lecturer baru

817 22 0
                                    

Selepas je aku menganalisis muka lecturer baru tu membuatkan aku terkedu sebentar sebab... dia memang hensem.... muka dia macam ala-ala arab dahlah mata dia berwarna coklat gelap masyaAllah cantiknya...

        "Hoi!mendengar sergahan daripada Farisha terus aku tersedar daripada lamunan kacaulah minah ni bagilah aku nak berangan kejap

          ".Apa?.  Tanyaku. "Taknak masuk kelas ke nak tenung anak teruna orang tu berapa lama?."kata Farisha.

         "Ish kau ni, mana ada aku tenung anak teruna orang kau ni ingat aku ni tak tahu dosa pahala ke aku tengah tengoklah muka lecturer tu hensem mana sampai kau tak tentu arah" kata ku. "

         " Hmm... yelah tu,tapi dia memang hensemkan."
"Boleh lah... dah jom masuk kelas sebelum puan Rashidah jadi singa." Aku dah boleh bayang muka bengis dia tu bila ada orang datang kelas dia lambat,fuhhhh ngeri seh...

Suasana di dalam dewan kuliah dah macam pasar malam,riuh dengan pelbagai karenah pelajar ada yang sedang bermain telefon ada yang sedang menubuhkan kroni makcik bawang .

         Tiba tiba suasana yang meriah itu bertukar sunyi dah macam malaikat lalu maksudnya pensyarah bakal menapak masuk ke dalam kelas.

        Tetapi kelihatan susuk yang sangat asing masuk ke dalam kelas dan ianya bukan Puan Rashidah yang paling mengejutkan dia ialah lecturer baru tu.

          Aku dan Farisha saling berpandangan.
  
  "Assalamualaikum semua ismi Dr Muhammad Rahiz Reza bin Zulkifli". sambil memamparkan namanya di slaid dewan kuliah.

           "Saya akan menggantikan kelas Puan Rashidah untuk beberapa bulan kerana Puan Rashidah mengalami kemalangan yang tidak serius,tetapi dia memerlukam rehat yang cukup."

        " Satu pesanan ketika saya mengajar dan waktu kelas saya adalah seorang yang strict ketika mengajar lagi-lagi subjek itu ialah subjek paling penting. Sekiranya ada yang mengambil kesempatan untuk ponteng kelas saya takkan teragak-agak untuk membuat tindakan."

            Senyap... Semua gerun dengar arahan dari Dr Rahiz . "Okey sebelum kita memulakan kelas saya nak tanya kamu semua dah pernah membuat apa-apa presentation sebelum ni?.

     " Belum Dr,"

     Rizal menjadi wakil kami untuk menjawab pertanyaan Dr Rahiz.

      "Baik,ada sesiapa yang volunteer untuk menjadi class representative? anyone? Oh..... I really hate people with no confident and afraid of commitment."

             Wow petah berbahasa English aku ingat dia pandai cakap arab jer ishhh kau ni Syahira,mestilah dia pandai speaking dia kan lecturer tapi nampak attractive lah bila speaking arghhh cair.

             Astaghfirullah Syahira dah dilamun cinta.

     "Ok so,let's call a name."

             suara garaunya memecah lamunanku, adakah aku salah dengar dia cakap nak panggil nama ouh tidak janganlah nama aku tolonglah... dia mencapai kertas kehadiran yang berada di atas meja.

           Tolonglah jangan nama aku tolonglah jangan nama aku... Hmmm "Nur Syahira Rose bt Syahmi" .

             Alamak apasal dia sebut nama aku kan ada beratus nama kat list tu nama aku jugak dia nak sebut. Mana

        "Nur syahira Rose bt Syahmi?.

             Lambat-lambat aku angkat tangan.

     "Ok awak jadi class representative boleh?."Tanya Dr Rahiz. "Boleh Dr." itu je yang aku dapat cakap aku terpaksalah setuju.

           "Okey baik lepas ni jumpa saya."


           Haaa sudah dia ajak jumpa Ya Allah kuatkanlah aku untuk menghadapi dia. Ku pandang ke arah Farisha yang masih khusyuk memandang Dr Rahiz macam nak kasi tembus tahulah dia hensem hmmm.

       "Okey jadi mari kita start kelas harini kita akan bincang tentang task presentation yang kamu perlu buat."

SUAMIKU USTAZKUWhere stories live. Discover now