BANG!
Pintu rumah dibuka dengan kasar. Wajahnya risau mencari satu sosok tubuh.
"Fidz, Dhia hilang fidz" Puan Isabella bersuara risau.
Pagi tadi bila Puan Isabella pergi ke bilik Dhia Delisha, gadis kecil itu tiada. Bila di telefon tiada jawapan. Text whatsapp hanya satu tick.
Sudahla malam, kelam kabut Tengku Nafidz balik dari kem. Lelaki itu cuba telefon Iskandar untuk minta bantuan.
"Is, Dhia hilang, kau boleh datang rumah aku?" dingin suara Tengku Nafidz.
"Okay, bagi aku 30 minit"
30 puluh minit berlalu, Iskandar sampai dengan seorang partner kerjanya, Arasy. Tengku Nawra sedang tenangkan Puan Isabella di sofa ruang tamu. Tengu Sayf dan Tengku Nufail juga duduk di sofa panjang ruang tamu.
Tengku Nafidz bersalaman gaya lelaki dengan Iskandar dan Arasy. Mereka duduk di sofa ruang tamu itu.
"Bro, thanks datang"
"No worries, okay, so um sebelum Dhia hilang, ada apa-apa perkara pelik yang berlaku ke?" tanya Iskandar.
"Maksudnya?" Puan Isabella bertanya.
"Macam, perubahan pada Dhia ke, ada apa-apa jadi dekat dia ke before?"
"Setahu aunt takda, Dhia lately dia slowly bercakap, ada perubahan positif dari kemurungan dia dulu." jawab Puan Isabella.
Iskandar menganggukkan kepala tanda faham. Arasy fokus menaip maklumat di komputer ribanya.
"Selain dari arwah mama dia, and keluarga ayah dia, ada tak kenalan dia yang rapat?"
"Nab, kawan baik dia" pendek Tengku Nafidz menjawab.
"Arasy how? Ada dapat apa apa?" Iskandar bertanya kepada Arasy. Lelaki itu geleng kepala tandakan dia tak dapat trace mana Dhia Delisha.
Tengku Nafidz lepaskan keluhan kecil. Sudahla misi dia untuk siasat kes cip, kes arwah mama Dhia tak selesai lagi, sekarang tambah lagi dengan Dhia hilang.
"Before this, Dhia ada terserempak dengan seorang lelaki" Tengku Nawra bersuara setelah lama dia diam.
Terus semua mata pandang ke arahnya. Tengku Nafidz naikkan sebelah kening, dia terus teringat dengan peristiwa di mall sebelum ni.
"Kau tahu nama dia?"
"Azlee, lelaki itu ada sebut nama dia waktu tu"
"Aku call Nab, maybe dia kenal lelaki itu" laju saja Tengku Nafidz telefon Nabila.
Tak lama selepas itu, panggilannya dijawab. Tengku Nafidz buat pembesar suara untuk semua orang di rumah itu dengar.
"Hello Nafidz?"
"Nab, aku buat loud speaker, ada something aku nak tanya"
"Ha? Umm okayy" Nabila bersuara pelik. "Nabila, saya Iskandar, saya nak tanya pasal Dhia"
Nabila terdiam, apa yang terjadi pada Dhia Delisha. "Dhia hilang, sekarang ni kami tak dapat trace dia dekat mana since phone dia off, and transaction apa apa pun dia takda buat" Iskandar terang lagi.
"Mana Dhia?!" Nab naikkan suara seoktaf terkejut dengan apa yang dia dengar.
"Nab, sabar, aku dengan Is tengah cuba cari dia" Tengku Nafidz pula bersuara. Dia serba salah sebab dia dah janji dengan Nabila untuk jaga Dhia.
"Saya dapat tahu Dhia pernah terserempak dengan Azlee, awak kenal?" Iskandar tanya lagi.
"Did you just said Azlee?!" Nab suara terkejut lagi. Berkerut kening Tengku Nafidz.
YOU ARE READING
Bae [🔸️IN EDITING🔸️]
Romance⚜️ 1st King Series ⚜️ #1 family #1 loyal #2 action Tengku Nafidz Mustasyar Dhia Delisha Kekuatan Tengku Nafidz adalah Dhia Delisha, dan kekuatan Dhia Delisha adalah Tengku Nafidz. "She is my woman" "You worth the wait bae" "Save others not me" "A...