2 Ağustos 2023, Ankara.
Evleniyorsanız bilmeniz gereken ilk şey şudur; Sakın iki gelinlik tercih etmeyin. İki gelinlik pişmanlıktır. Edebinizle bir tane giyinin ve kurtulun, kendinize ne diye işkence ediyorsunuz?
"Eda?" Ayas'ın sabırsız sesi yüzünden daha da stres oldum.
"Ayas bir saniye durur musun?" Dedikten sonra sıkışmış fermuara sert bakışlar attım. "Ya ben kilo mu aldım acaba?"
Arkamda durup fermuarı çekmeye çalışan kadın güldü. "Gelinliği bir tık fazla daraltmışlar." Şu anda gelinlik provasındaydık. İki gelinliğim vardı, birisi nikahta giyeceğim ve diğeride düğünde giyeceğim. Neyime güvenerek böyle bir karar almıştım bilmiyorum ama şimdiden pişman olmuştum. Kadın zorlada olsa sonunda fermuarı çekince derin bir nefes aldım ama veremedim. Verirsem sanki gelinlik patlayacaktı. "Oldu!"
"Nefes alamıyorum." Dedim kadına şaşkınca bakarak.
Güldü. "Korse sebebiyledir, birazdan alışırsınız. Sorun fermuardaymış. Hallettim."
"İnşallah." Diyerek sonunda dışarı çıktım. Ayas'a baktığımda gözleri beni süzüyordu. Yutkundu ağır ağır. Normalde onunla bakacaktık gelinlik ama daha sonrasında Albay ona bir görev verdiği için ben ve Selvi anne çıkmıştık. Ayas'a fotoğraf atmıştım ancak gelinlikleri benim üzerimde hiç görmemişti.
Üzerimde nikahta ve nikah sonrası fotoğraf çekiminde giyineceğim gelinlik vardı. Kısa, kalp yaka, balon kolları olan pullu bir gelinlikti. Bunu giymemi isteyen Selvi anne olmuştu. Ayas'a fotoğraf attığımda da bunu beğenince kabul etmiştim. Çok güzel bir gelinlikti, aldığım içinde asla pişman değildim ama bence diğer gelinliğim daha güzeldi. Sade ve şıktı.
"Ayas," dedim gülümseyerek. "Nasıl olmuşum?"
"Kimse bana bu kadar güzel olacağını söylememişti." Dediğinde alt dudağımı dişledim. Büyülenmiş gibi beni süzerken elimi tuttu. Ona doğru yaklaştığımda bir iç çekti. "Peri kızı gibi olmuşsun, sevgilim."
Kollarımı boynuna sardığımda omzumu öptü. Utanmıştım bir tık.
"Yeter," Kor yanımıza gelip beni kendine çekti. "Git az öteye. Gel abiciğim sen, otur şöyle. Gelinlik giyerken kesin çok yoruldun."
Kıkırdadım. "Kor, Ayas benim yarın eşim olacak bırak artık şu kıskançlıkları."
"Evet, eşi olacağım." Derken oldukça gururlu bakışlar atıyordu Ayas. Beni kendine çekti. "Su isteyeyim mi senin için? Abin haklı, yoruldun kesin."
"Biraz başım ağrıyor ama sorun yok, iyiyim. Diğerini de deneyeyim sonra alıp çıkalım, olur mu?" ikisi de aynı anda başını salladı.
Kor saatine baktı. "Benim bir saate Deva'nın yanına gitmem gerekiyor zaten. Olur."
Kabine girip bu sefer saten straplez gelinliğimi giydim. Kollarıma da saten uzun eldivenlerimi taktım. Bu akşam düğünde giyeceğim gelinlikti. Bunu diğer gelinliğe göre daha rahat giydim. "Fransız kadınlarına benzediniz." Dedi görevli gülümseyerek. "Çok güzel oldunuz."
"Teşekkür ederim." Dışarı çıktığımda yine ikisi yan yana durmuş bir şeyler konuşuyorlardı. Beni fark eden Ayas olmuştu. Bu sefer bu kadar erken çıkmam ikisini de bir tık şok etmiş gibiydi.
"Kor," Ayas hızla Kor'un bileğini tuttuğunda Kor ile şaşkınca ona baktık. "Sanırım bu sefer kalp krizi geçiren ben olacağım."
"Harbi mi?" Kor hevesle ona döndü. "Düğünde iptal olur hem, hadi bayıl."
Ayas ona yandan ters bir bakış atarken bende kulağımı çekip dişime vurdum. "Demesenize şöyle şeyler." Diyerek ikisine de kızdığımda Kor göz devirirken Ayas güldü. Hemen bende güldüm tabi. "Nasıl olmuşum?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KÜL KOKAN HAYALLER
Mystery / ThrillerSahi büyümek neydi? Büyümek; Bir çocuk kırılganlığında kurulmuş hayaller, temizlenmesi gereken ruhlar, sönmesi gereken yangınlar ve umut adına yapılmış fedalardı. Öyleyse yangınlar, hayallerinden kurtulması gereken bir çocuğa mı aitti; yoksa umudun...