Not: Bu bölümde geçen örgüt isimleri tamamen kurgudan ibarettir.
...
2 Şubat 2024, Sınır.
"Cevdet," dedi Kor telsize. "Köyün çıkışları sizde."
"Emredersiniz." Dedi Cevdet. Kendisi hava kuvvetlerinde üsteğmendi.
Türkmen köyüne gelmiştik, birkaç gündür buralarda teröristler tarafından baskınlar oluyordu. Birkaç saat önce Türkmenleri köyden çıkarmış ve içeriye birçok sivil kılığında asker yerleştirmiştik. Bunlardan birkaçı da bizdik.
Aramızda bulunan birkaç istihbaratçı sayesinde kulaklarına Türkmenlerin köyü terk ettiğine dair bilgiler sızdırmıştık. Yollara ise pusular kurmuştuk. Burası kalabalık bir terör örgütünün dolandığı alandı.
"Evren," dedi Kor bu sefer. "Görüş alanın nasıl?"
"Temiz."
"Güzel. Dikkatli olun Sancak timi, kimsenin kılına zarar gelmeyecek. Özellikle de sen Avcı. Hele bir çizik dahi al, ben sana ne yapıyorum."
Ayas'ın gülüşü ilişti kulaklarımıza. "En çok beni sevdiğinizi biliyordum komutanım." Gülümsedim, bu ikisinin kavgası insana ayrı bir tat veriyordu.
Onlar sohbet ederken görüş açıma giren arabalarla kaşlarım çatıldı. "Saat 5 yönünde hareketlenme var komutanım."
"Bilgi ver."
"Üç araç, bir tanesinde makineli tüfek var. Araçlar oldukça kapsamlı, içlerine birçok kişi alabilir. Tahminen 40 kişi vardır."
"Duydunuz, herkes bölgelerine." Dedi Kor. "Evren, işaretimle."
"Emredersiniz." Dedim ve en öndeki aracın tekerleğine odaklandım. Birkaç saniye sonra Kor, "Şimdi." Dediğinde aracın ön sol tekerine sıkarak yoldan çıkardım. Köyün içine girmelerine izin vermemiştim.
Köyün içinde bulunan gruba karşı bir ekip vardı. Biz dışındakilerle ilgileniyorduk. "Gelin lan gelin!" Diye bağırdı Kuntay eğlenen bir sesle. "Eceliniz olacağız oğlum!"
"Kafanı içeri sok yoksa ben senin ecelin olacağım şimdi Korcan!" Diye bağırdı Kor.
Gülümserken görüş açıma giren herkesi indirmekle meşguldüm. Yoğun bir çatışma sürerken yeniden görüş açıma giren bir başka araçla kaşlarım çatıldı. "Komutanım, saat 8 yönünde hareketlenme var. İki araç. Diğerlerine göre daha az kapsamlı. En fazla 15 kişi."
"İlgileniyorum," dedi Kor. "Yasemin, Ülkü beni takip edin. Ayas burası sende."
"İki taraftan geliyorlar, komutanım. Size uzak menzilde olanları etkisiz hale getirebilirim. Yaklaşan bir başka kafile var." Dedi Cevdet.
"Ne yapman gerekiyorsa onu yap Cevdet." Ve Kor'un lafı daha bitmeden buraya yüz metre kadar ötede olan bir alanda güçlü patlama sesi duyuldu.
"Biz çıkalım bu herif her yeri uçursun," dedi Ayas gülerek. "Dünden razı çıktı bu da."
Hemen onu hedef alan bir adamı indirdim. "Susta önüne bak, ölüp gideceksin."
"Eyvallah Evrenim." Dedikten sonra iki adam indirdi.
"Ulan bir bitmediler! Geldikçe geliyorlar bu ne? Görende sanacak matruşka bunlar!" Diye homurdandı Kuntay.
"Mayın'dan Sancak'a!" Telsizde duyulan sese odaklandım.
"Sancak dinlemede, söyle Mayın." Mayın timi, köyün içinde bulunanları temizlemek için vardı.
"Bu evde sivil bir aile var Sancak, rehin alınmışlar. Ne yapacağız?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KÜL KOKAN HAYALLER
Mystery / ThrillerSahi büyümek neydi? Büyümek; Bir çocuk kırılganlığında kurulmuş hayaller, temizlenmesi gereken ruhlar, sönmesi gereken yangınlar ve umut adına yapılmış fedalardı. Öyleyse yangınlar, hayallerinden kurtulması gereken bir çocuğa mı aitti; yoksa umudun...