Cᴀᴘɪ́ᴛᴜʟᴏ 29 - Aʟɢᴏ ɪɴᴇsᴘᴇʀᴀᴅᴏ

15 4 15
                                    

❤︎ - Sᴀɢᴀ Pᴇsᴀᴅᴇʟᴏ - ❤︎

               Jᴀ́ ᴇʀᴀ ᴅᴇ ᴅɪᴀ, ᴇᴜ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴇᴍ ᴍɪɴʜᴀ ᴄᴀᴍᴀ ᴅᴇɪᴛᴀᴅᴏ. Aɪɴᴅᴀ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴅᴏʀᴍɪɴᴅᴏ, ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴅᴇ ʀᴇᴘᴇɴᴛᴇ. Cᴏᴍᴇᴄᴇɪ ᴀ ᴏᴜᴠɪʀ ᴍᴜɪᴛᴀs ɢʀɪᴛᴀʀɪᴀs ᴅᴏ ʟᴀᴅᴏ ᴅᴇ ғᴏʀᴀ, ᴇ ǫᴜᴇ ᴍᴇ ғᴇᴢ ᴀᴄᴏʀᴅᴀʀ.

                Eᴜ sɪᴍᴘʟᴇsᴍᴇɴᴛᴇ ᴘᴏᴅᴇʀɪᴀ ᴀʙʀɪʀ ᴀ ᴊᴀɴᴇʟᴀ, ᴇ ᴍᴀɴᴅᴀʀ ᴛᴏᴅᴏ ᴍᴜɴᴅᴏ ᴄᴀʟᴀʀ ᴀ ʙᴏᴄᴀ. Mᴀs ᴄᴏᴍᴏ ᴇᴜ ᴇʀᴀ ᴍᴜɪᴛᴏ ᴍᴇᴅʀᴏsᴏ, ᴇᴜ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴄᴏᴍ ᴍᴜɪᴛᴏ ᴍᴇᴅᴏ ᴅᴇ ғᴀᴢᴇʀ ɪssᴏ.

               Vᴀɪ ǫᴜᴇ ᴛᴏᴅᴏs sᴇ ᴢᴀɴɢᴀssᴇᴍ ᴇ ᴍᴇ ᴛᴀᴄᴀssᴇᴍ ᴘᴇᴅʀᴀs, ᴇᴜ ɴᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇʀɪᴀ ᴄᴏʀʀᴇʀ ᴇssᴇ ʀɪsᴄᴏ. Eᴜ ɴᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇʀɪᴀ ᴍᴏʀʀᴇʀ ᴛᴀ̃ᴏ ᴄᴇᴅᴏ.

              E ᴇɴᴛᴀ̃ᴏ, ᴅᴇᴄɪᴅɪ ᴀᴘᴇɴᴀs ᴍᴇ ʟᴇᴠᴀɴᴛᴀʀ ᴇ ᴏʟʜᴀʀ ᴀ ᴊᴀɴᴇʟᴀ. E ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴇᴜ ᴏʟʜᴇɪ, ᴠɪ ᴍᴜɪᴛᴀs ᴘᴇssᴏᴀs ʀᴏᴅᴇᴀɴᴅᴏ ᴀʟɢᴜᴇ́ᴍ ᴇ ɢʀɪᴛᴀɴᴅᴏ ᴜᴍ ɴᴏᴍᴇ. Uᴍ ɴᴏᴍᴇ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ɴᴀ̃ᴏ ᴄᴏɴsᴇɢᴜɪᴀ ᴇɴᴛᴇɴᴅᴇʀ ᴅɪʀᴇɪᴛᴏ.

               Mᴀs ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴇᴜ ʀᴇᴘᴀʀᴇɪ ᴇᴍ ǫᴜᴇᴍ ᴇʀᴀ, ᴘᴇʀᴄᴇʙɪ ǫᴜᴇ ᴇʀᴀ ᴜᴍ Dᴇᴜs. Fᴏɪ ᴇɴᴛᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇ ᴀᴄᴀʙᴇɪ ᴍᴇ ʟᴇᴍʙʀᴀɴᴅᴏ ᴅᴇ ᴀʟɢᴏ, ʜᴏᴊᴇ ᴇʀᴀ ᴏ ᴅɪᴀ ǫᴜᴇ ᴀʟɢᴜᴇ́ᴍ sᴇʀɪᴀ ɴᴏᴍᴇᴀᴅᴏ ᴄᴏᴍᴏ Sᴇʀ Dɪᴠɪɴᴏ. E ᴀǫᴜᴇʟᴇ ǫᴜᴇ ғᴏssᴇ ɴᴏᴍᴇᴀᴅᴏ, ᴄᴜɪᴅᴀʀɪᴀ ᴇ ᴘʀᴏᴛᴇɢᴇʀɪᴀ ᴀ sᴜᴀ ᴅɪᴍᴇɴsᴀ̃ᴏ ᴅᴇ ɴᴀsᴄᴇɴᴄ̧ᴀ.

                 Cᴏᴍᴏ ᴇᴜ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴜᴍ ᴘᴏᴜᴄᴏ ᴄᴜʀɪᴏsᴏ ᴇ ᴄᴏᴍ ᴍᴇᴅᴏ ᴅᴇ sᴀʙᴇʀ ǫᴜᴇᴍ sᴇʀɪᴀ ᴇsᴄᴏʟʜɪᴅᴏ, ᴅᴇᴄɪᴅɪ sᴀɪʀ ᴅᴇ ᴍᴇᴜ ǫᴜᴀʀᴛᴏ ᴇ ᴄᴏʀʀᴇʀ ᴘᴀʀᴀ ᴏ ʟᴀᴅᴏ ᴅᴇ ғᴏʀᴀ.
Fᴜɪ ʀᴀᴘɪᴅᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴘᴀʀᴀ ᴏɴᴅᴇ ᴛᴏᴅᴏs ᴇsᴛᴀᴠᴀᴍ, ᴇ ᴛᴇɴᴛᴇɪ ᴇɴxᴇʀɢᴀʀ ɴᴀ ᴏɴᴅᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴏ Dᴇᴜs.

                Os ᴏᴜᴛʀᴏs ғᴀᴜɴᴏs ғɪᴄᴀʀᴀᴍ ɢʀɪᴛᴀɴᴅᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴇʟᴇ ᴏs ᴇsᴄᴏʟʜᴇʀ, ғᴏɪ ᴇɴᴛᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ᴏᴜᴠɪ ᴀ ᴠᴏᴢ ᴅᴏ Dᴇᴜs.

   ❤︎ - Sᴇɪsʜɪ -  O ᴍᴜɴᴅᴏ ᴘᴇʀғᴇɪᴛᴏ - ❤︎

Asʜᴜʟᴀ- Mᴇᴜ ǫᴜᴇʀɪᴅᴏ ᴘᴏᴠᴏ, ᴛᴇɴʜᴀᴍ ᴄᴀʟᴍᴀ ᴛᴏᴅᴏs. Eᴜ sᴇɪ ǫᴜᴇ ᴛᴏᴅᴏs ɢᴏsᴛᴀʀɪᴀᴍ ᴅᴇ sᴇʀ ɴᴏᴍᴇᴀᴅᴏs ᴄᴏᴍᴏ Sᴇʀᴇs Dɪᴠᴏɴᴏs, ᴊᴀ́ ǫᴜᴇ ᴇssᴇs sᴀ̃ᴏ ᴏs sᴇʀᴇs ᴅᴀ ᴛᴇʀᴄᴇɪʀᴀ ᴄʟᴀssɪғɪᴄᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ ᴅᴇ ᴍᴀɪs ғᴏʀᴛᴇs. Qᴜᴇ ᴀᴘᴇɴᴀs ᴘᴇʀᴅᴇᴍ ᴘᴀʀᴀ ᴏ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴅᴇ Dᴇᴜsᴇs ᴇ Sᴇᴍɪᴅᴇᴜsᴇs. Mᴀs ᴇᴜ ᴅᴇᴠᴏ ᴇsᴄᴏʟʜᴇʀ ᴏ ᴍᴇʟʜᴏʀ ғᴀᴜɴᴏ ᴅᴇssᴀ ᴅɪᴍᴇɴsᴀ̃ᴏ, ᴏ ᴍᴀɪs ᴘᴏᴅᴇʀᴏsᴏ.

              Assɪᴍ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ᴏᴜᴠɪ, ʟᴏɢᴏ sᴇɴᴛɪ ᴜᴍ ɢʀᴀɴᴅᴇ ᴀʀʀᴇᴘɪᴏ. Eᴜ ᴇsᴘᴇʀᴏ ǫᴜᴇ ᴇʟᴇ ɴᴀ̃ᴏ ᴇsᴄᴏʟʜᴀ ᴜᴍ ғᴀᴜɴᴏ ʀᴜɪᴍ, ᴜᴍ ғᴀᴜɴᴏ ᴍᴀʟɪɢɴᴏ. Sᴇ ɴᴀ̃ᴏ, ᴘᴏᴅᴇʀɪᴀ ᴀᴄᴀʙᴀʀ ᴄᴏᴍ ᴀ ɴᴏssᴀ ᴅɪᴍᴇɴsᴀ̃ᴏ.

              E ᴇɴᴛᴀ̃ᴏ, ᴏ Dᴇᴜs ғᴀʟᴏᴜ ɴᴏᴠᴀᴍᴇɴᴛᴇ.

Asʜᴜʟᴀ- Eᴜ ᴠᴏᴜ ᴇsᴄᴏʟʜᴇʀ, ᴏ sᴇʀ ᴍᴀɪs ᴘᴏᴅᴇʀᴏsᴏ, ᴍᴀɪs ᴄᴏʀᴀᴊᴏsᴏ, ᴏ ᴍᴀɪs ᴅᴇᴛᴇʀᴍɪɴᴀᴅᴏ, ᴏ ᴍᴀɪs ᴄᴏɴғɪᴀɴᴛᴇ ᴇ ғᴏʀᴛᴇ ᴅᴇssᴀ ᴅɪᴍᴇɴsᴀ̃ᴏ.

               Aᴄᴀʙᴇɪ sᴇɴᴛɪɴᴅᴏ ᴜᴍᴀ ʟᴇᴠᴇ ᴀɴsɪᴇᴅᴀᴅᴇ ʙᴀᴛᴇʀ ᴅᴇɴᴛʀᴏ ᴅᴇ ᴍɪᴍ.

Asʜᴜʟᴀ- Eᴜ ᴇsᴄᴏʟʜᴏ ᴜᴍ ғᴀᴜɴᴏ ᴄʜᴀᴍᴀᴅᴏ Gʟᴀᴅᴇ.

                Assɪᴍ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ᴏᴜᴠɪ, ʟᴏɢᴏ ᴍᴇ ᴘᴇʀɢᴜɴᴛᴇɪ. Hᴀᴠɪᴀ ᴍᴀɪs ᴀʟɢᴜᴇ́ᴍ ᴀʟɪ ᴄᴏᴍ ᴏ ᴍᴇsᴍᴏ ɴᴏᴍᴇ ǫᴜᴇ ᴏ ᴍᴇᴜ ?. E ᴇᴜ ᴀᴄʜᴀɴᴅᴏ ǫᴜᴇ ᴇʀᴀ ᴏ ᴜ́ɴɪᴄᴏ ᴄʜᴀᴍᴀᴅᴏ ᴀssɪᴍ.

               Mᴀs ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴛᴏᴅᴏs sᴇ ᴠɪʀᴀʀᴀᴍ ᴇ ᴏʟʜᴀʀᴀᴍ ᴘᴀʀᴀ ᴍɪᴍ, ғᴏɪ ᴇɴᴛᴀ̃ᴏ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ᴘᴇʀᴄᴇʙɪ. Qᴜᴇ ᴇᴜ ᴇʀᴀ ᴇxᴀᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴏ ᴜ́ɴɪᴄᴏ ᴄᴏᴍ ᴀǫᴜᴇʟᴇ ɴᴏᴍᴇ, ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴠɪ ᴏ Dᴇᴜs ᴏʟʜᴀʀ ᴘᴀʀᴀ ᴍɪᴍ ᴇ ᴍᴇ ᴅᴀʀ ᴜᴍ sᴏʀʀɪsᴏ.

             Lᴏɢᴏ ᴅᴇsᴍᴀɪᴇɪ ᴅᴇ ᴍᴇᴅᴏ ᴇ ᴄᴀɪ́ ɴᴏ ᴄʜᴀ̃ᴏ.

            Mᴇᴜs ᴏʟʜᴏs sᴇ ғᴇᴄʜᴀʀᴀᴍ, ᴇ ᴀ ᴜ́ɴɪᴄᴀ ᴄᴏɪsᴀ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ᴏᴜᴠɪ ғᴏɪ ᴀs ᴠᴏᴢᴇs ᴅᴏs ᴍᴇᴜs ᴘᴀɪs. E ᴏs ᴘᴀssᴏs ᴅᴇʟᴇs ᴠɪɴᴅᴏ ᴀᴛᴇ́ ᴍɪᴍ.

            Eᴜ ɴᴀ̃ᴏ ᴇsᴘᴇʀᴀ sᴇʀ ᴇsᴄᴏʟʜɪᴅᴏ ᴘᴀʀᴀ sᴇʀ ᴜᴍ Sᴇʀ Dɪᴠɪɴᴏ, ᴇʟᴇs ᴇsᴛᴀ̃ᴏ ᴇxᴀᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ. Nᴀ ᴛᴇʀᴄᴇɪʀᴀ ᴄʟᴀssɪғɪᴄᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ ᴅᴏs sᴇʀᴇs ᴍᴀɪs ᴘᴏᴅᴇʀᴏsᴏs ᴅᴏ ᴜɴɪᴠᴇʀsᴏ, ᴄᴏᴍᴏ ᴇᴜ sɪᴍᴘʟᴇsᴍᴇɴᴛᴇ ғᴜɪ ᴇsᴄᴏʟʜɪᴅᴏ ᴘᴀʀᴀ sᴇʀ ᴜᴍ ᴅᴇʟᴇs.

            Nᴀ̃ᴏ ᴛᴇɴʜᴏ ғᴏʀᴄ̧ᴀ ᴇ ɴᴇᴍ ᴄᴀᴘᴀᴄɪᴅᴀᴅᴇ ᴘᴀʀᴀ sᴇʀ ᴜᴍ, sᴏᴜ ᴍᴜɪᴛᴏ ғʀᴀᴄᴏ ᴇ ᴍᴇᴅʀᴏsᴏ. Cᴏᴍ ᴄᴇʀᴛᴇᴢᴀ, ʜᴀᴠɪᴀ ᴏᴜᴛʀᴏs ᴍᴀɪs ғᴏʀᴛᴇs ǫᴜᴇ ᴇᴜ.

             Mᴀs ᴄᴏᴍᴏ ᴇᴜ ɴᴀ̃ᴏ ᴘᴏssᴏ sɪᴍᴘʟᴇsᴍᴇɴᴛᴇ ᴅɪᴢᴇʀ ɴᴀ̃ᴏ sᴏʙʀᴇ ᴇssᴀ ᴇsᴄᴏʟʜᴀ, ᴛɪᴠᴇ ǫᴜᴇ ᴀᴄᴇɪᴛᴀʀ ᴀ sᴇʀ ᴜᴍ Sᴇʀ Dɪᴠɪɴᴏ.

            E ᴇᴜ ᴘʀᴏᴍᴇᴛɪ ᴀ ᴍɪᴍ ᴍᴇsᴍᴏ, ǫᴜᴇ ɴᴀ̃ᴏ ɪᴍᴘᴏʀᴛᴀ ᴏ ǫᴜᴇ ᴀᴄᴏɴᴛᴇᴄ̧ᴀ. Eᴜ ᴠᴏᴜ ᴘʀᴏᴛᴇɢᴇʀ ᴀ ᴍɪɴʜᴀ ᴅɪᴍᴇɴᴄ̧ᴀ̃ᴏ.

            Nᴀ̃ᴏ ᴅᴇɪxᴀʀᴇɪ ǫᴜᴇ ᴏ Mᴜɴᴅᴏ ᴅᴏs sᴏɴʜᴏs, sᴇ ᴛᴏʀɴᴇ ᴜᴍ ᴘᴇsᴀᴅᴇʟᴏ.

              Pᴏᴅᴇ ᴀᴛᴇ́ ᴛᴇʀ sɪᴅᴏ ᴀʟɢᴏ ɪɴᴇsᴘᴇʀᴀᴅᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴍɪᴍ, ᴍᴀs ɴᴀ̃ᴏ ᴘᴏssᴏ ɴᴇɢᴀʀ. Qᴜᴇ ɪssᴏ, ᴍᴇ ᴅᴇᴜ ᴜᴍ ᴘᴏᴜᴄᴏ ᴅᴇ ᴄᴏʀᴀɢᴇᴍ.

               Tᴀʟᴠᴇᴢ ᴜᴍ ᴅɪᴀ, ᴇᴜ ᴅᴇɪxᴇ ᴅᴇ sᴇʀ ᴍᴇᴅʀᴏsᴏ.

Cᴏɴᴛɪɴᴜᴀ.....

    ❤︎ - Sᴇɪsʜɪ - O ᴍᴜɴᴅᴏ ᴘᴇʀғᴇɪᴛᴏ - ❤︎

Sᴇɪsʜɪ - O Mᴜɴᴅᴏ PᴇʀғᴇɪᴛᴏOnde histórias criam vida. Descubra agora