YENİ YIL DİLEKLERİ

26 4 0
                                    

27 Kasım 2023, Ankara.

"Ayas," yatakta hafif doğrulup sevgili eşimi dürtüklediğimde gözlerini araladı. "Ayas, sevgilim..."

"Eda'm," dedi hafifçe endişeli bir şekilde. "Bir şey mi oldu?"

"Oldu." Dedim dudak büzerek. "Ayas benim canım çiğköfte çekti."

"Ne?" Şaşkınca suratıma baktı. "Eda saat gecenin dördü."

"Ama çekti," dedim dudaklarımı büzerek. "Şunun şurasında üç buçuk aylık hamile bir kadınım ben. Hem de iki tane bak!"

Gülümsedi. "Sabah alsam olmaz mı?"

"Olmaz," dedim. "Ben çok açım. Çiğköfte istiyorum şimdi."

"İyi de bu zararlı mı bilmiyoruz ki," doğruldu hemen yataktan. "Ben bir araştırayım, bekle."

"Tamam." Bende doğruldum ve onunla telefona bakmaya başladım.

"Yavrum bu çok zararlı bir şeymiş. Bebeklerimiz zarar görebilir, başka bir şey istesen benden?" Dediğinde dudaklarım büzüldü.

"Ben bebeklerimin iyiliğini düşünmüyor muyum yani? Niye böyle söylüyorsun?" Dediğimde gözleri kocaman açıldı.

"Yok bebeğim ben öyle demedim. Sadece burada yazıyor. İçerdiği bazı maddeler zararlıymış. Sen sanki nereden bileceksin?" Uzanıp sarıldı bana. "Başka canın bir şey çekmiyor mu? Hemen gidip alayım."

"Lahmacun. Evde sen yap ama. Dışarıdan yemeyelim. Ben dün bakmıştım. İçine atılan malzemeleri bilirsek ve hijyenik olursa yenmesinde zarar yokmuş."

"Tamam. Ben yapmasını biliyorum zaten, yaparım sana hemen." Yataktan çıktığında kollarımı ona uzattım ve parmaklarımı açıp kapattım. Uzanıp avuç içimi öptü. Hemen ardından uzanıp beni kucağına aldı. "Gel bakalım küçük bebek."

"Ayas, bir ay sonra cinsiyetlerini öğreneceğiz! Sence de çok heyecanlı değil mi?" Dediğimde başını olumlu anlamda salladı.

"Öyle bebeğim. Bazen düşününce bile bir fena oluyorum." Evin içi soğuk olduğu için hemen evin ısınması için doğal gazı açtı. Ardından ellerini yıkadı. Önce içindeki malzemeyi yaptı. Sonra lahmacunu.

O sırada zil çaldığında ikimizde şaşkınca kapıya baktık. "Kim bu saatte?"

"Bilmiyorum. Sen bekle burada, ben bakarım." Tam yanımdan geçip gidecekti ki bileğini tuttum. Dönüp bana şaşkınca baktı. "Sorun yok, Eda."

"Gitme. Ya bir şey olursa?" Dediğimde nefesini verdi. "Lütfen Ayas.."

"Bir şey olmayacak güzel bebeğim," dediği sırada kapı birkaç kez tıklatıldı. "Bakacağım kim diye."

Kolunu el mecbur bıraktım. Ben salonda, biraz geride dururken Ayas kapıya yaklaştı ve delikten baktı kim olduğuna. Sonra da nefesini verip kapıyı açtı. Kor'u görünce bende rahat bir nefes aldım. "Ağaç olduk be kardeşim burada," diyerek içeriye girdi. "Ulan birisi lahmacun yapıyor, Deva kokusunu alıp uyandı. Tutturdu lahmacun diye. Onu almaya gidecektim, sizin ışıklar niye açık?"

Ayas ile birbirimize bakıp güldük. "Lahmacunu ben yaptım." Dedi Ayas. "Ayedanın canı çekti de."

"Ah be kızım, canınız niye hep bu saatlerde bir şeyler çekiyor? Geçen gecenin ikisinde Deva'ya avakado aradım her yerde."

KÜL KOKAN HAYALLER Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin