"Hoi" serentak Zafreel yang sedang memikirkan sesuatu. Ada seseorang yang selalu bermain difikirannya. Semalam pun dia tidak dapat tidur dengan nyenyak."Jauh termenung nampak. Fikir siapa?" Tegur Aiden, lalu dia menarik kerusi dihadapan meja kerja Zafreel sebelum melabuhkan punggung di situ.
"Tak de lah. Fikir pasal kerja la apa lagi" bohong Zafreel
"Tula kau. Cuba pergi cari bakal isteri. Kau tu bukan nya makin muda, dah nak masuk 28 dah pun" balas Aiden kepada Zafreel. Dia pun kadang pening melihat sahabatnya yang satu ini. Kesian dia tengok.
"Hmm, tengok lah nanti. Ni aku nk minta tolong dengan kau ni.
"Tolong apa?" Soal Aiden
"Tolong aku siasat siapa perempuan yang aku pernah cerita dekat kau tu."
"Minah yang selalu langgar kau tu ke?"
"Ya."
"Ha, okay. Nanti aku tolong siasatkan untuk kau. Dah la, aku nak pergi dating dengan Rina. Kau jangan lupa makan, jangan fikir pasal kerja sangat."
Sesudah itu, Aiden bangun kemudian menampak keluar dari pejabat Zafreel.
"Okay Danish. Ada apa yang you nak sangat jumpa i ni?" Soal Adellea kemudian melabuhkan punggung diatas kerusi yang berasa dihadapan Danish itu.
"Tak ada. Saja nak ajak you jalan-jalan." Balas Danish selamba lalu menyedut minuman yang di order nya tadi.
"Nish, kalau i tahu yang you nak main-main dengan i, i takkan datang la jumpa you. Banyak lagi kerja i dekat kafe tu." Balas Adellea yang sedikit marah. Mana tidak marahnya, lelaki itu selalu menganggunya setiap minggu.
"Okay okay, i sebenarnya nak ajak you temankan i makan. Please, kali ni je. I janji yang lepas ni, i dah tak ganggu you dah. Promise." Danish menunjukkan jari kelingking nya kepada Adellea yang mengatakan dia berjanji tidak akan menganggunya lagi. Tapi boleh pakai ke janji Danish ni? Haha.
"Fine." Jawab Adellea pasrah. Selagi Adellea tidak mengikuti keinginan lelaki itu, selagi itu dia akan dipujuknya.
Namun, disebalik penemuan mereka, ada satu mata yang sedang memerhati tajam ke arah mereka berdua.
~
TBCSorry everyone sebab lambat update. Minggu lepas dan minggu ni saya agak busy dengan kerja khusus, so saya akan cuba update seminggu 2 chapter.😌
YOU ARE READING
𝐈𝐭'𝐬 𝐡𝐞𝐫, 𝐀𝐝𝐞𝐥𝐥𝐞𝐚 𝐙𝐚𝐲𝐫𝐚'𝐬
RomanceMengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Adellea Zayra. Dia merupakan anak yatim piatu dan mengusahakan bisnes kecilnya. Dia seorang yang tegas tapi baik hati. Dia mempunyai darah kacukan Melayu-Pakistan-Arab dan mempunyai warna iris mata yan...