dr Rahiz
Syahira esok datang office saya,ada benda saya nak bincang dengan awak.
If you not coming i will punish you!"Uish nak bincang macam nak gaduh" aku hanya membalas mesej dia dengan
"baik Dr". Aku rasa kena buat reminder ni kang esok aku tak pergi jumpa dia naya pak karim..
Keesokkan paginya, pagi-pagi lagi aku dah tunggu depan office dia.
"Okey Syahira memandangkan dah nak dekat cuti semester ni saya nak class saya buat presentation by group so you as leader saya nak awak buat satu group whatsaap dan masukkan saya dalam tu. Understood ?."
Aku mengeluarkan buku nota kecilku untuk mencatat segala maklumat dan arahan dari Dr Rahiz.
" Yes Dr, ada apa -apa lagi yang perlu saya buat Dr ?"
"Hmmm i think dah takde apa-apa yang perlu awak buat hanya itu sahaja arahan saya pastikan
awak buat.""Baik Dr Syukran, saya minta diri dulu Assalamualaikum"
Dr Rahiz hanya menganguk dan menjawab salamku "Waalaikummusalam."
"Fuhhh lega dah habis sesi beramah-mesra bersama Dr Rahiz macam nak tercabut lututku bila aku betut-betul di hadapan muka dia yang dingin tu,aduhh dia suruh buat group whatsaap pulak dahlah masukkan dia memang sunyilah group tu kalau ada Dr Rahiz".
Tiba-tiba badanku dirempuh kasar oleh seseorang taklah kuat sangat tapi boleh dikatakan hampir cium lantai jugaklah aku.
"Hey girl watch out kalau rosak baju mahal I ni macam mana you nak ganti hah!"
"Ek eleh dia yang langgar kita "
Aku pandang perempuan yang langgar aku cantik...
"Maaf cik saya tak nampak" aku pulak kena minta maaf mengalah je lah kalau aku tak mengalah mahu lagi lama debat kitorang kat sini.
"Hmmm... You student sini ke"? Tanyanya.
"Ye kenapa cik"?
"Ouh ok good i nak tanya dekat mana office Rahiz Reza"?.
"Errr Dr Rahiz dekat hujung sana". Kataku sambil menunjukkan arah pejabat Dr Rahiz.
" Ouh yah Thanks after this be careful" sempat dia jeling sekilas.
"Eleh ingat aku takleh jeling aku pun boleh lah heh. Perempuan tu siapa girlfriend Dr Rahiz ke hmmm ntahlah lantaklah dia girlfriend Dr Rahiz ke tunang aku tak kesah, aku siapa nak cemburu heh!.
YOU ARE READING
SUAMIKU USTAZKU
RomanceBuku ini mengisahkan tentang Syahira yang jatuh hati akan seorang pensyarah baru di universitinya.Pada suatu hari Syahira pulang ke kampung dan ibu bapanya memberi tahu bahawa seseorang jejaka misteri telah masuk meminangnya dan lebih tragis ibu bap...