Ik kom uit de douche en hoor dat Scott huilt, heel zachtjes. Ik loop naar zijn kamer en luister aan de deur of hij echt huilt. Wow ik heb hem nog nooit horen huilen en ik ken hem al 14 jaar. Ik open langzaam de deur en Scott ligt op zijn bed en zijn ogen zijn rood, en dit keer niet van de wiet.
''Scott'' zeg ik zachtjes en hij kijkt op, meteen als hij ziet dat ik het ben schrikt hij en draait hij zich om. Ik kijk naar hem en ga voorzichtig naast hem liggen in zijn bed. Hij mag dan wel mijn grote stoere broer zijn, maar ik snap best dat hij het moeilijk heeft.
''Sorry dat je me zo moet zien schatje'' zegt hij zachtjes. ''Ik hou van je Scott'' zeg ik en hij kijkt me aan. ''Ik ook van jou, heel veel'' zegt hij lief en ik krijg ook tranen in mijn ogen van hem. ''Niet huilen'' zegt hij en hij veegt mijn tranen weg. Ik kijk hem aan en veeg ook zijn tranen weg. ''Gaat het?'' zeg ik en hij knikt. ''Door mn knie heb ik ook nog ruzie met Madison'' zegt hij zachtjes. ''Vertel'' zeg ik. ''Ik wilde niet naar de fysio gaan, Mad werd boos, omdat ik niet naar andere mensen luister die mij beter willen maken'' zegt hij boos. ''Mensen?'' zeg ik tegen hem. ''Ortho'' zucht hij, dat vind hij nogsteeds zo erg. Aan de ene kant snap ik Scott heel goed, mij lijkt het ook fucking kut om pas zo laat een beugel te krijgen, hij is bijna 18. Maar aan de andere kant, hij is er niet lelijker door geworden, en je tanden worden er wel gewoon mooi van, hij had pech met zijn tanden.
''Scott ik snap niet dat je je daar zo erg voor schaamt, zelfs aan mij verberg je t nog'' zeg ik en hij doet zijn lippen op elkaar. Ik ga met mijn vinger over zijn lip en hij kijkt me aan. Scott is serieus gewoon nogsteeds een mooie jongen met een beugel, en het valt wel op opzich, maar het stoort niet ofzo. ''Luister nou eens naar iedereen, het is niet lelijk Scott'' zeg ik en hij zucht. ''Ik vind het wel lelijk'' zegt hij. ''Ik vind het stom dat jij nooit normaal lacht op een foto, dan valt het alleen maar erger op als jij nooit je tanden laat zien'' zeg ik tegen hem.
''Ander onderwerp Mai'' zegt hij. ''Nee niks ander onderwerp, je draait er altijd maar omheen'' zeg ik en Scott zucht diep. ''Waarom'' zegt hij. ''Ik beloof je, maar 1 leuke foto waarop je echt lacht, en zet die op insta, wedden je krijgt super veel reacties met super leuk'' zeg ik en hij kijkt me bedenkelijk aan. ''Ga je er dan niet meer over zeuren'' zegt hij met een glimlach. ''Serieus'' zeg ik en hij glimlacht.
''Alleen als je dan niet meer gaat zeuren'' zegt hij. ''Maar dan moet jij hem erop laten staan'' zeg ik en Scott knikt. ''Ik maak straks wel onverwachts een foto'' zeg ik met een glimlach en ik geef hem een kusje op zijn wang. ''Kom, volgensmij hoorde ik dat Niamh en Ann er zijn'' zeg ik met een glimlach en ik trek Scott mee omhoog. ''Kan je alsjeblieft mijn krukken geven'' zegt Scott en ik pak zijn krukken van de grond. ''Hoe gaat het met je knie?'' zeg ik. ''Het ging goed, tot ik naar die tyfusfysio moest'' zegt hij.
''Hi Ni'' zeg ik vrolijk als ik met Scott de trap af kom lopen. ''Hi Ann'' zeg ik daarna meteen lachend. ''Hi lieverd'' zegt Ann en ze geeft mij een knuffel. Ik loop naar Niamh en pak hem uit zijn box. ''Hi schatje'' zeg ik tegen de kleine baby die begint te lachen. ''Hi Ann'' hoor ik Scott zeggen.
''Scott Niamh wil je knuffelen'' zeg ik lachend tegen Scott en ik geef Niamh aan hem. ''Hey lieve schat'' zegt Scott heel schattig en ik glimlach om mijn twee broers. Niamh begint meteen te lachen en gaat met zijn handjes in Scott zijn gezicht, dat doet hij echt altijd. Scott doet net of hij in de vingertjes van Niamh gaat bijten en Niamh moet heel hard lachen. Ik pak mijn telefoon en maak een paar foto's van de twee jongens die beide hard lachen. Eindelijk ook een foto waar Scott echt lacht.
''Scott ik heb een leuke'' zeg ik lachend tegen hem, het is echt serieus een hele mooie foto. Op de foto zit Scott op de bank en speelt met Niamh, zijn krukken liggen naast hem en leunen tegen de bank, Scott heeft een trainingsbroek aan met een shirt en zijn pet achterstevoren op zijn hoofd. ''Hier'' zeg ik en ik laat de foto aan hem zien. ''Oke ik vind m echt verschrikkelijk, alleen Ni is schattig'' zegt Scott meteen. ''Doe normaal, geef je telefoon ik ga m bewerken en op insta zetten'' zeg ik en ik pak Scott zijn telefoon van de bank.
Ik ontgrendel de telefoon met mijn vinger, ja mijn vinger staat erin, en sla eerst de foto op op Scott zijn telefoon. Daarna open ik insta en kijk welk filter het mooiste is. Scott staat serieus leuk op de foto, hij lacht, met zijn tanden, maar de foto is niet van heel dichtbij gemaakt, dus de aandacht gaat er niet naartoe ofzo. Als ik een leuk filter heb gevonden plaats ik de foto zonder er iets bij te zetten en geef Scott zijn telefoon terug.
''Staat ie erop?'' zegt Scott die nu op de bank ligt met Niamh op zijn borst. ''Ja'' zeg ik met een glimlach en ik pak Niamh van Scott zijn borst die meteen protesteert. ''Ni ik ga alleen even eten voor je pakken'' zeg ik lachend tegen hem, Niamh is echt de schattigste baby die ik ooit heb gezien, ik vind hem ook echt op Scott lijken. Met Niamh in mijn handen loop ik naar de keuken en maak ik zijn flesje klaar en ga daarna met hem op de bank zitten om hem zijn fles te geven, blijkbaar heeft hij honger want hij begint meteen te drinken.
''Scott jij bent over twee dagen gewoon 18'' zeg ik lachend. ''Is het nog maar twee dagen?'' zegt hij verbaasd. ''Ja sukkel, je houd toch wel bij wanneer je jarig bent?'' zeg ik tegen hem. ''Niet echt eigenlijk'' zegt Scott en hij zet de tv aan. ''Komen papa en mama dan wel thuis?'' zegt Scott en ik haal mijn schouders op, ik hoop eigenlijk echt heel erg van wel.
JE LEEST
The Different Side
Romance''Deze ziekte heeft van me gewonnen'' zegt April en de tranen komen weer. ''Nog niet'' zegt Greg zachtjes. ''Jawel pap ik kan niet meer, ik word een engel en zal altijd over jullie waken, dankjewel voor de prachtige laatste dagen, ik hou van jullie'...