"Aku takda anak macam kau" dingin suara Tan Sri Roslan.
"Dad"
"Keluar!" jerkah Tan Sri Roslan.
Tak semena mengalir air matanya.
"No, Dina taknak, Dina nak abang Nafidz, abang..." laju Erdina ingin mendekat Nafidz.
"Kau jangan sentuh aku la perempuan!" jerkah Nafidz.
"Dad tak sangka, ini niat kamu, sedangkan kakak kamu bagi kamu masuk, pelawa kamu makan, layan kamu dengan baik walaupun suami dia tak suka, ini niat kamu Erdina?!" suara Roslan naik seoktaf.
"Dina sanggup bermadu dad, tolong kahwinkan Dina dengan abang Nafidz"
"Kau kenapa bodoh?!" Hudzaifah pula sudah menengking, hilang sabarnya melihat perbuatan adik ipar sahabatnya.
"Diamlah! Aku tak cakap dengan kau! Kak aku boleh isteri yang lebih baik dari kau! Aku boleh jadi lebih dari kau! Kau gila! Kau tak layak!"
"Erdina!" jerkah Roslan.
"Apa?! Betul kan?! Dhia gila! Dhia sakit! Dia tak layak disisi abang Nafidz! Dina yang layak!"
"Kau kan" Nabila terus meluru menarik rambut Erdina. Dia betul-betul hilang sabar.
Dhia sudah diam tak berkutik. Hancur hatinya sekarang.
"Lepaslah gila! Lepas!" Erdina meronta-ronta.
"Dhia tak layak! Aku yang layak! Perempuan tu gila! Eh Dhia kau tak layak dapat semua ni! Hanya aku! Aku yang layak! Nafidz milik aku!" jerit Erdina.
Syafia terus tarik rambut Erdina, dia heret keluar kakaknya ke arah pintu.
"Kau tak layak untuk jadi pasangan abang Nafidz, malah kau lebih tak layak menjadi seorang ibu" Syafia tolak Erdina keluar dari rumah itu.
Erdina sudah menangis teruk.
"Kau tak payah nak berdrama dekat sini, kau dengar sini, aku sendiri akan pastikan kau takkan dekat dengan kak Dhia dan abang Nafidz, kau bukan kakak aku!"
Di ruang tamu itu, Dhia masih lagi diam. Nafidz tak berhenti mengusap bahu Dhia.
Otak dia ligat memproses kejadian tadi. Gila, sungguh gila, dia baru saja sedar dari koma dah jadi begini.
"Bae, you okay?" Nafidz mengusap pipi Dhia.
Tak semena jatuh air mata Dhia, terus Nafidz bawa Dhia ke dalam pelukan.
"Abang, Dhia tak layak ke abang? Dhia tak layak ke?"
"Shhh no bae, sayang isteri abang, selamanya isteri abang, sayang jauh lebih layak dari yang lain, hanya sayang"
Kepala Dhia yang berbalut shawl itu diusap, berkali-kali Nafidz mencium ubun kepalanya.
"Fidz bawa Dhia naik" Tengku Sayf mengarah.
Terus Nafidz mencempung badan isterinya menuju bilik tidur mereka.
Tersedu-sedu Dhia menangis di dalam pelukan Nafidz. Sedih hatinya mendengar ayat Erdina tadi.
"Sayang"
Dhia hanya diam masih menangis di dada Nafidz.
"Bae"
Belakang badan Dhia diusap.
"Bebe"
Dhia cuba redakan tangisannya.
"Bae listen, you will always be my other half, no one can replace you. No one. You are more than enough sayang."
"Tapi betul ke Dhia ni tak layak abang" Dhia mengadu di sebalik dada bidang Nafidz.
YOU ARE READING
Bae [🔸️IN EDITING🔸️]
Romance⚜️ 1st King Series ⚜️ #1 family #1 loyal #2 action Tengku Nafidz Mustasyar Dhia Delisha Kekuatan Tengku Nafidz adalah Dhia Delisha, dan kekuatan Dhia Delisha adalah Tengku Nafidz. "She is my woman" "You worth the wait bae" "Save others not me" "A...