Di rumah Tengku Sayf, Dhia Delisha duduk di balkoni biliknya, dia termenung memandang langit. Sesekali air matanya jatuh perlahan di pipi.
Jauh dalam sudut hatinya, dia cuba, dia cuba terima dengan apa yang terjadi, dia cuba keluar dari perasaan sedih dia yang terlampau. Tapi dalam masa yang sama dia lemah, dia jatuh, dia takut.
Puan Isabella berdiri di pintu bilik Dhia Delisha, dia melihat tubuh kecil itu sedang termenung pandang langit.
Setiap hari Dhia Delisha akan duduk di balkoni dan pandang langit. Puan Isabella jalan ke arah Dhia Delisha.
"Dhia, buat apa ni, jom makan sayang, mama ada masakkan ayam masak merah, Nabila kata tu kesukaan Dhia, jom sayang" lembut suara Puan Isabella.
Dhia Delisha masih di tempatnya. Puan Isabella usap perlahan bahu Dhia Delisha.
"Dhia sayang, Dhia tak makan lagi harini, kita makan ya, nanti Dhia sakit"
Puan Isabella cuba pujuk lagi. Dhia Delisha masih diam. Tak lama kemudian Nabila sampai di rumah agam itu.
Dia pergi ke bilik Dhia Delisha sambil bawa makanan yang Puan Isabella dah sediakan untuk Dhia Delisha.
Sampai saja di bilik, Nabila lihat Puan Isabella sedang duduk melutut sambil mengusap bahu Dhia Delisha yang sedang duduk di kerusi balkoni. Nabila tersenyum pahit. Dia pun duduk berhadapan Dhia Delisha.
"Heyy friendd, tengok ni ada ayam masak merah, aunt bella masakkan, sedap tau. Jom makan sama sama"
Nabila bersuara ceria. Cuba ceriakan rakannya. Dhia Delisha pandang sekejap ayam masak merah di pinggan itu. Dia termenung kembali.
"Aaa buka mulut, meh aku suap kau"
Nabila hulurkan nasi ke mulut Dhia Delisha. Tangannya setia menanti Dhia Delisha buka mulut. Nabila ukirkan senyuman bila Dhia Delisha pandang dia.
Dia cuba kuatkan hati untuk Dhia Delisha. Perlahan-lahan Dhia Delisha buka mulut, matanya pandang muka Nabila.
Nabila senyum melihat rakannya yang terima suapan dia. Puan Isabella tersenyum manis.
"Mama turun bawah ya, nak siapkan makanan untuk papa, Nab tengokkan Dhia tau" Nabila angguk kepala dan senyum kepada Puan Isabella.
Dia sambung menyuap makanan kepada Dhia Delisha. Habis makanan yang disuap Nabila. Nabila bawa Dhia Delisha masuk ke dalam bilik.
"Dhia, nak tahu tak, haritu kan aku pergi mcd, aku belila oreo mcflurry pastu aku teringatkan kau, hahaha kau kan suka, nanti kita pergi mcd eh Dhia"
Nabila cuba ceriakan Dhia Delisha lagi. Padahal dia sedaya upaya tahan tangisannya.
Dhia Delisha masih diam, takda satu perkataan pun yang keluar dari bibirnya. Sesekali dia genggam rantai peninggalan mamanya di leher yang Tengku Nafidz ada bagi.
"Dhia, jangan macam ni lama-lama, aku rindu kau, nanti kau dah sihat, kita main game sama-sama ya, pastu kita pergi main ice skate. Kau suka main skate kan."
Nabila bersuara sayu. Dia dah tak boleh tahan sebak.
Tak lama kemudian Tengku Nafidz sampai di hadapan bilik Dhia Delisha. Dia tengok ada Nabila yang sudah menangis melihat Dhia Delisha diam termenung.
Sesekali dia dengar Nabila bersuara merayu kepada Dhia Delisha. Dia melangkah dekat ke arah mereka berdua di katil. Dia duduk di hujung katil Dhia Delisha.
"Fidz, aku rindu Dhia, sampai bila dia macam ni" Nabila bersuara, tangisannya makin menjadi.
Tengku Nafidz mengeluh perlahan. Dia sendiri tak tahu sampai bila Dhia Delisha akan macam ni. Perlahan-lahan dia dekatkan diri dengan Dhia Delisha.
YOU ARE READING
Bae [🔸️IN EDITING🔸️]
Romance⚜️ 1st King Series ⚜️ #1 family #1 loyal #2 action Tengku Nafidz Mustasyar Dhia Delisha Kekuatan Tengku Nafidz adalah Dhia Delisha, dan kekuatan Dhia Delisha adalah Tengku Nafidz. "She is my woman" "You worth the wait bae" "Save others not me" "A...