Cᴀᴘɪ́ᴛᴜʟᴏ 38 - Lᴜᴢ

23 4 14
                                    

❥︎ - Sᴀɢᴀ Lᴜᴢ - ❤︎

           A ʟᴜᴢ ɢᴜɪᴀ ᴀǫᴜᴇʟᴇs ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴀ̃ᴏ ᴘᴇʀᴅɪᴅᴏs ᴇᴍ sᴇᴜs ᴄᴀᴍɪɴʜᴏs, ᴇ ǫᴜᴇ sᴇ ᴅᴇᴘᴀʀᴀᴍ ᴀᴏ ᴘʀᴏғᴜɴᴅᴏ ᴀʙɪsᴍᴏ ᴅᴀ ᴇsᴄᴜʀɪᴅᴀ̃ᴏ. Bᴜsᴄᴀɴᴅᴏ ᴘᴏʀ ɴᴏᴠᴏs ᴄᴀᴍɪɴʜᴏs, ɴᴏᴠᴀs ᴇsᴄᴏʟʜᴀs ᴇ ᴇsᴘᴇʀᴀɴᴄ̧ᴀ. A ᴇsᴘᴇʀᴀɴᴄ̧ᴀ ᴅᴇ ᴜᴍ ɴᴏᴠᴏ ᴄᴏᴍᴇᴄ̧ᴏ, sᴏ́ ᴀǫᴜᴇʟᴇs ǫᴜᴇ ᴀᴄʀᴇᴅɪᴛᴀᴍ ɴᴀ ʟᴜᴢ. Cᴏɴsᴇɢᴜᴇᴍ ᴇɴxᴇʀɢᴀʀ ᴜᴍ ɴᴏᴠᴏ ᴄᴏᴍᴇᴄ̧ᴏ, ᴜᴍᴀ ɴᴏᴠᴀ ᴇʀᴀ ᴇᴍ sᴜᴀs ᴠɪᴅᴀs.

   ❤︎ - Sᴇɪsʜɪ - O ᴍᴜɴᴅᴏ ᴘᴇʀғᴇɪᴛᴏ - ❤︎

           Sᴇʀᴇs ᴅᴇ ʟᴜᴢᴇs, ᴇ́ ᴀssɪᴍ ǫᴜᴇ sᴏᴍᴏs ᴄʜᴀᴍᴀᴅᴏs ᴘᴇʟᴀ ᴀs ᴏᴜᴛʀᴀs ᴄʀɪᴀᴛᴜʀᴀs. Pᴏʀ ᴘᴏssᴜɪ́ᴍᴏs ᴜᴍᴀ ʟᴜᴢ ʙʀɪʟʜᴀɴᴛᴇ ᴇᴍ ɴᴏssᴏ ᴄᴏʀᴘᴏ, ᴍᴀs ᴛᴀᴍʙᴇ́ᴍ ᴘᴏʀ ᴛᴇʀᴍᴏs ᴏ ᴘᴏᴅᴇʀ ᴅᴀ ʟᴜᴢ.

           Mᴀs ᴘᴀʀᴀ ᴀǫᴜᴇʟᴇs ǫᴜᴇ ɴᴏs ᴄᴏɴʜᴇᴄᴇᴍ ᴀ ᴘᴀʀᴛɪʀ ᴅᴀ ᴘʀᴏғᴇᴄɪ́ᴀ, sᴏᴍᴏs ᴄᴏɴʜᴇᴄɪᴅᴏs ᴄᴏᴍᴏ Sᴇʀᴇs ᴅᴀ Vɪᴅᴀ. Uɴs ᴅᴏs ᴘʀɪᴍᴇɪʀᴏs ǫᴜᴇ sᴜʀɢɪʀᴀᴍ ɴᴏ ᴜɴɪᴠᴇʀsᴏ.

            O ɴᴏssᴏs ᴄʀɪᴀᴅᴏʀᴇs ɴᴏs ᴅᴇᴜ ᴠɪᴅᴀ ᴇ ɴᴏs ᴇɴsɪɴᴏᴜ ᴛᴜᴅᴏ ᴏ ǫᴜᴇ ғᴏɪ ᴘʀᴇᴄɪsᴏ, ᴀssɪᴍ ᴄᴏᴍᴏ ᴏs sᴇᴜs ᴅᴇᴄᴇɴᴅᴇɴᴛᴇs. Vɪᴍᴏs ᴀ sᴇɢᴜɴᴅᴀ ᴄʀɪᴀᴄ̧ᴀ̃ᴏ, ǫᴜᴇ ᴇʀᴀᴍ ᴏᴘᴏsᴛᴀs ᴅᴇ ɴᴏ́s. Mᴀs ǫᴜᴇ ɴᴏs ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴀᴠᴀ ᴘᴀʀᴀ ғᴏʀᴍᴀʀ ᴏ ᴇǫᴜɪʟɪ́ʙʀɪᴏ ᴅᴏ ᴜɴɪᴠᴇʀsᴏ.

             Fᴏᴍᴏs ᴅᴇɪxᴀᴅᴏs ᴘᴏʀ ᴇʟᴇs ᴇᴍ ɴᴏssᴀs ᴅɪᴍᴇɴsᴏ̃ᴇs, ᴍᴀs ᴇᴍ ᴜᴍ ɢʀᴀɴᴅᴇ ᴇᴅɪғɪᴄɪ́ʟ ᴀɴᴛɪɢᴏ. Fᴏɪ ᴄᴏʟᴏᴄᴀᴅᴏ ᴀs ᴘᴀʟᴀᴠʀᴀs ᴅᴇ ɴᴏssᴏs ᴄʀɪᴀᴅᴏʀᴇs, ᴅɪᴠᴇʀsᴀs ғʀᴀsᴇs ǫᴜᴇ ɴᴀ̃ᴏ ᴄᴏɴsᴇɢᴜɪᴍᴏs ᴇɴᴛᴇɴᴅᴇʀ ᴀɪɴᴅᴀ. Mᴀs ǫᴜᴇ sᴀʙᴇᴍᴏs ǫᴜᴇ ᴍᴀɪs ᴘʀᴀ ғʀᴇɴᴛᴇ, ᴀ ᴄᴀᴅᴀ ғʀᴀsᴇ ᴇ ᴘᴀʟᴀᴠʀᴀ. Vᴀɪ sᴇ ᴛᴏʀɴᴀʀ ʀᴇᴀʟ, ᴛᴀʟᴠᴇᴢ ɴᴀ̃ᴏ sᴇ ᴛᴏʀɴᴇ ᴀɢᴏʀᴀ. Mᴀs ᴍᴀɪs ᴀ ғʀᴇɴᴛᴇ, ᴄᴏᴍ ᴏ ᴘᴀssᴀʀ ᴅᴏs ᴀɴᴏs. Tᴜᴅᴏ sᴇ ᴛᴏʀɴᴀʀᴀ́ ᴄᴏᴍᴏ ғᴏɪ ᴅɪᴛᴏ.

              Mɪʟʜᴀʀᴇs ᴅᴇ ᴀɴᴏs ᴘᴀssᴀʀᴀᴍ, ᴇ ᴄᴏɴᴛɪɴᴜᴀᴍᴏs ᴀǫᴜɪ ᴇᴍ ɴᴏssᴀs ᴠɪᴅᴀs. Esᴘᴇʀᴀɴᴅᴏ ᴏ sɪɴᴀʟ ᴅᴇ ᴜᴍ ɴᴏᴠᴏ ᴄᴏᴍᴇᴄ̧ᴏ.

               Uᴍ ɴᴏᴠᴏ ᴄᴏᴍᴇᴄ̧ᴏ ǫᴜᴇ ɴᴏ ǫᴜᴀʟ, ᴇsᴛᴀ́ ᴄᴀᴅᴀ ᴠᴇᴢ ᴍᴀɪs ᴘʀᴏ́xɪᴍᴏ ᴅᴇ ɴᴏ́s.

   ❤︎ - Sᴇɪsʜɪ - O ᴍᴜɴᴅᴏ ᴘᴇʀғᴇɪᴛᴏ - ❤︎

             A ᴍɪɴʜᴀ ᴅɪᴍᴇɴsᴀ̃ᴏ ɴᴀ̃ᴏ ᴘᴏssᴜɪ́ ᴜᴍ ɴᴏᴍᴇ, ᴍᴀs ᴀᴘᴇɴᴀs ᴀ ᴘᴇʟɪᴅᴀᴍᴏs ᴅᴇ Lᴜᴢ. Uᴍ ʟᴜɢᴀʀ ᴛᴏᴛᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ᴘᴀᴄɪғɪ́ᴄᴏ ᴇ ʜᴀʀᴍᴏɴɪᴏsᴏ. Cᴇʀᴄᴀᴅᴏ ᴘᴏʀ ᴅɪᴠᴇʀsᴏs sᴇʀᴇs ʙᴏɴᴅᴏsᴏs ᴇ sᴏʀʀɪᴅᴇɴᴛᴇs, ᴇ ǫᴜᴇ sᴇᴍᴘʀᴇ ᴇsᴛᴀ̃ᴏ ᴀᴊᴜᴅᴀɴᴅᴏ ᴜɴs ᴀᴏs ᴏᴜᴛʀᴏs.

            O ᴄᴇ́ᴜ sᴇɴᴅᴏ ʙʀᴀɴᴄᴏ ᴇ ᴀᴢᴜʟᴀᴅᴏ, ᴏ ᴄʜᴀ̃ᴏ ᴛᴏᴛᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ᴠᴇʀᴅᴇ ᴇ ʙʀɪʟʜᴀɴᴛᴇ.  Uᴍᴀ ᴠɪʟᴀ, ɢɪɢᴀɴᴛᴇsᴄᴀs ᴀ́ʀᴠᴏʀᴇs ᴄᴏᴍ ғᴏʟʜᴀs ʙʀᴀɴᴄᴀs, ᴄᴀsᴀs ᴇᴍ ᴄɪᴍᴀ ᴅᴀs ᴀ́ʀᴠᴏʀᴇs ᴇ ᴀᴛᴇ́ ᴍᴇsᴍᴏ ɴᴏ ᴄʜᴀ̃ᴏ.

             Aʟɢᴜɴs ᴇsᴛᴀ́ʙᴜʟᴏs ǫᴜᴇ sᴀ̃ᴏ ᴜsᴀᴅᴏs ᴄᴏᴍᴏ ᴛᴇʟᴇᴘᴏʀᴛᴇ, ᴜᴍ ʟɪɴᴅᴏ ᴄᴀᴍᴘᴏ ғʟᴏʀɪᴅᴏ, ᴜᴍᴀ ʟɪɴᴅᴀ ᴄᴀᴄʜᴏᴇɪʀᴀ ᴇ ᴜᴍᴀ ғᴏɴᴛᴇ ɴᴏ ᴍᴇɪᴏ ᴅᴀ ᴠɪʟᴀ.

             É sɪᴍᴘʟᴇsᴍᴇɴᴛᴇ ᴜᴍᴀ ᴅɪᴍᴇɴsᴀ̃ᴏ ᴍᴜɪᴛᴀ ʟɪɴᴅᴀ ᴇ ᴛʀᴀɴǫᴜɪʟᴀ, ɴᴜɴᴄᴀ ᴛɪᴠᴇᴍᴏs ᴠɪsɪᴛᴀɴᴛᴇs.

              Lᴜᴢ ᴇ́ ᴜᴍᴀ ᴅɪᴍᴇɴsᴀ̃ᴏ ʙᴇᴍ ᴅɪғɪᴄɪ́ʟ ᴅᴇ sᴇʀ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀᴅᴀ, ᴇ ᴀʟᴇ́ᴍ ᴅɪssᴏ. Pᴏssᴜɪ́ᴍᴏs ᴜᴍᴀ ʙᴀʀʀᴇɪʀᴀ ᴇɴᴏʀᴍᴇ ᴇ ɪɴᴠɪsɪ́ᴠᴇʟ ᴇᴍ ᴠᴏʟᴛᴀ ᴅᴇ ɴᴏssᴏ ʟᴀʀ, ᴇʟᴀ ғᴏɪ ᴄʀɪᴀᴅᴏ ᴘᴇʟᴏ ᴏ ɴᴏssᴏ ᴄʀɪᴀᴅᴏʀ. Pᴀʀᴀ ɴᴏs ᴘʀᴏᴛᴇɢᴇʀ ᴅᴀs sᴏᴍʙʀᴀs.

                Hᴀ́ ᴍɪʟʜᴀʀᴇs ᴅᴇ ᴍɪɴʜᴀ ᴇsᴘᴇᴄɪ́ᴇ, ᴍᴀs ɴᴀ̃ᴏ ᴘᴏᴅᴇᴍᴏs ɴᴏs ᴅᴇɪxᴀʀ ᴅᴇ sᴇʀ ᴘʀᴏᴛᴇɢɪᴅᴏs. Sᴏᴍᴏs sᴇʀᴇs ᴍᴜɪᴛᴏs ɪᴍᴘᴏʀᴛᴀɴᴛᴇs ᴘᴀʀᴀ ᴏ ᴜɴɪᴠᴇʀsᴏ, ɴᴀ̃ᴏ sᴏ́ ᴘᴏʀ sᴇʀᴍᴏs Sᴇʀᴇs Dɪᴠɪɴᴏs, ᴇ sɪᴍ ᴘᴏʀǫᴜᴇ sᴏᴍᴏs ᴜᴍ ᴅᴏs sᴇʀᴇs ǫᴜᴇ ғᴀᴢᴇᴍ ᴘᴀʀᴛᴇ ᴅᴏ ᴇǫᴜɪʟɪ́ʙʀɪᴏ ᴅᴏ ᴜɴɪᴠᴇʀsᴏ.

                Sᴇ ғᴏʀᴍᴏs ᴇxᴛɪɴᴛᴏs ᴏ ᴇǫᴜɪʟɪ́ʙʀɪᴏ ᴠᴀɪ sᴇ ǫᴜᴇʙʀᴀʀ ᴇ ᴛᴜᴅᴏ sᴇʀᴀ́ ᴅᴇsᴛʀᴜɪ́ᴅᴏ. Aʟᴇ́ᴍ ᴅᴇ sᴇʀᴍᴏs ɪᴍᴘᴏʀᴛᴀɴᴛᴇs ᴘᴏʀ ᴄᴀᴜsᴀ ᴅᴏ ᴇǫᴜɪʟɪ́ʙʀɪᴏ, ᴛᴀᴍʙᴇ́ᴍ sᴏᴍᴏs ᴘᴏʀ ᴄᴀᴜsᴀ ᴅᴀ ʜᴀʀᴍᴏɴɪᴀ. Tʀᴀᴢᴇᴍᴏs ᴘᴀᴢ ᴀ́ ᴛᴏᴅᴏs, ᴀᴛᴇ́ ᴀ ᴀǫᴜᴇʟᴇs ǫᴜᴇ sᴏ́ ǫᴜᴇʀᴇᴍ ᴏ ᴍᴀʟ.

                 Nᴀ̃ᴏ ᴇ́ ᴘᴏʀǫᴜᴇ ᴀᴘᴀʀᴇᴄᴇᴍᴏs ɴᴀ̃ᴏ ᴛᴇʀ ᴜᴍ ᴅᴇғᴇɪᴛᴏ, ǫᴜᴇ sɪɢɴɪғɪᴄᴀ ǫᴜᴇ sᴏᴍᴏs sᴇʀᴇs ᴘᴇʀғᴇɪᴛᴏs. Tᴀᴍʙᴇ́ᴍ ᴘᴏssᴜɪ́ᴍᴏs ᴏs ɴᴏssᴏs ᴅᴇғᴇɪᴛᴏs, sᴇɴᴅᴏ ᴜᴍ ᴅᴇʟᴇs ᴀ ɴᴏssᴀ ɪɴɢᴇ̂ɴᴜɪᴅᴀᴅᴇ. Aᴄʀᴇᴅɪᴛᴀᴍᴏs ғᴀᴄɪʟᴍᴇɴᴛᴇ ᴇᴍ ᴛᴏᴅᴏs. E ᴘᴏʀ ᴄᴏɴᴛᴀ ᴅɪssᴏ, ᴀᴄᴀʙᴀᴍᴏs ᴍᴏʀᴛᴏs ᴘᴏʀ ғᴀᴄɪʟɪᴅᴀᴅᴇ ᴏᴜ ᴅᴇ sᴇʀᴍᴏs ᴇɴɢᴀɴᴀᴅᴏs ᴅᴇ ғᴏʀᴍᴀ ғᴀᴄɪ́ʟ.

                Mᴀs ɪɴᴅᴇᴘᴇɴᴅᴇɴᴛᴇ ᴅᴇ ᴛᴜᴅᴏ, ᴇsᴛᴀᴍᴏs ᴀǫᴜɪ ᴘᴀʀᴀ ᴀᴊᴜᴅᴀʀ ǫᴜᴇᴍ ᴘʀᴇᴄɪsᴀ.

                 Aғɪɴᴀʟ, ᴀ ʟᴜᴢ sᴇᴍᴘʀᴇ ᴇsᴛᴀ́ ᴅɪsᴘᴏsᴛᴀ ᴀ ʙʀɪʟʜᴀʀ ᴘᴀʀᴀ ᴛᴏᴅᴏs.

Cᴏɴᴛɪɴᴜᴀ.....

      ❤︎ - Sᴇɪsʜɪ - O ᴍᴜɴᴅᴏ ᴘᴇʀғᴇɪᴛᴏ - ❤︎

Sᴇɪsʜɪ - O Mᴜɴᴅᴏ PᴇʀғᴇɪᴛᴏOnde histórias criam vida. Descubra agora