Thirty- Scott Jackson

7.3K 257 7
                                    

Als ik thuis kom parkeer ik mijn scooter in de schuur en zie ik opeens dat de twee porsches er staan, zijn papa en mama thuis? Ik zet snel mijn scooter op slot en loop naar binnen, meteen hoor ik heel veel stemmen. Ik doe de deur open en zie papa, mama, Ann met Niamh en Mai staan. ''Pap, mam!'' zeg ik en ik geef papa een knuffel. ''Hallo mn jongen'' zegt papa. ''Mam'' zeg ik en ook haar geef ik een knuffel. ''Ik heb je gemist schatje van me'' zegt ze. ''Ik jullie ook'' zeg ik en ik voel tranen in mijn ogen, damn waarom moet ik nou weer huilen.
''Wanneer moeten jullie weer weg'' zeg ik tegen mama. ''Niet snel, we zullen hier blijven tot na Aprils operatie'' zegt mama tegen mij en ze gaat met haar handen door mijn haren. ''Hoe is het met je?'' zegt ze. ''Goed denk ik'' zeg ik en ik bijt even op mijn lip, ''En ohja een beugel'' zegt ze lachend. ''Niet grappig mam'' zeg ik. ''Het staat je mooi hoor lieverd'' zegt ze en ze geeft me weer een kusje op mijn voorhoofd. ''Ik moet eigenlijk wel gaan trainen'' zeg ik tegen papa en mama. ''Is goed schat, ga je maar omkleden'' zegt mama lachend en ik ren naar boven om mijn hockeyspullen aan te doen.
Boven doe ik mijn hockeybroek en shirt aan en doe mijn polo petje achterstevoren op mijn hoofd, daarna pak ik mijn scheenbeschermers, doe ze aan en doe mijn sokken eroverheen. Dan wil ik mijn bitje pakken maar bedenk dat die natuurlijk helemaal niet meer past, fuck. Ik doe mijn schoenen aan, pak mijn stick, doe mijn bidon, bitje en douchespullen in mijn tas en ren naar beneden. ''Mam, kunnen jullie straks een ander bitje kopen'' zeg ik tegen mama. ''Waarom schat?'' zegt ze. ''Ik pas deze nu natuurlijk nietmeer, en een witte graag, dankje'' zeg ik en mama lacht. ''Kom helemaal goed schat, pas je wel op nu dan'' zegt ze en ik knik.
Ze loopt naar me toe en geeft me een kus. ''Tot straks okay'' zegt ze. ''Doei'' zeg ik meer tegen iedereen dan alleen tegen mama. Daarna pak ik mijn scooter weer en rij naar de hockeyvelden, klaar voor een goeie training.
''Scottjeee'' roept Jesse als ik aan kom rijden, ze liggen allemaal in de banken te wachten op de trainer. ''Hey'' zeg ik en ik plof naast alle jongens neer. ''Is het opperhoofd weer te laat'' zeg ik lachend. Ja wij noemen onze coach altijd het opperhoofd, vind ie leuk. ''Ja zoals gewoonlijk toch'' zegt Nate, een van de jongens uit mijn team. Precies op dat moment komt James de hoek om lopen, onze trainer. ''Snel naar binnen jongens'' roept hij en wij pakken allemaal lachend onze spullen. ''Ga zitten, ik wil een paar dingen met jullie gaan bespreken'' zegt hij. ''Oke opperhoofd'' zegt Jesse lachend.
''Oke dus we moeten dit seizoen extra goed spelen, want we moeten eerste worden, want dan mogen we namelijk landelijk gaan spelen'' zegt James. ''Nu sub-top, dat moeten we kunnen om die allemaal te winnen'' zegt hij. ''Dus we gaan dit seizoen extra hard trainen, als je niet goed genoeg bent of goed genoeg speelt moet je eruit'' zegt hij. ''Het is hard, maar zo is het'' zegt hij erachteraan. James is normaal echt een hele vriendelijke man, met zijn dikkere buikje en zijn snor, maar hij wil nou eenmaal graag winnen.
''Oke jongens, vijf rondjes inlopen'' zegt hij en ik hoor een aantal van de jongens al zuchten, gekkenwerk deze rondjes, het is ook nog eens echt warm. We beginnen met lopen en rennen om het veld heen, naast ons zijn de meisjes B1 ofzo denk ik aan het spelen, want ze hebben wel aandacht voor ons.

The Different SideWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu