"Safa!"
Senyap. Tiada sahutan berbunyi di dalam rumah itu. Sekarabg dah pukul 10 malam. Awal lagi perempuan ni nak tidur. Dia ada benda nak selesaikan dengan Safa.
"Safa! Keluar cepat, jangan sampai aku cari kau nanti!"
Senyap lagi. Adam terus jalan ke arah bilik tetamu yang menempatkan Safa. Pintu bilik dibuka, kelihatan Safa sedang tidur lena.
Dia berjalan laju ke arah Safa dan menarik tangan wanita itu. Safa bangun dari tidur dalam keadaan terkejut.
"K..Kenapa ni,abang?"
"Kenapa kau tanya? Kau tak tengok phone kau ke harini? Berita aku kahwin dengan kau dah tersebar. Sekarang ni, satu Malaysia dah tahu kau ni siapa! Kau memang tak guna la, perempuan!"
"Safa tak tahu, Abang. Safa tak bagitahu sesiapa pun pasal hal kita,"
"Oh, kau tak bagitahu ye?"
Adam menolak Safa ke atas katil lalu menindih wanita itu. Safa cuba untuk bangkit tetapi tenaga Adam lebih kuat menolak Safa semula.
"Apa abang cuba buat ni? Jangan abang, Safa tak sihat ni!"
"Aku kira apa. Memang ni yang kau nakkan? Kau punca Laila tinggalkan aku. Sekarang aku kena tanggung malu sebab ada isteri macam kau. Alang-alang kau jadi isteri aku, kenapa aku tak nak guna kau pula kan?" kata Adam lalu cuba menyelak pakaian Safa.
Safa galak menepis tangan Adam. Dia merayu agar Adam menghentikan perbuatannya tetapi Adam sedikit pun tidak mendengar rayuannya.
Pang!
Pang!
Pipi Safa ditampar Adam berkali-kali sehingga wanita itu benar-benar terkulai layu. Dan Adam tetap meneruskan perbuatannya.
"Ini upah kau untuk semalam, sekali dengan nafkah bulan ni. Tak sangka, walaupun, kau lembik lepas kena tampar dengan aku, aku tetap rasa puas hati. Agaknya mak kau dulu pun pandai melayan lelaki, sebab tu anak dia pun macam jalang," kata Adam dengan sinis.
Beberapa keping duit RM 100 dilempar ke muka Safa. Wajah Safa dibasahi air mata.
"Kenapa abang buat macam ni pada Safa? Safa tak pernah berniat untuk perangkap abang. Percayalah cakap Safa,"
Adam menghampiri Safa lalu duduk di tepi katil. Wajah Safa yang sedang berbaring di atas katil itu di usap.
"Susah abang nak percaya cakap Safa. Safa memang bawa malang. Safa tak patut lahir dalam dunia ni. Patutlah mak kandung Safa buang Safa. Tak cukup dengan tu, ibu dengan keluarga dia pun buang Safa. Safa tak malu ke?" pipi Safa ditepuk kasar. Dia bangun untuk keluar daru bilik itu.
Ya Tuhan, betulkah dia bawa malang ke dalam dunia ini? Aku memang tak patut lahir ke dalam dunia ni. Kalau aku tak lahir, semua ni tak akan jadi.
YOU ARE READING
Hingga Akhir Nafasmu(COMPLETE)
RomanceDalam hati Safa, hanya tertulis nama Adam. Adam yang sentiasa menyebelahinya di saat dia dicaci orang di sekeliling. Safa tak sedar diri. Itulah kata orang tentang dia. Dia cuma anak luar nikah yang dibela ibu dan ayah angkat. Setiap layanan Adam me...