15 Ocak 2023, Ankara.
Hayatımda uzun süredir yolunda gitmeyen o kadar çok şey olmuştu ki hangi birine yetişeceğimi bilememiştim. Önce annem ölmüştü. Sonra babam benden uzaklaşmıştı ve ardından onun bir katil olduğunu, teröristlerle ticaret yaptığını öğrenmiştim. Beni deli göstermiş, o hastanede şiddete uğramamdan asla çekinmemişti. Sonra onun tüm foyasını ortaya çıkardığımda beni kaçırmış ve zehirlemişti. Bu süreçte teyzemi ve annemi öldürenin o olduğunu öğrenmiştim. Bir abim olduğunu. Benim öz abim benim için o zehri içmezken sonradan bulduğu bir ailede edindiği kız kardeşi için hiç düşünmeden o zehiri içmişti. Sonra da babamı öldürmüştü.
Ve şimdi buradaydım. Onun ailesinin içinde. Tüm bu başıma gelenler bir kenara, buraya ait olmadığımı hissetmek beni mahvetmişti. Ve bunun sonucunda bir gerçekle daha yüzleşmek zorunda kaldım. Aslında başka bir yerde bir ailem olduğu hakkında. Ailem sadece Tuğrul dayım ile kısıtlı değildi. Onun iki kız kardeşi ve onlarında çocukları vardı. Ben dünyada son akrabam Kor sanırken daha fazlası çıkmıştı.
Buna sevinmeli miydim?
Telefonuma gelen mesajla anında daldığım yerden koptum.
Ayas: Bugün bana neden hiç mesaj atmadın?
Ayas: Gerçekten beni hiç özlemedin mi?
Attığı mesajlara bakarak gülümsedim.
Eda: Keşke yanımda olsan şu anda. Seni çok özledim.
Ayas: Böyle söylersen tüm emirleri bir kenara bırakıp oraya gelmek zorunda kalırım.
Eda: Sonra da Kor seni vurur.
Ayas: Abin sabah bana yarı çıplak bir şekilde parkurda on tur attırdı. Hem de etrafta bir sürü kız vardı.
Ayas: Bence ona bunun hesabını sorman gerekiyor.
Söylediği şeyle kaşlarım çatıldı. Ne demek etrafta bir sürü kız vardı? Hızla ayaklandım ve salona koştum. "Piyale!" Diye bağırarak içeri daldım ama gördüğüm kişiyle durdum.
Sarışın bir kız ile Piyale oturmuş sohbet ediyorlardı. Deva dedikleri bu kız mıydı? Gerçekten çok güzel duruyordu. "Eda? Ne oldu?" Dedi Piyale merakla.
"Piyale ya! Kor, Ayası yarı çıplak parkurda koşturtmuş." Dedim çocuk gibi dudak büzerek. "Hem de etrafta bir sürü kız varmış. İnsan insana yapmaz ya bunu."
Piyale söylediğim şeyle kahkaha attı. "Bir de oradaki kızların çoğu o ikisine takıntılı." Başını iki yana salladı.
"Ne demek takıntılı? Of ama gerçekten! Bana çabuk Kor'un numarasını ver."
"Dur vereyim." Diyerek telefonunu çıkardı ve numarayı bana Whatsapptan attı. "Bu arada Deva," diyerek arkadaşını gösterdi. "Deva, bu da Ayeda. Kendisi Kor'un öz mü öz kız kardeşi oluyor."
"Aaa," dedi kız şaşkınca. "Öyle mi?"
"Öyle." Dedim başımı olumlu anlamda sallayarak. "Memnun oldum."
"Bende. Kor ile hiç benzemiyorsunuz."
"Sen abimi tanıyor musun?" Dedim şaşkınca. "Oysa Kor sizin tanışmadığınızı söylemişti." Sözlerim bittiğinde yüzünde kırgın bir ifade gördüm. Aralarında bir şey mi olmuştu? Sabah Kor'da ondan bahsedilince yüzünü düşürmüştü.
"Çok yakın değildik. Birkaç defa karşılaştık o kadar." Dediğinde anladım dercesine başımı olumlu anlamda salladım. Ardından Kor'un numarasını kaydedip onu aradım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KÜL KOKAN HAYALLER
Mystery / ThrillerSahi büyümek neydi? Büyümek; Bir çocuk kırılganlığında kurulmuş hayaller, temizlenmesi gereken ruhlar, sönmesi gereken yangınlar ve umut adına yapılmış fedalardı. Öyleyse yangınlar, hayallerinden kurtulması gereken bir çocuğa mı aitti; yoksa umudun...