Cᴀᴘɪ́ᴛᴜʟᴏ 17 - A Pᴇᴅʀᴀ Cᴇʟᴇsᴛɪᴀʟ

14 5 21
                                    

❥︎ - Sᴀɢᴀ Sᴏᴍʙʀᴀs - ❤︎

            Assɪᴍ ǫᴜᴇ Dᴇᴠᴏᴜʀ ᴀ ᴠɪᴜ, sᴇɴᴛɪᴜ ᴜᴍ ɪᴍᴇɴsᴏ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴠɪɴᴅᴏ ᴅᴇ ᴅᴇɴᴛʀᴏ ᴅᴇʟᴀ. Fᴀᴢᴇɴᴅᴏ ᴄᴏᴍ ǫᴜᴇ ᴇʟᴇ ᴇɴᴛʀᴀssᴇ ᴇᴍ ᴄᴏɴғʟɪᴛᴏ ᴄᴏᴍ ᴏs sᴇᴜs ᴘᴇɴsᴀᴍᴇɴᴛᴏs.

             O Dᴇᴜs ᴘᴏ̃ᴇ ᴀ ᴍᴀ̃ᴏ sᴏʙʀᴇ ᴀ ᴘᴇᴅʀᴀ ᴇ ᴏʟʜᴀ ᴘᴀʀᴀ ᴏ sᴇʀ.

Asʜᴜʟᴀ- Esᴛᴀ́ ᴇ́ A Pᴇᴅʀᴀ Cᴇʟᴇsᴛɪᴀʟ, ᴍᴀs ᴛᴀᴍʙᴇ́ᴍ ᴄʜᴀᴍᴀᴅᴀ ᴅᴇ Cᴇʟᴇsᴛɪ. O ᴘᴏᴅᴇʀ ǫᴜᴇ ᴇssᴀ ᴘᴇᴅʀᴀ ᴘᴏssᴜɪ́ ᴇ́ ɢɪɴɢᴀɴᴛᴇsᴄᴏ, ᴄᴏᴍᴘᴀʀᴀᴅᴏ ᴄᴏᴍ ᴏ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴅᴇ ᴜᴍ Dᴇᴜs. O ᴘᴏᴅᴇʀ ᴅᴇʟᴀ ɴᴀ̃ᴏ ᴀ́ ʟɪᴍɪᴛᴇs ᴀʟɢᴜᴍ, ᴀ sᴜᴀ ɢʀᴀɴᴅɪᴏsɪᴅᴀᴅᴇ ᴅᴇ ᴘᴏᴅᴇʀ. Jᴀ́ ᴇ́ ᴍᴏsᴛʀᴀᴅᴀ ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴊᴀ́ ᴇ́ ᴠɪsᴛᴀ. Vᴏᴜ ʟʜᴇ ᴄᴏɴᴛᴀʀ ᴀ ʜɪsᴛᴏ́ʀɪᴀ ᴅᴇʟᴀ.

              ʜᴀ́ ᴍɪɴʜᴏ̃ᴇs ᴅᴇ ᴀɴᴏs ᴀᴛʀᴀ́s, ᴇssᴀ ᴅɪᴍᴇɴsᴀ̃ᴏ ᴊᴀ́ ᴇxɪsᴛɪᴀ. E ᴇʀᴀ ʜᴀʙɪᴛᴀᴅᴀ ᴘᴏʀ ᴜᴍᴀ ᴘᴇǫᴜᴇɴᴀ ᴄɪᴠɪʟɪᴢᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ ᴀɴᴛɪɢᴀ, ᴇssᴀ ᴄɪᴠɪʟɪᴢᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ ᴇʀᴀ ʀᴏᴅᴇᴀᴅᴀ ᴅᴇ ᴄʀɪsᴛᴀɪs ᴘᴏᴅᴇʀᴏsᴏs. Mᴀs ᴏs ᴘᴏᴅᴇʀᴇs ᴅᴇssᴇs ᴄʀɪᴀᴛᴀɪs ɴᴀ̃ᴏ ᴇʀᴀ ɴᴀᴅᴀ ᴄᴏᴍᴘᴀʀᴀᴅᴏ ᴄᴏᴍ ᴀ ᴅᴇssᴀ ᴘᴇᴅʀᴀ, ᴘᴏɪs ᴇʟᴇs ɴᴀ̃ᴏ ᴘᴏssᴜɪ́ᴀᴍ ᴛᴀɴᴛᴏ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴄᴏᴍᴏ ᴇʟᴀ.

              Assɪᴍ ǫᴜᴇ ᴇʟᴇs ᴀ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀʀᴀᴍ ᴇ ᴀᴛᴏᴄᴀʀᴀᴍ, sᴇ ᴛᴏʀɴᴀʀᴀᴍ ᴇxᴛʀᴇᴍᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴘᴏᴅᴇʀᴏsᴏs. Pᴏssᴜɪ́ɴᴅᴏ ᴘᴏᴅᴇʀᴇs ᴅᴇ Dᴇᴜsᴇs, sᴜʀɢɪɴᴅᴏ ᴀssɪᴍ ᴏs ᴘʀɪᴍᴇɪʀᴏs Dᴇᴜsᴇs. Mᴀs, ᴄᴏᴍ ᴜᴍ ɢʀᴀɴᴅɪᴏsᴏ ᴘᴏᴅᴇʀ. Tᴀᴍʙᴇ́ᴍ ᴛɪɴʜᴀ ᴜᴍᴀ ɢʀᴀɴᴅᴇ ᴄᴏɴsᴇǫᴜᴇ̂ɴᴄɪᴀ.

               Uᴍ Dᴇᴜs ᴅᴀǫᴜᴇʟᴀ ᴄɪᴠɪʟɪᴢᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ, ᴛᴇɴᴛᴏᴜ ᴅᴇ ᴀʟɢᴜᴍᴀ ғᴏʀᴍᴀ. Oʙᴛᴇʀ ᴛᴏᴅᴏ ᴏ ᴘᴏᴅᴇʀ  ᴅᴀǫᴜᴇʟᴀ ᴘᴇᴅʀᴀ, ᴍᴀs ᴀᴏ ᴄᴏɴsᴇɢᴜɪʀ ᴜᴍ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴇɴᴏʀᴍᴇ. Sᴇᴜ ᴄᴏʀᴘᴏ ɴᴀ̃ᴏ ᴀɢᴜᴇɴᴛᴏᴜ, ғᴀᴢᴇɴᴅᴏ ᴇʟᴇ sᴇ ᴅᴇsɪɴᴛʀᴇɢᴀʀ ᴘᴏʀ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴏ.

                Mᴏsᴛʀᴀɴᴅᴏ ᴀ́ ᴛᴏᴅᴏs, ǫᴜᴇ ᴏ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴅᴇ ᴜᴍ Dᴇᴜs ᴘᴏssᴜɪ́ ᴜᴍ ʟɪᴍɪᴛᴇ. E ǫᴜᴇ sᴇ ᴛᴏᴅᴏs ᴜʟᴛʀᴀᴘᴀssᴀssᴇᴍ, ᴍᴏʀʀᴇʀɪᴀ ᴘᴏʀ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴏ. Pᴏɪs sᴇᴜ ᴄᴏʀᴘᴏ ɴᴀ̃ᴏ ᴘᴏssᴜɪ́ ᴄᴀᴘᴀᴄɪᴅᴀᴅᴇ ᴏ sᴜғɪᴄɪᴇɴᴛᴇ, ᴘᴀʀᴀ sᴜʀᴘᴏʀᴛᴀʀ ᴜᴍ ᴇɴᴏʀᴍᴇ ᴘᴏᴅᴇʀ. Aʜ, ɴᴀ̃ᴏ sᴇʀ. Qᴜᴇ sᴇᴜ ᴄᴏʀᴘᴏ ɴᴀ̃ᴏ sᴇᴊᴀ ᴛᴏᴛᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ғʀᴀɢɪ́ʟ, ᴇ ǫᴜᴇ sᴇʀɪᴀ ᴄᴀᴘᴀᴢ ᴅᴇ sᴜʀᴘᴏʀᴛᴀʀ ᴛᴏᴅᴏ ᴏ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴅᴇ Cᴇʟᴇsᴛɪ.

                 Mᴜɪᴛᴏs ᴛᴇɴᴛᴀʀᴀᴍ, ᴍᴀs ɴᴀ̃ᴏ ᴄᴏɴsᴇɢᴜɪʀᴀᴍ. Tᴏᴅᴏs ᴇɴᴛᴀ̃ᴏ, ᴅᴇᴄɪᴅɪʀᴀᴍ ᴄᴏɴᴛɪɴᴜᴀʀ ᴄᴏᴍ ᴏ ʟɪᴍɪᴛᴇ ᴅᴇ ᴘᴏᴅᴇʀ. E ᴅᴇɪxᴀʀᴀᴍ ᴀ ᴘᴇᴅʀᴀ ᴇsᴄᴏɴᴅɪᴀ, ᴘᴀʀᴀ ɢᴜᴀʀᴅᴀ́-ʟᴀ ᴇ ᴘᴇʀᴍᴀɴᴇᴄᴇ̂-ʟᴀ ᴘᴏᴅᴇʀᴏsᴀ.

                Mᴀɴᴛɪᴠᴇʀᴀᴍ ᴇʟᴀ ᴇᴍ sᴇɢʀᴇᴅᴏ, ᴘᴏɪs. Nᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇʀɪᴀᴍ ǫᴜᴇ ᴀʟɢᴜᴇ́ᴍ ᴀ ʀᴏᴜʙᴀssᴇᴍ ᴏᴜ ᴘᴇɢᴀssᴇᴍ ᴏ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴅᴇʟᴀ.

                 Eʟᴀ ᴇɴᴛᴀ̃ᴏ, ᴄᴏɴᴛɪɴᴜᴏᴜ ᴀǫᴜɪ ᴘᴏʀ ᴠᴀ́ʀɪᴏs ᴀɴᴏs. E ᴄᴏɴᴛɪɴᴜᴏᴜ ᴘᴇʀᴍᴀɴᴇᴄᴇɴᴅᴏ ᴍᴜɪᴛᴏ ғᴏʀᴛᴇ.

Asʜᴜʟᴀ- Essᴀ ᴇ́ ᴀ ᴘᴇǫᴜᴇɴᴀ ʜɪsᴛᴏ́ʀɪᴀ ᴅᴇ Cᴇʟᴇsᴛɪ. Uᴍᴀ ᴘᴇᴅʀᴀ ᴛᴀ̃ᴏ ɢʀᴀɴᴅɪᴏsᴀ, ǫᴜᴇ ᴘᴏᴅᴇ ᴅᴀʀ ᴇ ᴛɪʀᴀʀ ᴘᴏᴅᴇʀ. Mᴀs ᴛᴀᴍʙᴇ́ᴍ ᴘᴏssᴜɪ́, ᴜᴍᴀ ᴇɴᴏʀᴍᴇ ᴄᴏɴsᴇǫᴜᴇ̂ɴᴄɪᴀ.

                Eʟᴇ sᴜsᴘɪʀᴀ.

Asʜᴜʟᴀ- Os Dᴇᴜsᴇs ᴇʀᴀᴍ sᴇʀᴇs ᴛᴀ̃ᴏ ғʀᴀᴄᴏs ᴄᴏᴍᴏ ᴠᴏᴄᴇ̂s, ᴍᴀs ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀʀᴀᴍ ᴇssᴀ ᴘᴇᴅʀᴀ. Sᴇ ᴛᴏʀɴᴀʀᴀᴍ ᴘᴏᴅᴇʀᴏsᴏs. O ǫᴜᴇ ᴀᴄʜᴏᴜ ᴅɪssᴏ Dᴇᴠᴏᴜʀ ?....

     ❤︎ - Sᴇɪsʜɪ - O ᴍᴜɴᴅᴏ ᴘᴇʀғᴇɪᴛᴏ - ❤︎

               Dᴇᴠᴏᴜʀ ǫᴜᴇ ᴀᴘᴇɴᴀs ᴛɪɴʜᴀ ᴘᴇʀᴍᴀɴᴇᴄɪᴅᴏ ᴇsᴄᴜʟᴛᴀɴᴅᴏ, ᴀᴄᴀʙᴏᴜ sᴀɪɴᴅᴏ ᴅᴏs ᴄᴏɴғʟɪᴛᴏs ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴇᴍ sᴇᴜs ᴘᴇɴsᴀᴍᴇɴᴛᴏs. E ᴇɴᴛᴀ̃ᴏ, ᴏʟʜᴏᴜ ᴘᴀʀᴀ Asʜᴜʟᴀ.

Dᴇᴠᴏᴜʀ- Sᴇɴʜᴏʀ. Essᴀ ᴇ́ ᴜᴍᴀ ʜɪsᴛᴏ́ʀɪᴀ ɢʀᴀɴᴅɪᴏsᴀ sᴏʙʀᴇ ᴏs Dᴇᴜsᴇs ᴇ ᴀ Cᴇʟᴇsᴛɪ. Sɪɴᴛᴏ ʟɪɴᴊᴏɢɪᴀᴅᴏ ᴇᴍ sᴀʙᴇʀ, ǫᴜᴇ ᴠᴏᴄᴇ̂ ᴄᴏɴғɪᴏᴜ ᴛᴀɴᴛᴏ ᴇᴍ ᴍɪᴍ. Pᴀʀᴀ ᴄᴏɴᴛᴀʀ sᴏʙʀᴇ ᴛᴜᴅᴏ ɪssᴏ.

                Eʟᴇ sᴏʀʀɪ ᴅᴇ ғᴏʀᴍᴀ ᴇsᴛʀᴀɴʜᴀ.

                Asʜᴜʟᴀ sᴏʀʀɪ.

Asʜᴜʟᴀ- Qᴜᴇ ᴍᴀʀᴀᴠɪʟʜᴏsᴏ. Aɢᴏʀᴀ ᴠᴀᴍᴏs ᴠᴏʟᴛᴀʀ, ᴛᴇᴍᴏs ᴍᴜɪᴛᴀ ᴄᴏɪsᴀ ᴘᴀʀᴀ ғᴀᴢᴇʀ ʜᴏᴊᴇ.

Dᴇᴠᴏᴜʀ- Cᴏᴍᴏ ᴅᴇsᴇᴊᴀʀ. Sᴇɴʜᴏʀ.

               Aᴍʙᴏs sᴀᴇᴍ ᴅᴀ sᴀʟᴀ.

Dᴇᴠᴏᴜʀ- [.... Asʜᴜʟᴀ, ᴛᴏᴅᴀ ɪɴғᴏʀᴍᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇ ᴠᴏᴄᴇ̂ ᴍᴇ ᴅᴇᴜ. Vᴀɪ sᴇʀ ʙᴀsᴛᴀɴᴛᴇ ᴜʟᴛɪ́ʟ ᴘᴀʀᴀ ᴍɪᴍ.... ]

    ❤︎ - Sᴇɪsʜɪ - O ᴍᴜɴᴅᴏ ᴘᴇʀғᴇɪᴛᴏ - ❤︎

              Jᴀ́ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴅᴇ ɴᴏɪᴛᴇ, ᴏ ᴅᴇᴍᴏ̂ɴɪᴏ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴇᴍ sᴇᴜ ǫᴜᴀʀᴛᴏ. Eʟᴇ ᴊᴀ́ ʜᴀᴠɪᴀ ᴀᴄᴀʙᴀᴅᴏ ᴅᴇ ғᴀᴢᴇʀ sᴜᴀs ᴛᴀʀᴇғᴀs ᴄᴏᴍᴏ sᴇʀᴠᴏ. Dᴇᴠᴏᴜʀ ɴᴀ̃ᴏ ᴘᴀʀᴀᴠᴀ ᴅᴇ ᴘᴇɴsᴀʀ, ɴᴀǫᴜɪʟᴏ ǫᴜᴇ Asʜᴜʟᴀ ᴄᴏɴᴛᴏᴜ ᴘᴀʀᴀ ᴇʟᴇ.

Dᴇᴠᴏᴜʀ- [.... Sᴇ ᴇᴜ ᴏʙᴛᴇʀ ᴏ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴅᴀǫᴜᴇʟᴀ ᴘᴇᴅʀᴀ, ᴘᴏᴅᴇʀᴇɪ ᴍᴇ ᴛᴏʀɴᴀʀ ᴜᴍ Dᴇᴜs. E ᴛᴀᴍʙᴇ́ᴍ, ᴘᴏᴅᴇʀᴇɪ ᴛɪʀᴀʀ ᴏ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴅᴇ ᴛᴏᴅᴏs ᴇʟᴇs. Mᴇᴜ ᴘʟᴀɴᴏ ᴇsᴛᴀ́ ᴘᴇʀᴛᴏ ᴅᴇ sᴇʀ ʀᴇᴀʟɪᴢᴀᴅᴏ, ᴇsᴛᴀ́ ᴛᴀ̃ᴏ ᴘʀᴏ́xɪᴍᴏ.... ]

              Eʟᴇ ʀɪ.

Dᴇᴠᴏᴜʀ- Eᴜ ᴠᴏᴜ ᴅᴏᴍɪɴᴀʀ ᴏ ᴜɴɪᴠᴇʀsᴏ ɪɴᴛᴇɪʀᴏ....

Cᴏɴᴛɪɴᴜᴀ.....

      ❤︎ - Sᴇɪsʜɪ - O ᴍᴜɴᴅᴏ ᴘᴇʀғᴇɪᴛᴏ - ❤︎

Sᴇɪsʜɪ - O Mᴜɴᴅᴏ PᴇʀғᴇɪᴛᴏOnde histórias criam vida. Descubra agora