9

2K 70 2
                                    

 Seminggu selepas pergaduhan antara Dhia Delisha dan Tengku Nafidz, Dhia buat keputusan untuk unfollow instagram Nafidz, dia juga remove Nafidz dari list follower dia. 

Bagi dia, cukuplah tempoh dia kenal dengan lelaki itu. Dia rasakan dia tak suka dengan sikap lelaki itu, walaupun Nafidz pernah tolong dia sebelum ini. 

Nabila perasan sejak dia tinggalkan Dhia dengan Nafidz di Starbuck tempoh hari, Dhia banyak diam. 

"Dhia." 

Nabila mulakan bicara dengan rakannya. Dhia hanya pandang muka Nabila bila dipanggil.

"Kau okay ke? Lepas jumpa Nafidz haritu, kau banyak diam. Ada apa-apa jadi ke?" tanya Nabila. 

Dhia pandang rakannya itu, kemudian lepaskan keluhan kecil. Nabila labuhkan duduk di sebelah sahabatnya yang sudah dianggap seperti saudara sendiri. 

"Aku okay, just aku taknak kenal dengan dia dah."

"Kenapa?"

"Aku tak suka dia, I mean, perangai dia paksa-paksa aku."

"Paksa macam mana?"

Dhia diam selepas dengar pertanyaan rakannya itu. Tiada alasan untuknya sebenarnya, cuma dia yang taknak rapat dengan lelaki itu. 

Nabila yang hanya lihat Dhia diam tanpa jawapan, "kau block ig dia ke ?" Nabila bertanya lagi. 

Nabila ada dengar dari Hudzaifah yang  Nafidz ada cerita kepadanya bahawa dia dah tak boleh tengok ig Dhia.

Dhia hanya geleng kepala perlahan, "aku remove dia dari list follower ig aku." 

Nabila terkejut dengan perbuatan rakannya itu. Apa yang jadi sampai Dhia buang Nafidz dari list instagram dia.

"Apa yang dah jadi, kau tak pernah buat macam tu, last, time Kpm dulu?" Nabila tanya, suaranya sedikit tinggi akibat terkejut. 

Dhia betulkan duduk di sebelah Nabila kemudian ceritakan apa yang dah jadi.

"Duduk diam Dhia Delisha! Kau nak mati ke keluar dari kereta ni?!!" marah  Nafidz kepada Dhia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Duduk diam Dhia Delisha! Kau nak mati ke keluar dari kereta ni?!!" marah  Nafidz kepada Dhia. 

Dia sudah mula hilang sabar dengan tingkah gadis kecil di sebelahnya ini.

"Saya nak balik!, hantar saya balik sekarang!" Dhia balas dengan suara tinggi. Ingat Nafidz je boleh jerkah dia, dia pun bolehlah!

Nafidz endahkan saja arahan Dhia itu. Keretanya laju membelah jalan raya sampailah ke jambatan Putrajaya. Dia berhenti di tepi, genggamannya pada tangan Dhia dia lepaskan perlahan-lahan. 

Dhia usap perlahan pergelangan tangannya selepas itu. Pedih saat Nafidz genggam kuat tangan dia tak mahu dilepaskan.

"Aku nak jumpa kau, susah sangat ke?" Nafidz bertanya.

Bae [🔸️IN EDITING🔸️]Where stories live. Discover now