Seorang wanita yang berumur dalam 50-an menjejakkan kaki buat pertama kalinya dalam kafe tersebut. Dia terpesona dengan decorations dalam kedai tersebut.
"Assalamualaikum. Boleh saya tanya,dekat sini ada tak pekerja yang bernama Adellea Zayra." Tanya Datin Zaliha.
"Ada puan. Puan nak jumpa dengan dia ke? Kalau puan nak jumpa dengan dia saya boleh tolong panggilkan dia untuk puan." Tanya Liyana.
Datin Zaliha hanya angguk dan satu senyuman dihadiahkan.
"Sebelum awak panggil dia, boleh saya tahu nama awak? " tanya Datin Zaliha.
"Nama saya Liyana Adreana. Puan boleh panggil saya Yana. Nama puan pula?" Tanya Liyana pula.
"Datin Zaliha. Awak boleh panggil saya Aunty Iha." Balas Datin Zaliha.
"Okey Aunty Iha. Saya pergi panggil Lea dulu. " beritahu Liyana.
Belum sempat ia mengatur langkah untuk memanggil Adellea, Adellea sudah ada di hadapannya.
"Hai Aunty Iha. Aunty dah lama sampai ke? Sorry laa Lea ada dekat belakang." Sapa Adellea.
"Takde laa. Aunty baru aje datang. Lea sihat? " tanya Datin Zaliha.
"Sihat Aunty. Marilah kita duduk dekat meja sana boleh kita borak borak" balas Adellea sambil tangannya menunjuk ke satu arah meja.
"Aunty nak makan apa? Adellea belanja Aunty ye? " tanya Adellea.
Dia terus memesan makanan untuk Datin Zaliha. Mereka berdua sibuk berborak sehingga tidak sedar ada sepasang mata yang sedang memerhati mereka dari jauh.
"Kau kenal ke siapa Aunty Iha tu? Tanya Liyana."Kenal, baru aje kenal." Balas Adellea.
"Macam mana kau boleh kenal dia? Dekat mana? Bila? Sebab apa?" Bertalu-talu soalan yang ditanya.
"Amboii kau macam polis pulak. Nanti la aku cerita. Dah jom kita pergi dapur . Aku dah ada idea untuk menu baru" balas Adellea.
Mereka berdua jalan beriringan ke dapur. Sememangnya setiap bukan mereka akan keluar kan menu baharu.
"Hye Adellea sayang." Kata lelaki tersebut."Awak nak apa ni Nish. Penting sangat ke sampai awak call saya malam malam macam ni. Saya mengantuk. Kalau tak ada benda penting saya letak dulu." Balas Adellea. Dia terus menekan punat merah yang ada pada skrin telefonnya. Malas dia nak layan orang yang suka mendesak macam Danish.
Dia terus merebahkan badannya dia atas tilam. Dia mahu berehat selepas seharian yang penat ini.
Di melempar telefonnya ke lantai. Sakit hatinya apabila orang yang dia suka layan dia macam itu.
"Kau tunggu Adellea. Macam mana cara sekali pun akan tetap buat kau jadi milik aku. Kalau aku tak dapat kau, aku akan pastikan tak ada satu lelaki pun akan dapat kau." Kata Raihan Danish.
Dia sudah muak dengan cara layanan yang Adellea berikan kepadanya. Sungguh sakit hatinya apa bila diperlakukan begitu."Wait and see, my love Adellea.
~
TBCSiapa yang tak vote saya akan bomoh kan dia🙈🙈🙈
YOU ARE READING
𝐈𝐭'𝐬 𝐡𝐞𝐫, 𝐀𝐝𝐞𝐥𝐥𝐞𝐚 𝐙𝐚𝐲𝐫𝐚'𝐬
RomanceMengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Adellea Zayra. Dia merupakan anak yatim piatu dan mengusahakan bisnes kecilnya. Dia seorang yang tegas tapi baik hati. Dia mempunyai darah kacukan Melayu-Pakistan-Arab dan mempunyai warna iris mata yan...