aku sedang bersiap untuk majlis menyarungkan cincin atau tunang.
Aku hanya mengayakan baju kurung dan baju dan tudung bawal. Aku rasa inilah petunjuk dari Allah yang mengatakan bahawa lelaki misteri itu ialah bakal suamiku.
Fuhhh jantung rasa berdebar sebab nak jumpa bakal mak mertua. Tiba-tiba pintuku ditolak kasar oleh seseorang dan membuatku terkejut.
"Wehh... Kawan aku sorang ni dah nak bertunang". Terus badan kecilku dipeluk. "Ehh kejap macam mana kau tahu aku tunang aku tak bagitahu kau lagikan
" Errrr umi dengan abi lah bagitahu"." Yeke?". Oklah sebenarnya aku dah tau kau nak bertunang umi dengan abi je tak bagi aku beritahu kau
". Apa kau tahu selama ni!" Terusku tarik belakang tudung Farisha. " Aduh sakitlah umii.... Tengok Syahira ni sakitlah".
Umi masuk kedalam bilik pabila mendengar jeritan dari Farisha. "Ya Allah korang ni tak habis- habis. Dah Syahira siap, bakal ibu mertua kamu dah sampai". Terusku lepas tarikanku dari tudung Farisha dada terus berdebar nak bernafas pun tak boleh nervous.
Aku melihat seorang wanita separuh usia tapi taklah tua sangat boleh lah. "Assalamualaikum mana menantu cantik saya tu".
Terus merah muka ku malu bakal ibu mertua ku kata aku cantik argghhhhh rasa nak jerit.
Bakal ibu mertua ku duduk disebelahku sambil mengeluarkan sebuah kota berbentuk hati. Pabila dibuka kotak tu berisi sebentuk cincin berlian dan aku tahu yang cincin tu ialah cincin limited edition.
Bakal ibu mertua ku menarik lembut tanganku dan menyarungkan cincin berlian itu di jari manisku. Tangan ku menggigil kerana aku dah selamat jadi tunang orang.
Bakal ibu mertuaku bersuara "bakal menantu mommy ni nervous ye". Sambil senyum ke arahku. Heheheh sikitlah auntie.balasku. "Haih jangan panggil auntie panggil mommy". "Hehehe baik mommy" terusku cium tangannya sebagai tanda hormat.
Usai majlis perrunanganku. Tapiku sedikit kecewa sebab aku tak dapat tengok muka bakal suamiku. Berat juga hatiku untuk melepaskan Dr Rahiz tapi nak buat macam mana aku dah sah bergelar tunang orang. Aku berharap bakal suamiku ini dapat menjagaku bagai akulah kurnian Allah dan bidadari terpenting di dalam hidupnya.
YOU ARE READING
SUAMIKU USTAZKU
RomanceBuku ini mengisahkan tentang Syahira yang jatuh hati akan seorang pensyarah baru di universitinya.Pada suatu hari Syahira pulang ke kampung dan ibu bapanya memberi tahu bahawa seseorang jejaka misteri telah masuk meminangnya dan lebih tragis ibu bap...