21

1.9K 59 0
                                    

Bang!

Bunyi pintu yang dah roboh tu buatkan Azlee terkejut. Dhia Delisha terus jatuh di atas lantai selepas Azlee lepaskan rambut dia. 

Kuyu mata Dhia Delisha melihat ke arah pintu, ada seorang lelaki sedang menghampiri mereka berdua. Perlahan-lahan mata dia terpejam kerana penat dan sakit seluruh badan. 

Tengku Nafidz yang melihat keadaan lemah Dhia Delisha mengenggam penumbuk. Timbul urat di lengan dan dahinya kerana marah.

Dia terus menerpa ke arah Azlee dan tumbuk muka Azlee berkali-kali.

Buk!

Buk!

Buk!

Azlee menyiku perut Tengku Nafidz, bila Tengku Nafidz tertunduk sikit, dia menyiku belakang badan Tengku Nafidz. 

Tengku Nafidz terus berpusing 180 dan tendang sisi muka Azlee. Terus jatuh Azlee ke atas lantai. Tengku Nafidz duduk di atas perut Azlee dan tumbuk muka lelaki itu berkali-kali. 

"How dare you"

Buk!

"She's my fucking woman"

Buk!

"She's mine"

Buk!

"Only mine"

Buk!

Iskandar yang dah masuk ke dalam rumah itu bersama Arasy, dan Hudzaifah terus menerpa ke arah Tengku Nafidz. Hudzaifah tarik bahu Tengku Nafidz bangun dari badan Azlee.

Azlee dah terkulai layu selepas ditumbuk berkali-kali. Darah penuh di dahi, bibir, mata. Tengku Nafidz masih lagi menumbuk Azlee walaupun Hudzaifah cuba tarik dia.

Tengku Nafidz seolah-olah hanyut dalam marah dia. Mata ambernya tajam menikam Azlee. Muka merah kerana merah. 

"Fidz, dah!" Hudzaifah masih lagi tarik bahu Tengku Nafidz. Iskandar pula tarik badan Azlee yang lemah itu menjauh. 

"Aku nak bunuh setan ni" Tengku Nafidz bersuara geram. Hudzaifah pegang bahu Tengku Nafidz menahan. 

"Enough fidz!, dah cukup kau belasah, kita dekat sini nak ambil Dhia" Hudzaifah bersuara lagi.

Azlee telah dibawa oleh Iskandar, Syafiq dan Arasy untuk ke balai. Tengku Nafidz yang sedar dari marahnya terus pandang Dhia Delisha yang lemah terbaring di lantai. 

Laju dia meriba kepala Dhia Delisha. Dia tepuk perlahan pipi Dhia Delisha.

"Dhia, hey, bangun, jangan pejam mata" 

Tiada pergerakan dari Dhia Delisha. Tengku Nafidz periksa denyutan nadi gadis itu, lemah. Terus dia mencempung badan Dhia Delisha keluar rumah itu dan menuju hospital. 

Hudzaifah, dan Syed Amirul duduk di hadapan. Tengku Nafidz dan Dhia Delisha di belakang. Tengku Nafidz letakkan badan Dhia Delisha di ribanya, dia peluk badan kecil itu. 

Sesekali dia usap kepala Dhia Delisha mengharapkan gadis itu buka mata walau sedikit. Dia sangat takut kalau apa-apa jadi. 

Dia lemah bila lihat keadaan Dhia Delisha sekarang. Kesan lebam di leher seolah baru lepas dicekik. Kedua pergelangan tangan juga lebam. 

Jari-jari kaki Dhia Delisha ada yang berdarah kesan dari pijakan Azlee. Hujung bibirnya lebam, pipinya merah akibat ditampar. Keadaan Dhia Delisha sangat menyayat hati. 

Selepas Dhia Delisha dirawat dan sudah dipindahkan wad ke wad VVIP, Tengku Nafidz setia menemani gadis itu. Mandi, makan, solat semua di situ. Dia jaga Dhia Delisha sepenuhnya. Sampaikan dia maklum kepada Mejar Rahman dia berhasrat nak ambil cuti sementara. 

Bae [🔸️IN EDITING🔸️]Where stories live. Discover now